|
#21392 |
Surfsverige - Censur 17 år, 7 månader sen |
Stoke: 33 |
|
Trakigt att inlagg forsvinner sa dar bara?! 
|
|
|
|
|
#21397 |
Svar: Surfsverige - Censur 17 år, 7 månader sen |
Stoke: 11 |
Willy
|
Jag kan tänka mig att Daniel bad Redax att plocka bort sin tråd med bilderna. Sen åkte väl din med ner i soptunnan.
Sommartider hej! hej! sommartider
|
|
|
|
|
#21399 |
|
Ja det ar ju en tankbar losning? Det kan ju vara en konspiration har?
da WESKUS konspiration - redax o daniel ar def inblandade? Vem mer?
Ants, Sverre, Backdoor Goran, Klangen o kanske Jesper de Ruvo...aven Jonas Lilja ar nog inblandad. Han ar ju ondast det vet ju alla!
|
|
|
|
|
#21400 |
Stoke: 0 |
|
Haha.. Roligt att vissa är som gamla griniga "svampplockargubbar" som tjurar om nån råkar "avslöja" nåt hemligt guldställe... Om man nu är så känslig för att ingen ska komma på var bilderna är ifrån kanske det är dags att tacka för kaffet... eller framför allt inte lägga upp bilder??
Dessutom har väl ni som lipar om det här inte alla gånger letat rätt på era spots själva utan kanske fått "hjälp" av nån eller??
Det var allt!!
/L
|
|
|
|
|
#21401 |
Stoke: 15 |
|
Absolut! Svamplikenelsen är bra och bilder på svampar som växer under träd som man inte vill att alla skall plocka av, kommer inte att läggas upp utav mig. Synd, för jag tycker det är roligt att fota och dela med mig, för jag vill att andra gör samma sak. Jag behöver inte veta vilka träd svamparna växer under.
Så mitt misstag, det kommer inte att upprepas, det var väl bra? Inga mer foton, inget gräl, eller hur? Det var fel av mig att visa foton på en våg med ett hav, eftersom jag varken bor eller surfar där. Förlåt. Jag skall försöka sluta med foton från ställen där jag bor och surfar också, bara för att vara konsekvent. Bra Andiss du har lärt mig en läxa här!
Annars är det precis som Willy säger, spot on mate.
|
|
|
|
|
#21402 |
|
Gessles har ju legat pa wannasurf nu i snart 8 ar? Det ar ju ente sa "hemligt"..
Annars ar om bilder pa "Eddies" (speciellt forsta sektionen) - skulle komma ut. (dopt efter min forsvunna katt), da javlar blir det liv.... 
|
|
|
|
|
#21403 |
|
Danne man - det ar bara vatten.....
|
|
|
|
|
#21404 |
|
Precis som någon sa, om det nu är så känsligt, ge fan i posta foton, men jag ville ändå dela med mig och tog en risk. Tänkte kanske att man skulle kunna göra detta utan att någon annan tar beslutet på MIN bekostnad, oavsett Mats Höger, Eddies, Vik, Kåseberga eller var det nu än må vara.
Det är JAG som får ta ansvaret för fotona som JAG lagt ut, sen om det kommer en tjomme och skall visa att han/hon minsann också känner till det stället, gagnar INGEN, och igen, det sker på MIN bekostnad. Det var som sagt en risk jag var villig och ta. Nu tar jag konsekvenserna för det, det är jag som står där -----> borta med dumstrut och skäms.
dumma dumma mig, inga mer foton på surfsverige, måste lära mig detta.
|
|
|
|
|
#21406 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
de är så synd, för man vill ju se bilder på svensk surf.... 
|
|
|
|
|
#21408 |
|
Tjomme kan du vara sjalv...
"Tjomme -en, -ar, mansperson gärna med antydan om egendomliga eller negativaa egenskaper. <vardagligt>: Vad är han för en tjomme? "

|
|
|
|
|
#21410 |
|
"oavsett Mats Höger, Eddies, Vik, Kåseberga eller var det nu än må vara. "
Varfor vill du bara lagg ut bilder pa bryt som inte ar dina lokala, varfor inte den dar harliga vagen vid asa o soder om varberg... om vi nu inte namner namn?
Mer crowd till folket!
|
|
|
|
|
#21411 |
|
Kom igen nu danne ge oss mer bilder.. Vi kan ha en tavling om vilket bryt det ar!
|
|
|
|
|
#21412 |
|
nej nej, jag vill lägga ut bilder på allt, under förutsättning att ingen tjomma namnger ställena på min bekostnad. Att lägga ut foton på mitt hemmaspot är väl ingen fara egentligen, det drar såklart dit mer folk, men inte lika känsligt. Men för att vara konsekvent, hittar jag andra sätt att dela med mig av mina foton till surfkompisar.
