Facebook data

1
Surf i Bohuslän
#17595 Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 1

doktorade
graphgraph

Tjo Mothas!

Har någon fått bra surf i Bohuslän?...har varit på jakt ett tag de senaste åren och inte fått något som kan jämföra sig med södra Sverige. Ska man ge upp? ge mig bara en liten hint om det är värt att fortsätta investera pengar i bensin till bilen. Kräver inget mer ingen utförligg beskrivning av spots etc...ge mig bara ett tecken....bara ett ställe som funkat hittils och det vara la ingen höjdare...aggha

Logga in för att svara
#17597 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

doktorade skrev:
Tjo Mothas!

Har någon fått bra surf i Bohuslän?...ge mig bara ett tecken....

Om ett tecken du bad och ett tecken du fått

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=fr&code=55b90cc707903f029875faa20fe9c486

Logga in för att svara
#17598 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 2

graphgraph

hahaha vart får du allt ifrån?
hör av dig på min gästbok eller mail så kan duu se n¨ån bild på när det funkar hyfsat... inga stränder men kul och oftare surf än i kattegatt!

Logga in för att svara
#17609 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

GonadMan
graphgraph

Detta känns ibland som jakten på den Heliga Graalen (i Monty Pytons tappning?). Bästa swellen i Sverige men inga spots som funkar?! Detta stämmer inte helt dock - har varit på ett av "Villes" spot och det är inte helt fel. Sen florerar en del rykten om fina spots.

Båt underlättar vågjakten starkt i Bohuslän....
The quest goes on.

Logga in för att svara
#17610 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

fredtiger
graphgraph

Helt säker på att det finns en motsvarighet till "the Beach" uppe i Bohus. En koloni med surfare som njuter av Skageraks groundswell 250 dagar om året, dricker pilsner, softar och har massvis med sex mellan surfen! Väntar fortfarande på att någon av Nordstans alla pundare ska komma fram och lämna en karta till mig en vacker dag... [img]

Logga in för att svara
#17612 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 2

graphgraph

det finns faktiskt ett ställe som jag och mina kompisar kallar "the beach" och det är jävligt coolt. det är långt in i en fjord men dyningarna rullar jämt och fint hela vägen in. jättefin sandstrand med 20m väggar på sidorna som stänger ut vinden. problemet är tyvärr att de kraftiga vågorna har för länge sedan dragit med sig sanden ut vilket gjort att djupet ligger på 6m 150m från stranden och sen svagt grundare och först precis vid strandkanten är det 2m djupt.
när det gått 3-5m höga vågor har det sett ut att fungera men vågorna verkar ha en sån jäkla fart att tow in är enda chansen få upp farten. (kanske paddelbräda?)

så du har några miljoner till övers och vill ha sveriges renaste vågor på en otroligt fin strand kan väl punga ut med några tusen ton sand så är problemet löst!

Logga in för att svara
#17616 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

GonadMan
graphgraph

The beach låter coolt.
Vilken fjord är det som är på tapeten här? Hemligt?

Söndag kväll/måndag morgon ser ut att bli fint i mellersta Bohuslän. Jag ska ut och spana "the outer reef"

Logga in för att svara
#17619 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 2

graphgraph

hehe du bor nästan utanför den så du vet säkert vart det ligger. finns på wannasurf så verkar som om någon lyckats surfa den...

Logga in för att svara
#17622 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

GonadMan
graphgraph

Ville skrev:
hehe du bor nästan utanför den så du vet säkert vart det ligger. finns på wannasurf så verkar som om någon lyckats surfa den...

Men då måste det krävas en saftig dyning för att det ska orka in. Dyning från Sydväst?!

Logga in för att svara
#17646 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 2

graphgraph

nope kolla sjökortet, det är ju svindjupt hela vägen in så det brukar rulla så länge det rullar därute. men riktningen måste vara sydväst. men i 9/10 fall kommer de kära dyningarna från danmark som ligger sydväst

Logga in för att svara
#17650 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 1

christianC
graphgraph

Jaha grabbar, jag är också en av sökarna. Har letat runt på diverse spots och fått lite surf men inget riktigt bra. Ni vill ju alltid vara så jävligt hemliga-helt förstålig. Eftersom valnäs står med på wannasurf kan det väl ändå inte vara så hemligt.. Har varit där 2 gånger nu utan att få nåt- men man kan ju tänka sig att det kan bli riktigt bra.. Även surfat ett spot längre söderut , vilket funkar men är sådär. Hur som- är det någon som surfat något spot runt Grebbestad- Fjällbacka? Har stuga här och hoppas på något grund kanske- får väl skaffa en bättre båt... Såg någon bild på Ville på ett ställe- såg väl inte direkt epic ut, men det måste ju bara finnas något riktigt bra häruppe eller? Ha det bra grabbar..

Logga in för att svara
#17672 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: 1

doktorade
graphgraph

Tror att jag var pü the beach här om dagen men det funkade inte...när funkar det egentligen...sydväst eller? men tack för hinten Sverre nu känns det redan bättre.....

the search goes on

har även kollat lite andra spots med fet potenial men det krävs ganska mucket för att det ska funka känns det som.......

Logga in för att svara
#17756 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Spräng hela jävla Danmarks landet!

Logga in för att svara
#17758 Svar: Surf i Bohuslän 17 år, 10 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax