|
#15239 |
Svenskar i Western Australia? 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hej! Ar ny pa forumet och undrar om det finns nagra surfande svenskar i W.A? Bor sjalv nere i Esperance, och hade eventuellt tankt mig att aka upp till Gnarloo i juli. Ar det nagon som har varit dar och har lite bra info om stallet.
Om det ar nagra svenskar som passerar igenom Esperance sa tipsar jag garna om surf spots o.s.v .. Kommer dock bara bo harnere en manad till innan det bar av hem till Sverige igen
Figge
|
|
|
|
|
#15267 |
Svar: Svenskar i Western Australia? 17 år, 10 månader sen |
men
|
Gnaraloo is da shit, åk upp ditt och njut av stället, vad jag hört var det dock massa folk där under jnui juli, (runt trehundra bara på en camingen sen har du ju the bluff). jag var endast där i september men då kunde det fortvarande vara stort. ett tips är att boka i föhand och tanka bilen i carnavon, finns ingen bensin i gnaraloo, det fins inte sötvatten och en extremt liten affär med världens sjönaste ägare. med andra ord ta med allt du behöver för att öveleva och njut av the real thing.
Om du möter campsjötarn Steve hälsa honom från dumbfuck, han kommer fatta och åk bara ditt så grymt ställe, tredje bästa surfstället i australie, i alla fal enligt tracks magazine, bara kirra och supertubes var förre men de fukar ju typ aldrig så det räknas inte.
micke
|
|
|
|
|
#15326 |
|
Tack for tipset nu blev jag riktigt sugen pa att sticka dit. tror nog att jag hommer att bo pa campingen vid the bluff men vi far se.
|
|
|
|
|
#15359 |
men
|
inte dålit det heller, och trötnar du på alla crowds kan du dra till monuments du kommer garaneterat få surfa där helt ensam(om nu inte kelly slater är där).
åk i alla fall ditt och kolla på vågen så imponerad man blir på de som ens vågar padla ut där, riktigt kolt
micke
|
|
|
|
|
#15367 |
|
Jag kommer nog bara att paddla ut pa dom lugnare dagarna, Nar det blir stort kommer jag att sitta och titta pa nar dom stora grabbana gar loss .Om du inte gillar crowds kan jag rekomendera Esperance.Gott om bra stallen och det ar valdigt sallan mer an fyra,fem stycken ute pa samma stalle aven om det ar helg.
Man behover dock 4wd for att komma ut till dom allra basta stallena.Men det finns anda mycket bra surf att valja pa.
|
|
|
|
|