Du kanske förstår om jag lägger några timmar på att fota, sen lägger jag några timmar till på att beskära och fixa till, sen blir folk lite arga på mig, några blir glada, fine. Gränsen går där mina foton blir ihopkopplade med en geografisk plats, som inte är "allmänt" känd. Då är det JAG som är boven.
Tänker inte lägga ner timmar för att dela med mig för att sen ensam stå ansvarig och bli beskyldd för att det är JAG som lockat dit alla. Lätt för dig att sitta borta i Irland och peka och slänga ur dig prognoser i Sverige.
Min åsikt. Nu lägger vi ner, jag hinner inte jobba, kolla prognoser, hitta andra sätt att dela med mig av foton samtidigt.
Trevlig helg, och känn dig stolt att du igen bidragit till att göra den SVENSKA surfscenen lite bättre, lite ärligare, för att om spottet finns på Wannasurf, då är det "okej" enligt dig att bara vräka ur sig.
|
|
|
|
|
#21413 |
|
Intressant synvinkel.
1. Det ar ok att explotera spots med bilder - "Titta, Titta vad jag surfade i helgen, bra va, o va synd du ente har"
2. Det ar inte ok att namnge - "for da kommer klabbet dit och det var ju Daniels fel"
Ser att du klagar pa crowds pa din hemsida.
"Hoppade tillbaka i trängseln och fick några till där, men alldeles för mycket folk igen. Får hoppas kylan skrämmer bort en del, fast jag tvivlar väl på det."
Kom igen nu daniel, sta pa dig o be mig halla kaft istallet. Sa kanske jag kryper under nagon sten nanstans pa irland..
Redax finns det nagon avvajningsklinik for surfsverige...
|
|
|
|
|
#21416 |
Jake
|
Har visst missat något här men jag tycker det vore jävligt synd om du slutade lägga upp bilder Daniel. Alltid lika kul att se folk som surfar svenska vågor och jag blir alltid lika sugen på att dra ut när man ser dom. Känns som om enda chansen att känna igen vågen är om man själv sett den.
|
|
|
|
|
#21418 |
|
Jag vill också veta om det finns en avvänjningsklinik för surfsverige.
Visst har jag dubbelmoral, dels postar jag foton för att dela med mig, för att jag vill att andra skall göra samma sak, sen finns det en del ego i det också. Detta sammantaget gör att jag TYCKTE det var kul.
Det är troligen inte okej att exploatera spots med foton, men eftersom precis som Jake säger, om man inte har surfat vågen, och det endast finns vatten och en surfare på fotot, så kommer någon knappast leta sig dit. Alltså, har JAG tyckt det är okej att visa bilder som inte avslöjar något, så länge som dessa inte kopplas till namnet eller den geografiska orten.
Så igen, om du inte förstod, om jag tar risken, vilket jag gjorde, vilket jag fått lite kritik för, men det var ändå okej, för de som aldrig vart där, vet inte var det är, och de som var där, eller vart där, kan få se hur det var eller se sig själv. Skitkul.
Nu kommer vi till det tjommiga, att någon annan tar på sig att namnge spottet, som då kopplas till fotona, som sen ev. kan få lite mer folk dit, eller folk att leta sig dit. Om nu så är fallet nästa gång, att det är fler folk i vattnet (localsen sa att de aldrig sett så mycket folk som nu sist) så finns det väl en chans att JAG blir beskylld för det.
För lite mer än två år sen, på kallsupen, slängde någon upp en prognos och "jag åker ner då och då" för ett mycket välkänt spot på västkusten. Jag la till, "nej åk inte då, utan det kommer nog att funka bäst då...". Det blev ett totalt ramaskri, jag tror jag fick skit av 95%, kanske en eller två som vågade stå upp för mig. Allt jag gjorde var att kommentera en prognos.
Vad det gäller crowds, så är jag en del av problemet, jag har lagt upp foton över där det är crowded. Jag måste som sagt sluta med det. Foton på surf, drar mer folk till att surfa, vilket gör att spotsen blir mer befolkade. Så igen Andiss, jag hycklar, jag vill inte vara hemlig, jag vill dela med mig, men jag kan inte, jag får inte, jag får skit för det, därför har jag försökt hitta en kompromiss. DU tog på dig att förstöra min kompromiss och fick mig att vakna.
Inga mer foton, tack igen för att du visat var skåpet skall stå när det gäller sverige-surfen. Jag bad dig på ett snyggt sätt, att kanske vara lite tyst, du tog det helt fel och började istället publicera det jag skrev till dig och kallade med något tyskt militärt. Tror du det hade hjälpt mig att be dig fara åt fanders då? Den tråden rök som sagt med den andra av bara farten misstänker jag, från Redax. Jag bad faktiskt inte om det, men det visar väl på hans goda omdömme.
