Facebook data

1
Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning
#16260 Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Jag har tidigare ondgjort mig över H&Ms modekampanj (verbatim: "Man behöver inte vara surfare för att se ut som en") och modelejon som har herrtidningsT-shirt instoppade i sina quiksilvers. Så jag får väl måla in mig ytterligare i ett hörn med dagens trendspaning från djuphavsbadet i Malmö:

Alla tonårskids badade nästan undantagslöst med kalsonger (givetvis så att ovandelen syntes (Björn Borg var populärast)) instuckna i ordinarie surfshorts!

Osmidigt och vilket jävla (o-)skick enligt mig. Varför gör man det här? Finns det någon som helst praktisk nytta?

Ska ungjävlarna lära sig veta hut, rätta in sig i ledet och bete sig som folk - eller är det något jag inte fattat? Bör vi kanske ta efter trendkillarna som ett sätt att:
1) Hänföra tjejerna och skaffa oss rivaliserande surfhannars respekt
2) Identifiera andra svenska surfare i tropiska line-ups.
3) för proffsurfare att skaffa mer pröjs. ..."Freddie Meadows presenterade idag sin nya sponsor Resteröd med ett par kallingar strategiskt uppstickande ur sina Oakley-boardies..."

Logga in för att svara
#16261 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Du har rätt Peter........Givakt för fan. Det e märkligt hur alla klädesmärke anonserar med "surf" stilen nu, alla på en gång. Vad hände där liksom?

Logga in för att svara
#16265 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Som vän av ordning kan jag bara relatera till fenomenet på två sätt:

- Surfande väninnor som surfar och brukar bära dubbbelt lager bikinis som ett sätt att förhindra glidningar och ofrivilliga flashningar efter torktumling i vågen. Praktiskt och fullt legitimt.

- När jag började surfa bar jag badbyxor under våtdräkt.
Mindre som ett modestatement och mer som ett sätt att som ett sätt att parera ingniden pungsvett/kvinnlig dito från generationer av surfskole-elever som burit dräkten innan mig. Detta slutade jag med när jag skaffade egna våtdräkter att pissa in.

Logga in för att svara
#16266 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Vad är ett par kallingar under boardshortsen jämfört med en hel våtdräkt som kitesurfarna har.

Logga in för att svara
#16267 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Jag kan nog bara rätfärdiga det med att det inte finns innebyxkor i "boardisar" som håller paketet på plats osv..... iofs bara när man surfar då

Logga in för att svara
#16268 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

cederholm skrev:
Du har rätt Peter........Givakt för fan.

Heter det inte "kommando", eller är det bara jag som får skumma associationer av att höra att någon går omkring i "givakt" i sina boardshorts på stranden?!

Logga in för att svara
#16269 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

ha ha ha.....det blir ingen givakt med underbyxor i alla fall:laugh:

Logga in för att svara
#16270 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Tänkte mer på det där " att nu ska ungjävlarna lära sig att veta hut"............blev lite fel......ha ha ha:woohoo:

Logga in för att svara
#16271 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

KayP skrev:
Jag kan nog bara rätfärdiga det med att det inte finns innebyxkor i "boardisar" som håller paketet på plats osv..... iofs bara när man surfar då

Men är det inte det som är halva nöjet - att det känns som att surfa/bada naken? Jag är kanske helt perverterad.

Logga in för att svara
#16276 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Måste erkänna att jag har gjort mig skyldig till kalsonger under board shorts. Min ursäkt var att jag ville fortsätta surfa trots elakartad pung-rash. Har dock svårt att tänka mig att alla ungdjävlarna i poolen led av pungrash.

Logga in för att svara
#16277 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Det var ett jävla pungsnack här! Nu tycker jag vi håller lite höjd här inne.
Jag vill inte ha några utsvävningar på könsord etcetera.

Logga in för att svara
#16281 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

inga kallingar under boardshortsen, mer känsla så, men man får vara lite försiktigt när man sitter på stranden, om man inte vill visa allt då...

