|
#14376 |
Ants och subsurfers kan dra åt 17 år, 11 månader sen |
Stoke: -10 |
|
... Blir uppringd av Ants som frågar om jag är intresserad av Subsurfers. Jag tackar vänligen nej men försöker påpekar att jag inte uppskattar att han hela tiden söker konflikt... Vad händer?! Jo han börjar skrika o gorma o överrösta mig med diverse snabbt uppdiktade slagord som jag inte förstog sammanhanget på, och det innan jag ens avslutat första meningen... Är han helt frisk?
Jäkligt nära att starta ytterligare en förening - Surfers Against Ants (SAA). Det skulle nog bli en världsomfattande organisation på kort tid. Medlemmar från alla världens hörn, där Ants har varit...
Surfing får mig att må jäkligt bra. Vill inte att Ants förstör det.
|
|
|
|
|
#14377 |
Svar: Ants och subsurfers kan dra åt 17 år, 11 månader sen |
Stoke: 14 |
|
Jag känner inte mannen i fråga och har aldrig haft något med honom att göra så jag ska inte säga något dumt. Men jag håller med dig Alex, att surfing gör en glad och det ska man bevara:)
|
|
|
|
|
#14380 |
Stoke: -234 |
|
Alex el gordo: Vart någonstans menar du att Ants o subsurfers kan dra? Tror du glömde ett ord i rubriken.
Kan ordet som fattas måhända vara: Fanders? Tjottahejti?
Det hade varit häftigt om det bildades två stora surfföreningar i Sverige som träffades o slogs emellanåt precis som i fotboll mellan Änglarna (våra kära kamrater) o AIK i fotboll!!!
Man skulle kunna ha baseboll trä o diverse tillhyggen. Eftersom det inte är så mycket vågor så skulle det koplettera ens fritid bra!
Vad tror ni om det kära kollegor!!!???

|
|
|
|
|
#14381 |
Stoke: 4 |
Nick
|
hahaha har inte skrattat så mkt på länge sverre:laugh:
låter givande, så kan vi starta firmor också =)
|
|
|
|
|
#14382 |
Stoke: -18 |
|
Synd att det ska vara så mycket konflikt jag har aldrig hajat vad det är tjaffs om.
Kan tänka mig synen av två rivaliserade surf ligor som står öga mot öga i våtdräkter och med leashar och vaxkammar som tillhyggen namn som Udden Frontline vs AFG allmäningens fina grabbar:P
Nej men synd att det ska bli sådär hoppas det löser sig någongång
stay fresh
|
|
|
|
|
#14383 |
Stoke: 68 |
|
Om dem vill bråka kan de kommer upp till oss och vi kan köra våra tequila - legrope pisk tävlingen..nu det skulle vara underhåll av högsta klass..hhahhahaha:P
|
|
|
|
|
#14385 |
Ants
|
Jag visste du skulle reta sig på mig och skvallra för andra. Vilken skvallerkärring du är. Riktigt kul att styra dig, muha ha ha haaaaaaa.
Precis Alex, jag ringde upp för att fråga om du ville vara med i SSS och kanske även hjälpa till. Vill fråga dig för jag vet att du är så emot detta.
Skulle också fråga dig om du åker skateboard och kanske snowboard, men kom inte så långt. Vi (SSS) försöker skapa en Highvalley Skatepark och nu även Rålis Skatepark och för det behövs det medlemmar. Så jag ringer runt alla jag känner och fötter. En förening med många medlemmar är det enda sättet att få till detta.
Sedan så har vi ju också en surfsektion i föreningen, faktiskt startad redan 1984.
Vad är det för fel med att vilja någonting och kämpa för det?
www.subsurfers.se
|
|
|
|
|
#14386 |
Stoke: 9 |
perry
|
men det som verkligen är bekymrande i denna fråga är att det tog sverre hela 53 minuter att respondera.
sverre, you losin' it? 
|
|
|
|
|
#14387 |
Stoke: 11 |
Miche
|
perry skrev:
men det som verkligen är bekymrande i denna fråga är att det tog sverre hela 53 minuter att respondera.
sverre, you losin' it?

|
|
|
|
|
#14394 |
|
Ha ha ha ha!
Skönt att se att folk har distans. Bara en som tar sig själv på fullaste allvar... Å det är inte jag 
|
|
|
|
|
#14398 |
Stoke: 1 |
Johan
|
Hehehe, LEASHgatloppet med tequila utmaningen står kvar! Cred till alla som säger ifrån, och alla som inte tar nej som ett svar! 
|
|
|
|
|
#14412 |
Stoke: 0 |
Remo
|
Det har gjorts en jäkligt bra dokumäntär om det "firmafenomenet" inom surfing. Den utspelar sig i en inte allt för avlägsen framtid.....

