Facebook data

1
Polyester från biltema?
#19421 Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

Fartboy
graphgraph

Tjena, tänkte jag skulle lära mig laga dings.
Men jag vet inte vilken polyester från biltema man skall använda?

Nån som vet?
/Jim

Logga in för att svara
#19422 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

36-075 om ska köra biltema, köp härdare med.
Tycker dock du ska gå ner till nån båt/epoxy affär och få tag på riktiga grejer.
polyester, härdare, microballonger (q-cell) samt glasfiber (under 165g/m2 och finvävt) vill du ha.

Logga in för att svara
#19423 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

Fartboy
graphgraph

Tack Lars.
King-river rules....

Logga in för att svara
#19430 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

El pistolero
graphgraph

Har för mig att biltemas polyester blir lätt blå ton.....

Logga in för att svara
#19437 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Biltema blir blå! haha, biltemablå då eller? ärligt talat så blir den gul. DIREKT. polare shapade en bräda men hade inte cash till den dyra polyestern. så, nu e brädan super krackulerad o har en gul ton.

Logga in för att svara
#19438 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Biltema blir blå! haha, biltemablå då eller? ärligt talat så blir den gul. DIREKT. polare shapade en bräda men hade inte cash till den dyra polyestern. så, nu e brädan super krackulerad o har en gul ton.

Logga in för att svara
#19439 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Lars, kollade upp nummert, det existerar inte. Men det finns en polyester med nr 36-057. E det det du menar?

Logga in för att svara
#19443 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

$hades, om du ska köpa något så köp istället från BHP i klågerup, hittar du det inte så googla på glasfiber klågerup.

Logga in för att svara
#19445 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Biltemas polyester tycker jag funkar fint att lagga dings med billigt som fan är det också men deras väv kan jag inte rekomendera jag använde den finaste väven dom hade på Sea Sea Gustafsberg den är riktigt smidig att använda

Logga in för att svara
#19446 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Instämmer med ovanstående talare. Bor man i sthlmstrakten, inte är en stekare och ingen surfprylsfascist så funkar biltema o SeaSea i gurra utmärkt. Salut!

Logga in för att svara
#19454 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

El pistolero
graphgraph

Kollade lagningen nyss....o den är....helt ärligt blå ton.....möjligen åt Biltemablå hållet

Logga in för att svara
#19455 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jaja, den blir blåaktigt men den gulnar fort sen eftersom polyestern inte är UV-beständig, däremot håller den okej för budget lagning, men precis som sagts, har de kanske inte riktigt så fin väv som man vill ha där. Gjorde om hela tailen och nosen på min mal 7'6" förra hösten det håller än.

Dessutom eftersom brädan är +10år, så är den redan ganska gulnad. Btw. kom på att jag lagat swallow-tailen på min Webber också, inget att klaga på där heller. Biltema rocks, ibland iaf.

Logga in för att svara
#19470 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

pallar inte lägga för mkt tid o cash på det. använder inte brädan jag ska laga, så hemskt mkt.
biltema, it sucks, men e man poor och lat så va fan! var det den där burken för 79 spänn eller? de har ngn billig för 29. det e fan skit tror jag. väv har jag redan.

Logga in för att svara
#19472 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Som Lars sa 36-075, funkar skitfint, har en hel av den liter kvar som jag köpte: www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=83268

Logga in för att svara
#19780 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Tror färgen varierar lite med mängden härdare man har i. Ju mer härdare desto varmare blir blandningen och desto gulare/brunare blir lagningen när det är klart. Så blev det iaf på min. Har lagat ett flertal ding med både biltemas polyester och med ding all repair polyester och tycker inte skillnaden är enorm förutom just färgen då men som Daniel skrev så är ju gamla brädor redan gula så då funkar ju biltemas bra.

Logga in för att svara
#19781 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 8 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Nu orkar jag inte läsa mer dravel på den här tråden. Varför i hela fridens namn köper ni blå/brun polyesterplast för när det finns glasklar UV-beständig lamineringpolyester att köpa på Watski. I katalogen står det tom att den är lämpad för brädbygge dessutom finns det på samma sida i katalogen en liten flaska med vax att köpa och vips så får du hot/topcoat som kan poleras till högglans. En liter kostar 139:- borde räcka en livslängd om man inte har för vana att backa över brädan efter varje session, då räcker den högst en säsong. All epoxi gulnar om man inte lackar ur.....lackar över menar jag, med UV resistent klarlack. Det är hög tid att laga dingsen nu för i höst torkar inte ens våtdräkten mellan gångerna, hoppas jag. Lycka till alla trasiga surfare // Cagge

Logga in för att svara
#19783 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Watski it is then, tack för tipset Cagge.

Logga in för att svara
#19795 Svar: Polyester från biltema? 17 år, 8 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

har kört biltemas polyester i sommar, lagningarna blev gula och ser inte så roliga ut.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!