Facebook data

1
nybörjare
#15853 nybörjare 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

miguel angel
graphgraph

hallå alla där ute...jag har blivit intresrad av surfing nyligen men vet inte hur eller vad jag kan göra när man bor i svreige...om någon kan peka mig i rätt riktning hade varit tacksam.....

walk good miguel angel

Logga in för att svara
#15860 Svar: nybörjare 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

när blev du intresserad av surfing då? Är du skatare eller windsurfare?

Kanske du blev intresserad när du blädrade i HM katalogen?

jag pekar just nu, ser du? Det är mot havet alltså till, Torslanda alltså.

Logga in för att svara
#15897 Svar: nybörjare 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

miguel angel
graphgraph

jag vill testa på något nytt skulle testa det när jag var i trinidad men det blev aldrig av....jasså kan man surfa vid torslanda..? finns det någon surfshop här i stan eller något där man kan få tips på hur man börjar vad man ska köpa för bräda som nybörjare och så....

Logga in för att svara
#15907 Svar: nybörjare 17 år, 11 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

var bor du Miguel?

det bästa du kan göra är att åka utomlands och där prova och lära dig surfa, helst med hjälp av en surfskola. Men finns lchans att göra dt i Sverige. Finns surfskola i Varberg om där är vågor, kolla in detta:

www.surfakademin.se/

Checka även in NORD och Backdoor i Varberg och Redsnapper i Malmö. Orkar intel eta upp deras adresser så det får du göra själv.

Lycka till!

GZ

Logga in för att svara
#15911 Svar: nybörjare 17 år, 11 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

I Gbg kan du gå till Hollywood, 2mil söder om till Backdoor (inte Varberg), och sen har ett gäng i Varberg, Surfers Paradise har både nybörjar brädor och kurser på plats. Det finns säkert två till där nere som har lite utstyr för vågsurfing, Fahlén t ex.

Annars finns alltid Stadium XXL (Sisjön, 5km söder om Gbg), inte en aning om de fått ordning på sitt sortiment än, och visst låter det lite som JC eller HM, men de hade lite nybörjar grejer, även de inte riktigt hade fått in så mycket sist jag var där.

Prova annars en surfcamp, finns ett gäng att välja bland, Gzaa nämde en av flera "svenska" som kör kurser utomlands.

Logga in för att svara
#15938 Svar: nybörjare 17 år, 11 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

mmm

Aha. trodde att backdoor låg i Varberg...Ja finns även två svenska tjejer som driver Koala Surfcamp i Hossegor om du är intresserad. Annars finn det hur mycket som helst att välja bland vad gäller surfskolor. Alla länder med kust och vågor har något.

lycka till!!

GZ

Logga in för att svara
#15979 Svar: nybörjare 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

miguel angel
graphgraph

tack så mycket......ska kolla upp allt detta... det låter som en skit rolig grej att åka på surfskola...men tack igen ni har varit gör hjälpfulla....

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!