Så igen, nu har du och jag lyckast göra en höna av en fjäder. Men kontentan och resultatet är väl kanske inte lika överdriven och igen har jag lärt mig, att tala är silver att tiga är guld.
Skönt det skall bli med lite helg!
|
|
|
|
|
#21419 |
|
Förlåt att jag lägger mig i... men om du inte hade eldat igån när Andiss skrev var han trodde fotot var taget hade väl ingen förutom du, han o alla andra som kände igen sig vetat var det var...
Hade ju varit lätt o bara ignorera kommentaren...
Jag har svårt o tro att folk startar upp sina bilar o puttrar iväg till ditt hemliga ställe bara för o chansa pga ett kort som dessutom var taget flera dagar innan. Rätta mig om jag har fel, men är det inte liiiiite viktigt att veta under vilka omständigheter som ett ställe funkar dessutom...
Väldigt tröööökigt staaaaajl asssååååååååå.
|
|
|
|
|
#21420 |
|
Jag eldade inte igång. Jag skrev ett inlägg ungefär "det är östersjön och det var större på f.m". Sen drog jag ett mail till Andiss och ett till Redax. Andiss valde att publicera mitt mail, Redax tog bort min tråd och Andiss tråd, sen hamnade vi här. Jag försökte ignorera den i det längsta, men tror det var ditt inlägg som fick mig att börja förklara.
Tänk så det kan gå, visst, jag har en rätt trist och dåligt stil, dumma mig. 
|
|
|
|
|
#21421 |
|
|
|
|
|
#21426 |
Stoke: 30 |
|
Crikey! you guys lay hard into Daniel, i have found him to be someone who is very compromising, he was just being respectful to everyone like he always is and found himself between a rock and a hard place...don't worry Daniel, everyone is tougher online
|
|
|
|
|
#21427 |
Stoke: 12 |
Per
|
Lugn! Klart du skall fortsätta fota surf och publicera. Kul att se dina bilder Daniel. Ta bara bort landmärken som kan avslöja var det är taget. Bifogar en bild som kanske visar väl mycket var det är:sick: Men ni som var där vet var?

|
|
|
|
|
#21428 |
|
haha snyggt Per! Tack Sharkboy och Per, men landmärken var borta, dock så finns det alltid en risk att någon ändå säger var det är. Jag vet några reaktioner som kom redan på lördagskvällen, så jag får sluta med det. Kör Mediafire plugin och Facebook, skydda filer med lösenord och dela ut till de som berörs.
Så får det bli. 
|
|
|
|
|
#21430 |
Stoke: -234 |
|
Daniel skrev:
Jag vill också veta om det finns en avvänjningsklinik för surfsverige.
Visst har jag dubbelmoral
Skönt det skall bli med lite helg!
1. Finns det en sån klinik?
2. Det har alla : look but dont touch, touch but dont taste, ok taste but dont swallow HAHAHA
3. Helg? Är det inte tisdag idag?
|
|
|
|
|
#21433 |
|
Make sure I am on your mailing list Daniel! Get stoked to see the pictures you've been posting. 
|
|
|
|
|
#21444 |
Stoke: 5 |
hman
|
Har inte sett bilderna och tråden ni snackar om så det känns avigt att kommentera. Jag har svårt att se problemet m att folk plåtar och lägger ut bilder om landmärken osv saknas. Det är väl ett större problem att folk outar spots m kommentarer om namn och - ännu värre- vad som krävs för att det ska funka? Detta gäller ju givetvis oavsett om det finns bilder postade eller inte.
Om folk fortsatte plåta och lägga ut "anonymiserade" bilder på stokad sverigesurf och de få förunnade som ändå känner igen stället kunde tygla sin narcissism och istället hålla tyst så skulle väl de allra flesta vara nöjda och glada? (Självklart finns det ett drag av narcissism och kanske självbekräftelsebehov i att posta bilderna från första början, precis som Daniel redan antytt)
Daniel- jag skickar ett PM och hoppas kunna fortsätta kolla dina bilder oavsett var du väljer att publicera dom i fortsättningen
|
|
|
|
|
#21446 |
|
|
|
|
|
#21453 |
Stoke: 1 |
Johan
|
Sant! Daniel for B O S!!!
Fortsätt posta bilder kompis, så länge man inte skriver var det är torde det inte vara ngt problem.
|
|
|
|
|
#21454 |
Stoke: -6 |
|
Det finns jäkligt många gnälliga små barn här inne.
Hur många kan med gott samvete säga att dom bara surfar ställen som dom själva hittat??
