Facebook data

1
Pajad bräda / tappa fena
#24073 Pajad bräda / tappa fena 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Bacca
graphgraph

Var i Lofoten och surfade i helgen. Det hann bara gå 30 sekunder sedan vart man kastad in i stenarna och slog av ena fenan.
Undrar in det finns någonstans man kan köpa en extra fen hållare och med lite fix sätta dit en igen.
Om inte vet någon vart man kan köpa en stor mitten fena, har hört att det går bra att bara köra med det.

Logga in för att svara
#24074 Svar: Pajad bräda / tappa fena 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Bacca
graphgraph

Måste skicka med en blid med.

Logga in för att svara
#24095 Svar: Pajad bräda / tappa fena 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Shit Bacca...vågorna är so bra..tejpa över hålet bara med silver tejp och surfa med 2 fenor..get out there man!!!

Logga in för att svara
#24128 Svar: Pajad bräda / tappa fena 17 år, 6 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Finns en massa ställen att köpa fenpluggar på, fille i varberg (wsv.nu), depontes, red snapper i malmö osv...

Vill du snabbfixa det kan du bara kleta i lite lagom mängd biltema snabbepoxy, se till att det kommer upp över kanten och att du har en lite fasad kant på glaset runt hålet, för lite extra stabilitet kan du gröpa ur lite frigolit under glasets hålkant så att epoxyn tränger ut där och skapar en hake. Så hade jag gjort, om det är rätt vet jag inte.

Logga in för att svara
#24129 Svar: Pajad bräda / tappa fena 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Stoney skrev:
Finns en massa ställen att köpa fenpluggar på, fille i varberg (wsv.nu), depontes, red snapper i malmö osv...

Vill du snabbfixa det kan du bara kleta i lite lagom mängd biltema snabbepoxy, se till att det kommer upp över kanten och att du har en lite fasad kant på glaset runt hålet, för lite extra stabilitet kan du gröpa ur lite frigolit under glasets hålkant så att epoxyn tränger ut där och skapar en hake. Så hade jag gjort, om det är rätt vet jag inte.

Stoney...hur vet du att hans bräda är gjort av epoxy??
Om brädan är polyester kommer epoxy resin att bränna ett stort jävlar hål i brädan!!

Logga in för att svara
#24130 Svar: Pajad bräda / tappa fena 17 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

RATMAN skrev:
Stoney skrev:

Om brädan är polyester kommer epoxy resin att bränna ett stort jävlar hål i brädan!!

I see a stringer in his board and that means to me that his board is most likely polyester..

Vad skulle jag göra om jag var Bacca , däruppe utan fena??? mmmmm
Let's see now..ingen fena ingen fcs plugg..polyester resin och glasfiber säkert finns att få tag i däruppe för att det finns en jävlar massa båtar där..MEN ..han har ingen fena..Ja..då skulle jag ringa till någon surf affär direkt, beställer en ny omgång fcs fenor plus en plugg EXPRESS FART..imellanåt kan brädan torka ut och då skulle jag låna en bräda och om det finns inga skulle jag ta foton..

Logga in för att svara
#24134 Svar: Pajad bräda / tappa fena 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Bacca
graphgraph

Surfade med bara mitten fenan restan av tiden och hoppades på det bästa. Blunda och tänka på något annat, som jag brukar säga. Ska höra med varberg (wsv.nu) vad dom rekomenderar.

Logga in för att svara
#24140 Svar: Pajad bräda / tappa fena 17 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

RATMAN skrev:
Stoney skrev:

Ar det inte sa att poly pa epoxybrada smalter skummet men epoxy pa polybrada e lugnt?

Logga in för att svara
#24141 Svar: Pajad bräda / tappa fena 17 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Fast givetvis ska man anvanda poly pa poly och epoxy pa epoxy eftersom de binder bast da.

Logga in för att svara
#24186 Svar: Pajad bräda / tappa fena 17 år, 6 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Kanske ska tillägga att mitt förslag var en snabblösning. Finns det snabbpolyester? Jag har lagat min bräda av PUR-skum med epoxy och det blev skitbra, i alla fall vad gäller hållbarhet, ska ibnte säga att det blev så snyggt. Det hade dock mest med ambitionsnivå att göra.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!