|
#18638 |
Vilken longboard (skate) ska jag välja? 17 år, 8 månader sen |
Stoke: 4 |
Teun
|
Funderar på att köpa en longboardskate (kallas det så?) för att träna när det inte finns vågor samt att stilla abstinensen. Jag kan absolut ingenting om skateboards och behöver lite hjälp. Vilken bräda liknar surfkänslan mest? Pintail? Tailkick?
Dessutom är jag snål också...... någon kan rekommendera en bräda i billigare segmentet?
|
|
|
|
|
#18650 |
Svar: Vilken longboard (skate) ska jag välja? 17 år, 8 månader sen |
ATA
|
Gå till Kahalani på Östgötagatan i Sthlm, typ vid korsningen med Tjärhovsgatan nära poolerna i Björns Trädgård. Dom kan allt och vet va du ska ha.
|
|
|
|
|
#18657 |
Stoke: 11 |
Miche
|
Junkyard håller på och tömmer sin butik, tyvärr så är webbutiken stängd pga av detta så du måste dit på plats men där lär du hitta nått..
|
|
|
|
|
#18713 |
Stoke: 7 |
GZaa
|
Top tolv. Deras billigaste får du för 1200. Sector 9, sådär kvalitet men måste man snåla får man stå sitt kast. Kahalani är ju lite dyrare....Men ack så mycket finare..!
GZ
|
|
|
|
|
#18727 |
Stoke: 15 |
|
Om det är surf du vill träna, skaffa en carve-stik eller longstik, kolla in www.carveboardsports.com för mer info., sjukt mycket mer surfkänsla där än du någonsin kan få på en longboard, men klart jag är färgad, som alltid.  Däremot kostar väl den lite mer flis än 1200:- då....
|
|
|
|
|
#18731 |
Teun
|
Daniel: funderade faktiskt lite på carvestiken efter att ha sett dina bilder. Hur mycket kostade det dig totalt att ta den till sverige?
|
|
|
|
|
#18752 |
Stoke: 15 |
|
Well, tror att frakten i stort är detsamma för som för två, och jag köpte en stor carveboard och en carvestik- Har inte exakta priser, men tror frakten var på runt $100, sen la posten på en avgift och tullen ville ha moms och tullavg.
|
|
|
|
|
#18755 |
Stoke: 0 |
|
|
|
|
|
#18757 |
Peter
|
caroliina skrev:
tja! kul att du ska börja skata, gå in på www.myspace.com/damplingproductions för lite inspiration! kolla trailar för Longing for Life. Ha kul!
"Longing for life" är sjysst - följde med gratis i norska tidningen "Ultasport".
Australien-surf i slutet också (+ massvis med hopp från broar, pelare, hus och kranar ner i vatten).
|
|
|
|
|
#18834 |
Teun
|
|
|
|
|
#18839 |
ejja
|
kört på smoothstar brädan, det är ganska dålig känsla i den pga dess styvhet och den är fullkomligt omöjligt att köra snabbt med...
|
|
|
|
|
#18846 |
Stoke: 6 |
|
Jag kör på en Slipstream Supercrusher och den är grymt skön. Inte så dyr heller, tror jag betalade 1800 för den på Top 12.
Passa dig för Sector 9. Tycker personligen att dom gör usla brädor.
|
|
|
|
|
#19018 |
Stoke: -1 |
ådén
|
skruva upp truckarna på en vanlig skateboard...... det funkar tills den pajjar =)
|
|
|
|
|
#19038 |
Yann
|
Ja det funkar bra. Köp ett par vinklade riserpads också. Med rätt teknik så behöver man inte ens kicka fart utan kan surfa sig fram.
|
|
|
|
|
#19088 |
idi
|
Det finns tydligen på Stadium för typ 1000kr... Såg rätt skön ut!
Annars tycker jag inte det är något fel på Sector Nine (förutom möjligtvis priset ) - Min är iaf superskön!
|
|
|
|
|
#19099 |
Stoke: 9 |
Jakob
|
ejja skrev:
kört på smoothstar brädan, det är ganska dålig känsla i den pga dess styvhet och den är fullkomligt omöjligt att köra snabbt med... Beror inte det på hur brant, lång backen är och på hur mycket mod du har i ådrorna? Man man kan ju alltid skylla på utrustningen.... 
|
|
|
|
|
#19105 |
Stoke: -234 |
|
På svar vilken longboard du ska välja: enkelt: INGEN! Köp en spark istället, vintern är på väg snart...
Så kan du kicka loss!

|
|
|
|
|
#19224 |
|
Bygg en själv!
Lätt som en plätt... vi tog flygplansplywood 1mm och 1/2mm i typ 4-6 lager, dessa limmade vi med trälim som tål väta i en egentillverkad press.. jag är hur nöjd som helst..
Annars kan du kolla med jacob (thrallsurf=profilen här på surfsv.) han har tidigare byggt i glasfiber och kolfiber.
Lycka till!
/Thomas
|
|
|
|
|
#19229 |
Stoke: 6 |
|
idi skrev:
Det finns tydligen på Stadium för typ 1000kr... Såg rätt skön ut!
Annars tycker jag inte det är något fel på Sector Nine (förutom möjligtvis priset ) - Min är iaf superskön!
Min polare köpte en Warp longboard på Stadium för 800 tror jag. Ingen höjdare den! Seg som f-n. Bytte lager på den men det hjälpte inte ett dugg
|
|
|
|
|
#19276 |
Stoke: 2 |
|
Jag köpte en sector 9 og pintail på stadium för 1500 och jag tycker den är skön att åka omkring på, bra rull och så. Har dock inget att jämföra med då det är min första longboard.
|
|
|
|
|