Logga in för att svara
#16289 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Jag har alltid kallingar under våtdräkten, dessutom är det HM men jag glömmer alltid att ta med mej extra så det e alltid kommando i bilen hem.... Det har blivit till en tradition och jag vågar inte jinxa att ta med mig extra för då kan det bli dålig surf...

Wohooo 100 inlägg

Logga in för att svara
#16291 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Körde länge speedos under våtdräkten eftersom jag fick sån jäkla rash efteråt annars. Trodde att jag var allergisk mot gummi men har kommit på att det är bakterierna som bildas som jag inte tål. Så fort jag känner att det börjar klia så tvättar jag dräkten med tvål i dushen så nu för tiden blir det commando för hela slanten

Per, det är inte alla kitesurfare som kör med våtdräkt under boardshortsen.

Beatnik Turtle - Going Commando.mp3

Oh they say we use just part of our potential
So you should take this advice, that's essential
Why do you keep your best part hidden away?
It's time to let it come out and play

Going Commando, Going Commando
Live fast and free
It's the answer for you and me, you and me

So you should listen to me and follow my advice
There's just one small thing you'll have to sacrifice
So next time you should leave it in your drawers
Because in this case less is more

Live fast and free
It's the answer for you and me, you and me

Stop cramping your style when you roam
Just leave a small piece of clothing at home
And next time someone asks you "boxers or briefs?"
You can tell them all about your new beliefs of

Live fast and free
It's the answer for you and me

Live fast and free
It's the answer for you and me
You and me
Fast and free
You and me
In the breeze

Logga in för att svara
#16293 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Jag tycker surfare generellt har ungefär lika spännande o orginell klädstil som den gemene innebandyspelande elektrikern från norrköping. I australien var det ju nästan löljigt hur homogent alla klädde sig. Ingen orginalitet över huvud taget. Lite ripcurl, quicksilver o billabong så är det klart!

Tycker det H&M gör är bra, alla ser ju lika dana ut ändå så vad är skillnaden?

Logga in för att svara
#16297 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

asså vem bryr sig?? vet att jag såg ner på folk när jag va15 som hade nån typ av skate tee el skor och inte skatade. säkert hälften här inne tyckte samma sak medans andra hälften va dom som gick runt och med en tony hawk t-shirt och tyckte han va den bästa och clenaste skataren som finns..

Logga in för att svara
#16298 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Ryltenius
graphgraph

ibland måste man ha kalingar ett par av mina badbrallor syns packetet men de e ju så klart skönare utan

Logga in för att svara
#16300 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jag brukar ha strumpor i bade mina kalsonger, boardshorts o vatdrakt.

Har ente testat att rulla ihopp kalsongerna till en boll an...

Logga in för att svara
#16306 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Yann, inte alla men bara dom:)

Logga in för att svara
#16308 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

ja såg ännu en som använde rashguard som t-shirt.......
men vad i hellsefyr man kan ju inte bada me boardshortsunder vågsäsongen i sverige iallafall! dessutom korvar den upp sig om man sja försöka ha dem under drälkten

Logga in för att svara
#16311 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

"Alla tonårskids badade nästan undantagslöst med kalsonger (givetvis så att ovandelen syntes (Björn Borg var populärast)) instuckna i ordinarie surfshorts! "

Hahahaha, fan det måste väl vara ett Malmöfenomen!? HAr fan ALDRIG sett eller hört ngn som haft kallingar under shortsen!! Va fan är det för svammel?
Du skulle haft med en bössa o knäppt dom!!
Salut

Logga in för att svara
#16312 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Old

