|
#17320 |
4 månader surf, var ska jag åka??? 17 år, 9 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hej!
Jag tänker åka iväg 4 månader från Sep - Dec för att lära mig surfa (har aldrig provat förut)
Var kan ni rekommendera att jag ska åka?? Har åkt en hel del bräda tidigare och har ganska lätt att lära mig nya saker, så inget ställe med allt för små vågor...
Söker:
* relativt billigt ställe
* varmt
Hadet!
//lalle
|
|
|
|
|
#17321 |
Svar: 4 månader surf, var ska jag åka??? 17 år, 9 månader sen |
Stoke: 24 |
|
Prova norra Spanien! Zarautz e ett bra tips...
|
|
|
|
|
#17322 |
Stoke: 25 |
lars
|
Satsa på Indo, billigare blir de inte och perfekt timing på året för lite mindre vågor..
|
|
|
|
|
#17323 |
|
Har faktiskt funderat på Bali... Hur höga är vågorna då ungefär?? Tänkte allteftersom man utvecklas kanske man vill testa större vågor, finns det möjlighet ändå?
|
|
|
|
|
#17324 |
lars
|
Yes, kör på Indo. Det finns valla sorters vågor där.
|
|
|
|
|
#17343 |
Stoke: -234 |
|
lalle skrev:
Har faktiskt funderat på Bali... Hur höga är vågorna då ungefär?? Tänkte allteftersom man utvecklas kanske man vill testa större vågor, finns det möjlighet ändå?
Med tanke på dels att du har åkt bräda tidigare + att du har lätt för att lära dig nya saker så skulle jag föreslå något ställe där du får lite utmaning. Det är ju fan så tråkigt om du lär dig, också är det småvågor som står till buds. Åk till Hawaii och lär dig surfa på Pipeline, Sunset eller Waimea!
För övrigt håller jag med Lars...
|
|
|
|
|
#17347 |
|
sverre skrev:
lalle skrev:
Med tanke på dels att du har åkt bräda tidigare + att du har lätt för att lära dig nya saker så skulle jag föreslå något ställe där du får lite utmaning. Det är ju fan så tråkigt om du lär dig, också är det småvågor som står till buds. Åk till Hawaii och lär dig surfa på Pipeline, Sunset eller Waimea!
För övrigt håller jag med Lars...
Men är det småvågor runt hela Bali vid den årstiden?? Hawaii skulle vara intressant, men har nog inte budget att kunna leva i 4 månader där, måste vara något billigt ställe.. Finns det några andra tips?
//lalle
|
|
|
|
|
#17348 |
lars
|
Vill man så finns de vågor varje dag som är minst huvudhöga om man vill ha det.
|
|
|
|
|
#17353 |
Stoke: 68 |
|
|
|
|