Facebook data

1
långresa, boka boende?
#20488 långresa, boka boende? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

blåbussen
graphgraph

jag och en kompis funderar på att dra till något surfmecka i ca 3 månader.

Det blir första gången vi drar i väg så länge så vi undar hur gör man med boende? Bokar man det i förväg eller traskar man bara runt och kollar priser väl på plats ?

Logga in för att svara
#20492 Svar: långresa, boka boende? 17 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

En jättebra fråga för det första.
Jag skulle rekomendera att ni traskar in på första bästa ställe väl på plats och bokar 3 månader på stående fot, då kan ni nämligen pruta ned priset lite kanske. Smart va!?

Logga in för att svara
#20501 Svar: långresa, boka boende? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

blåbussen
graphgraph

är de sjysta att surfa i dina axelspeedos på bilden ?

Hur bra funkar det att glida runt i kapstaden och leta tre månaders boende på det sättet ? Har du gjort någon långresa själv på liknande sätt?

Logga in för att svara
#20507 Svar: långresa, boka boende? 17 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Boka nat nar du landar for nagra natter o sen ta det som det kommer.

3 manader, kan ju nastan hyra en normal lagenhet/hus istallet for nagot tursit boende, da sparar du pengar.

Logga in för att svara
#20517 Svar: långresa, boka boende? 17 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

blåbussen skrev:
är de sjysta att surfa i dina axelspeedos på bilden ?

Hur bra funkar det att glida runt i kapstaden och leta tre månaders boende på det sättet ? Har du gjort någon långresa själv på liknande sätt?

Fråga ett: Jag surfar inte i dem precis som du antar jag inte surfar i dina string? Det är väl mest hemma vi har dem på va?

fråga två: "glida runt" ? Skämt o sido, såklart inte glida runt. Gör så här: Ta en taxi från flygplatsen till Cape Flats även kallat the flats, riktigt schyst läge, bra priser o mycket trevliga boendemöjligheter! Du skulle sagt direkt att det var Kapstaden så hade jag givit dig detta råd med en gång.

fråga tre: Nja, jag har två polare som varit i Sydafrika, själv har jag varit 1 månad i Danmark och 1 Spanien, sådeså!

Logga in för att svara
#20587 Svar: långresa, boka boende? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

blåbussen
graphgraph

jag håller mig till herrtrosorna sverre

det är synd att man måste åka så långt för att hitta värmen på vintern, jag skulle hellre åka till frankrike och bo där över vintern. Men det är nog för kallt..

Någon som vet vad det kostar att bo i kapstaden?

Logga in för att svara
#20589 Svar: långresa, boka boende? 17 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Köp ett tält, ta en charter till Fuerteventura eller Lanzarote. Vildcamping är nog förbjudet men tillåts ändå. Gratis! Halvvarmt åtminstone. Kan va småruggigt till och från på vintern därnere, regnar det så kan det braka loss rätt rejält.

Annars finns ju Kap Verde om du har gott om tid, säkert fortfarande relativt billigt ute på öarna. Se upp för banditer om du skall vildcampa på Sal.

Marocko är ju också ett bra vintertillhåll, billigt.

Kapstaden, fel säsong för vågsurf. För mycket vind på deras sommar väl?

Logga in för att svara
#20698 Svar: långresa, boka boende? 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

blåbussen
graphgraph

Nu funderar vi istället på att dra till västindien och åka mellan öarna, ett par veckor på dominikanska och sedan vidare till puerto rico, barbados..

Någon som provat något liknande och har bra info om hur man går iland med det?

Logga in för att svara
#20699 Svar: långresa, boka boende? 17 år, 7 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

blåbussen skrev:
Nu funderar vi istället på att dra till västindien och åka mellan öarna, ett par veckor på dominikanska och sedan vidare till puerto rico, barbados..

Någon som provat något liknande och har bra info om hur man går iland med det?

Puerto Rico har bra surf och ska man dit så åk till Rincon.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!