Facebook data

1
Bali, Lambok Jul å Nyår.
#24481 Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Hej!

Tänkte dra ner till Bali alt Lambok Jul å nyår, runt omkring 17 dec- 7jan.
Försöka surfa så mycket som möjligt naturligtvis. Vet att det är lågsäsong dock...!!?

Men vad jag undrar e´.... Är det någon eller några som hänger här som kommer att befinna sig därnere samtidigt. Skulle vara kul å mötas upp för lite surf å kanske.....några öl..!

En annan tanke jag har! Ska man ta med sig egen bräda? Flyger med Finnair nästan hela vägen. Å de verkar vara ok med att ta med bräda. För en kostnad av 50 euro T&R. Eller ska man satsa på att köpa en därnere. Å kanske sälja vid hemresa eller kanske tom ta hem...?? Är lite kluven där.
Vet ju att bräder har en tentens att åka på lite stryk under flygresor....hmm...

Å ni som varit där förut. Får gärna ge lite tips om bra å kanske dåliga saker ang Bali. Allt uppsakattas!

Tack på förhand, mvh Danne.

Logga in för att svara
#24485 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Lombok.....ska det ju stå!

Logga in för att svara
#24488 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

nord grabbarna tror jag har koll på bali o så...

Logga in för att svara
#24491 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

adam gbg
graphgraph

Easy to buy a board in bali if you decide to go that way, but (at least) 2 things you've gotta keep in mind.

1. A lot of shops in the centre of kuta will sell you a board and promise to buy it back at MAX 50% of what you paid for it. If you ding it, you will get less. They are not bargains and I'm not sure how it goes with the buyback scheme cause my boards got lost in the jungle returning from a camp, before I could sell them back.

2. The indos are awesome when it comes to fixing snapped boards. It's pretty hard to see if you are buying a decent board, or a snapped dog. Seriously, they know their shit!!

Didn't have time to look outside the centre when I was there, but I'm sure others have experience on that...

Logga in för att svara
#24498 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Tankte ocksa dra dit men som vanligt var man ute pa tok for sent for att fa bra resor eller en resa over huvud taget. Jul ar ju hogsasong for Aussie-semester pa Bali. Familjen Reggie kommer dock vara dar (och Rob, om du vet vem det ar hehe).

Logga in för att svara
#24516 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Som redax nämde så kommer jag å Johnie vara dar. Vi kommer bo vid Ulu.

Logga in för att svara
#24522 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Kolla stringern noga efter "knäckmärken".

Dom är verkligen övermänskliga på att laga brädor och sedan måla över.

Logga in för att svara
#24523 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 2

Andrew
graphgraph

Glöm in heller alla nya brädor som e falska!! Man får passa sig som fan när man handlar brädor där! Bästa e o hitta en av alla rika brassar som åker dit som inte pallar ta med sig sin/sina brädor hem! Dom har ofta brädor shapade av kända brasseshapers till väldigt billigt bra pris pga av att lokala brädor e så jävla billigt där=P
Min polare köpte en i pricip helt ny semigun av en av brasilien bästa shapers för 1500kr

Logga in för att svara
#24528 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Tack för alla svar! Uppskattas verkligen!

Ok...ska kolla upp Ulu. Är det alltså bäst att ta med sig sin egen favorit bräda ner? Hur gör ni...?

Bokade oxå rätt sent. Blev en ganska dyr resa! Får flyga till Bankok först....å sen vidare.
Men va fan ska man göra!!!?? Pallar inte av vinter helvetet! Å tjocka släkten under jul å nyår!

*Förstår inte varför inlägget skickades 2 gånger? Tryckte bara en gång....??

Logga in för att svara
#24529 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Sådär....nu har jag googlat lite på Ulu Wata! Det verkar lite hardcore för mig....!!??

Men jag kommer nog dit å kollar lite....

Logga in för att svara
#24532 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Kan tala om att jag haft problem med surfbrädan och Finnair. Skulle flyga hem till sverige igen och när jag skulle cheka in så ville de ha 4800:- för att ta brädan från london till Sverige! Jag trodde det blivigt nått fel men mannen bakom disken gav sig fan inte! Bara att lämna brädan på flygplatsen! Tycket det är en bra idé att köpa brädan där nere, och om du inte ska surfa så "hardcore" så köp en billig bräda och ge bort den till nån av de coola surfande ungarna där nere! Kan även tipsa om ön Lembogan, bra surf och lite folk! Finns två breaks som man kan paddla ut till och det är ganska djupt så man behöver inte vara rädd får att bli skinnflådd på revet! Ha det bra!

Logga in för att svara
#24533 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Ja menade givetvis att du skulle ge bort brädan innan då åkte hem istället för att ta med den hem:)

Logga in för att svara
#24537 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

danneroyal skrev:
Sådär....nu har jag googlat lite på Ulu Wata! Det verkar lite hardcore för mig....!!??

Men jag kommer nog dit å kollar lite....

Du har stavat fel! Det heter Hiawata.

Logga in för att svara
#24858 Svar: Bali, Lambok Jul å Nyår. 17 år, 5 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

snackar i nattmössan freddan.. skinnflådd blev ja ju som en jävla hare för fan på shipwreck!! kunde ju inte gå på en vecka för tjyven. men lembogan va ju inte dumt ändå...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!