Sydsvenskan har redan steken under kontroll:

sydsvenskan.se/lund/article244928.ece

sydsvenskan.se/kropp/article245423.ece

Logga in för att svara
#16314 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Hela modet med kallingar under shortsen började
med de klassiska skolbaden i Malmö.
Kids som ville skylta med dyra märkeskallingar under jeansen
fick dem snodda under badtimmen av folk som inte hade råd att köpa dyra fillingar
Lösningen blev att bada med skiten på, sedan har det bara gått utför med det
Skånska Badmodet,

Logga in för att svara
#16324 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Pallar inte läsa igenom hela tråden, men jag har i alla fall spanat in att ICA MAXI nu satsar på surfmode. Flip Flopps, surf-shorts och kepsar med tryckt text "Surfers Paradise" hänger frontat på deras modeavdelning. Tog bilder med mobilen, men tyvärr så hade jag tyvärr macroläge på linsen så allt blev suddigt..

Logga in för att svara
#16325 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Kidsen lär ju skratta åt oss gamlingar som enträget håller fast vid att man ska köra utan kallingar. Jag går just nu genom en 30årskris så jag har bunkrat upp med dyra fina moderiktiga kallingar.

Vi ses på Torö nästa gång det blåser. Jag är killen med de senaste billabongsen hängande lågt på höften och ett par Tommy Hilfiger kallingar som letar sig upp till ljuset.

Logga in för att svara
#16327 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

En absolut hel platt dag i Halmstad sag jag en kille med boardshorts o rashie Komma barandes pa en sprillas 6'2". Hans flickvan bar runt pa en skate longboard med samma surflookkladstil.

Darkblue henrik I Helsingborg, sa at than brukade ha danskar komma in o kopa brador ENDAST for att hanga den pa vaggen..

Hort pa ett danskt disco

Kille (i rashvest o boardies med kallingar): "Skaru hem o kolla min surfbrada"?
Tjej (plastboppar): "O ar du sandaringa surfare"
Kille (i rashvest o boardies med kallingar): Jo, har du sett North Shore?

Osv

Logga in för att svara
#16328 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Eller så gör man som Freddie å skippar boardshortsen helt å hållet...

Logga in för att svara
#16330 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

OK. I simhallen går det fetbort. KOLERA!!!

But if surfing (in the ocean) is EXPRESSING yourself, then it is ALL good. Do your THANG!

SURF * CULTURE * LIFE * STYLE

Logga in för att svara
#16338 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

thong surfing?

Logga in för att svara
#16339 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Efter en sok i google fick jag foljande resultat...

oregonstate.edu/dept/ncs/photos/surf.jpg

(Gubben ar sakert hungrig after 4 timmars surfande)

Logga in för att svara
#16361 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Jäkligt skön bild på freddie. När får man se mer från Mentawai resan?

Logga in för att svara
#16365 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

jag har varit förbannad lika länge som idioten i artikeln gjort bort sig. smuts heeeela bunten. i sommar om tillfälle ges (och det gör det definitivt) SKA jag konfrontera pajasarna (det säger jag varje sommar) ta mig fan.

Logga in för att svara
#16376 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ants skrev:
Pallar inte läsa igenom hela tråden, men jag har i alla fall spanat in att ICA MAXI nu satsar på surfmode. Flip Flopps, surf-shorts och kepsar med tryckt text "Surfers Paradise" hänger frontat på deras modeavdelning. Tog bilder med mobilen, men tyvärr så hade jag tyvärr macroläge på linsen så allt blev suddigt..

Jag orkade inte heller läsa hela tråden. Men detta var coolt. Ants nästbästa inlägg!

Logga in för att svara
#16389 Svar: Vad i helvete! / Dagens surfmodespaning 17 år, 10 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

sverre skrev:

Jag orkade inte heller läsa hela tråden. Men detta var coolt. Ants nästbästa inlägg!

Tack Sverre, jag tror stenhårt på min taktik att skriva kukfuckade inlägg och samtidigt ha ett fint förtroendeuppdrag i förbundet! Funderar på vad jag kan hitta på för nytt inlägg som retar dem som jag vill reta mest. Muha ha ha haaa

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!