Om man har som åsikt att Locals äger rätten till surfet där dom bor och att man inte ska ge ut spots så borde det va väldigt många här inne som inte har någonstans att surfa, för jag har mycket svårt att tro att alla på torö bor i nynäs och har hittat spottet själva.
Eller är det kanske så att om informationen om ett spot sprids så är det ok att surfa det men det är inte ok att sprida informationen. Samma mentalitet som att det inte är ok att sno en bilstereo men det är ok att köpa en som är snodd.
|
|
|
|
|
#21457 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Andiss skrev:
Ants, Sverre, Backdoor Goran, Klangen o kanske Jesper de Ruvo...aven Jonas Lilja ar nog inblandad. Han ar ju ondast det vet ju alla!
Fattar inte vad det hela handlar och vad jag skulle vara inblandad i.. Ja det är mitt bidrag till brasan.. Verkar löjligt det hela, lägg upp bilder som ni vill. Terrorbalansen reder ut allt ändå, om ni förstår vad jag menar?
|
|
|
|
|
#21459 |
|
Du måste ha missförstått tråden helt och hållet! Det handlar inte om det. Enkelt utryckt, jag lägger ut foton på ett ställe som inte är vida känt, sen så kopplas dessa foton till den geografiska platsen, genom att någon påstår att det är där och där. Då ville jag bara ta bort fotona, för jag vill inte vara en bidragande orsak till att göra stället mer känt.
Det var faktiskt inte svårare än så. Det är trots allt mina foton. Jag hade med två pers i bilen, som jag knappt känner, som inte kände till detta stället, har inga problem att dela med mig, men inte till +2000 surf hungriga. Vissa ställen är mer känsliga än andra, det finns ställen där det lätt går att parkera 100 bilar, jag har sett det själv, andra ställen kanske max 5-6 bilar får plats.
Jag kan med gott samvete säga att jag har en semi-secret och några andra mindre kända spots som ibland surfas, dit har jag tagit mig själv, visst kanske har snappat upp något här och där, men ingen som gett mig en vägbeskrivning, eller tagit med mig i bilen och sagt "nu skall du se få se Daniel"...
Vågorna är till för alla, det är väl för fasen bara att ge er ut och leta, det finns hur mycket som helst, frågan är väl hur många som är beredda att offra soppa och mindre tid i vattnet på att hitta dem...
Förstora nu inte upp detta och förstå att JAG väljer hur mina foton skall publiceras, så om det är någon som är gnällig så är det väl JAG, och ingen annan. Försöker bara värna om de som bor och surfar där, förhoppningsvis vågar jag visa mig där igen utan att få rutan vaxad, lacken nycklad och däcken sönderskurna.
Om någon annan har lust ge vägbeskrivning, ortnamn, foton och så till mindre kända spot, så är det upp till Er, men kasta inte skit på mig, för att jag inte vill bidra till det.
|
|
|
|
|
#21461 |
|
Fattar inget.....vilket påstående stämmer
Daniel=Lars Vilks
eller
Andiss=Lars Vilks
Vem har egentligen kränkt den heliga surfkoranen? Borde inte Redax gått ut offentligt o "tagit avstånd" från...hela soppan
|
|
|
|
|
#21464 |
Stoke: 20 |
|
Du är grym på att vara deskriptivt logisk Daniel. Konstigt att tråden inte redan är död med tanke på hur väl du förklarat dig (och så fortsätter jag att skriva, hehe, jag är sjukt dum i huvudet). Klart du ska lägga ut dina bilder, gå med i B O S (antar att Gudfadern skulle vilja det) så får du beskydd av Sverre. Om nån "outar" dina bilder angående vart de är tagna så får de en påhälsning av Gudfadern själv. Sverre må vara spritt språngande galen men han kan beskyddarverksamhet. Daniel for BOS!
|
|
|
|
|
#21466 |
|
Ser ut som att två inom familjen har föreslagit Daniel, när det inte är Gudfadern själv som tar in en ny familjemedlam kan det ske på två olika sätt.
1. Alla övriga medlemmar står bakom honom
2. En i familjen går i god för honom, skulle då den nya medlemen göra bort sig måste också den som gått i god för honom dö. Även om jag älskar honom som min son. Det är inte personligt.
Så antingen väntar vi på Ratman o Oldschool och Sharkboy om han vill va med + när övriga signerat hans inträde eller så går Adamski eller Johan i god för honom...
Sist men inte minst måste Daniel själv vilja bli en BOS och även förstå betydelsen av detta...
|
|
|
|
|
#21480 |
Stoke: 12 |
Per
|
Jag lägger upp en till med landmärken!

|
|
|
|
|
#21497 |
|
Så enkelt kommer du inte med i BOS grabben...

|
|
|
|
|