Facebook data

1
Paradis utan fiskmåsar? Ja Landes!
#17729 Paradis utan fiskmåsar? Ja Landes! 17 år, 9 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Hej!!

För en vecka sedan kom vi tillbaka från en treveckors surftripp till Landes och då Hossegor. Vi åkte runt i Landes till olika surfspots i vår fina bil. Efter någon dag kom vi på att det var ovanligt lugnt runt alla stränder, hamnar och framför allt: man kunde parkera bilen var som helst utan att få fågelskit på den. Varför undrade vi? Ju vi kom på det ett tag: där är inga fiskmåsar!! Varför undrade vi i nästa stund?

Det är ju något som hör till med strand och hamnområden. Varför har inte Landes några av dessa skrikiga förhatliga störiga fåglar? Vi har haft olika teorier, fåglarna kanske inte ha en naturlig plats för att lägga sina ägg. det finns ju inga klippor, men då kom nästa fråga, men i Andra städer lägger dessa fåglar ägg var som helst i tak på byggnader och senast i Malmö Stadium där de anfallöll himmelsblåa fans och var lika störiga som Bajenanhängare.

En annan fråga var, var börjar och slutar fiskmåsfria bältet, är det strax efter Bourdeux (det nordlgaste vi kom) eller är det innan? Har försökt att googla frågan utan resultat.

Så till frågan, är det någon som vet varför det inte finns fiskmåsar i Landes? Och ett statement utifrån detta faktum: Landes är paradiset.

ha det! GZ

Logga in för att svara
#17743 Svar: Paradis utan fiskmåsar? Ja Landes! 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

De fiskmåsar som bor där är av nomadsläkte och rör således på sig. De flyttar helt enkelt runt lite. Ni hade nog tur som var där när måsarna inte var det.

Såg ni några Gåsar?

Logga in för att svara
#17744 Svar: Paradis utan fiskmåsar? Ja Landes! 17 år, 9 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Hmm..

Nej inga gåsar de var i Skåne då tror jag. Inga duvor heller för den delen. Varför inga fåglar? Allvarligt det är jätteskumt, jag ligger vaken om nätterna och undrar var alla fåglar tagit vägen. Där var ifs. ett gäng koltrastar som kom och tiggde mat och sedan en och en annan svala som flög. Annars nada. Skumt.

GZ

Logga in för att svara
#17747 Svar: Paradis utan fiskmåsar? Ja Landes! 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det beror troligen på växthuseffekten. Fåglarna ryker först.

Logga in för att svara
#17768 Svar: Paradis utan fiskmåsar? Ja Landes! 17 år, 9 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

hmmm....

Jag meddelar Al Gore genast om faran!!! Men ärligt, finns det ingen ortinolog eller iaf. ornitolog wannabe/amatör som kan förklara/kasta ljus över fenomenet " inga fiskmåsar i Landes gåtan"?

Jag har börjar fundera på värsta teorier. Ni vill inte veta några av dem...men några jag kan berätta exempelvis: var det det enda stället som filmen "Fåglarna" inte hade stor publik på grund av att folk inte ens visste vad en fiskmås var och hur läbbiga dem kan vara? Eller, kan det vara där förbannade måsar-kepsar började tillverkas eftersom invånarna inte visste vad de gjorde och hur mycket pengar egentligen Kiviks marknads knallar tjänat på att sälja motivet (nästan lika poppis som öl byggde denna vackra kropp och klassikern: hembränt byggde denna vrackra kropp), dvs. nästan lika mycket som strip tease tältet?

Vad tycker ni som varit där, såg ni några fiskmåsar..?

GZ

Logga in för att svara
#17775 Svar: Paradis utan fiskmåsar? Ja Landes! 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Man har ju hört av djuren drar innan naturkatastrofer mm. Fan jag ska ju dit om en månad....

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!