|
|
|
|
|
#14413 |
Johan
|
|
|
|
|
#14420 |
Auer
|
Är du i farten nu igen Ants!? he he!
Jag tycker ni andra skall visa lite vördnad mot denna anarkist-psyko-paranoida brädlegend. En kille som pissar i SM-pipen 1993, som jag själv hade äran att stänga av efter att ha åkt i annans namn (utklädd som kjoltyg i SM 1991) och som alltid gör sig obekväm för det styrande skiktet, kan man bara inte tycka illa om. Världen vore helt enkelt inte lika rolig utan dig Ants.
Om ingen annan vill vara med i Sub-surfers så förnyar jag mitt "vilande" medlemskap från 1986 eller var det va. Ser fram emot en rullbräda-session med dig när jag landar i Tjockhult till helgen.
//Auer
|
|
|
|
|
#14422 |
Ants
|
Tack Auer!
SSS har inte 800 medlemmar som senast, men ca 80 st är vi nu, varav 36 st i surfsektionen, fler än snowboardåkarna.
Alex, jag undrar, vad är det du har problem med så mycket att du behöver attackera mig? Väldigt okamratligt, vad har jag gjort dig illa? Nu är du ändå drar upp saker offentligt så svarar jag dig offentligt. Jag har inget jag behöver vara rädd för att skämmas för, men föredrar sådana personliga påhopp internt istället för att dra upp det på nätet såhär. Otroligt korkat och fegt av dig tycker jag.

|
|
|
|
|
#14424 |
Stoke: 5 |
hman
|
Man kan tycka vad man vill om Ants men jag tycker SSS verkar vara en schysst förening. Jag gick all-in på de tre medlemskapsvarianterna när jag förstod att de verkar vara drivande i Highvalley och Rålisrenoveringen
|
|
|
|
|
#14425 |
Stoke: 6 |
|
jag är oxå med. as bra. gillar när folk orkar fixa. FORZA subsurfers!
|
|
|
|
|
#14426 |
|
Jag ger fullaste faan i om någon varit självaste gud på skateboard eller surfing om denne inte respekterar andra.
Ants får skrika och gorma hur mycket han vill, så länge jag slipper höra det. Dvs sluta klaga på alla andra och visa istället vad du erbjuder (Gammal etisk marknadsföringslag).
|
|
|
|
|
#14429 |
Ants
|
Alex du är otrevlig tycker jag och jag tycker det är mycket tråkigt att du fortsätter att säga att det är rörigt och bråkas inom SSA. Kan du säga mig vilka som bråkar fortfarande? Var är det rörigt? SSA har revisorer som du kan vända dig till och få en neutral bild av styrelsens arbete. Dags att gå vidare om vi ska bli kvitt allt det gamla och negativa.
Jag kommer inte skriva mer svar på påhopp i denna tråd, utan svara till personerna direkt eller ringa upp dem.
Tack för mig 
|
|
|
|
|
#14433 |
Stoke: 33 |
|
Fan, lite tjafs ar aldrig fel, minns minsann att ja o ants har oksa fajtats over telefon..om lokalism eller sa var det bajsandet i globe dojjor..? Minns inte riktigt..

|
|
|
|
|
#14436 |
Ants
|
Yes, mer folk på alla vågor! Härligt med crowd. Den som inte pallar crowd, är en looser. Bara att ge upp på en gång om man inte vill ta vågor. Jag kommer fortsätta ta ut nytt folk till vågorna, ge dem tips och om jag kan SÄLJA surfing till alla. Härligt att retas med alla loosers som blir sura över att de inte får vågorna för dem själva..
Fuck peace and soulsurfing!
An I mean it!
|
|
|
|
|
#14437 |
|
Jag lämnar in. Fattar inget?
Må väl och lycka till Ants.
|
|
|
|
|
#14438 |
Ants
|
|
|
|
|
#14439 |
Kman
|
Ants skrev:
Yes, mer folk på alla vågor! Härligt med crowd. Den som inte pallar crowd, är en looser. Bara att ge upp på en gång om man inte vill ta vågor. Jag kommer fortsätta ta ut nytt folk till vågorna, ge dem tips och om jag kan SÄLJA surfing till alla. Härligt att retas med alla loosers som blir sura över att de inte får vågorna för dem själva..
An I mean it!
jag pallar inte crowds därför hittar vi nya ställen att surfa. surfet är jag o vännerna, vågorna, upptäckarglädjen, stoket, ljuget, den obligatoriska surfölen efter etc etc. alla som inte vill vara med i en förening bakåtsträvare? nej nej nej, två fall framåt. ssa e ju skiiiiiiiiiitbra för alla som vill vara med på sm och e bra nog att representera sverige utomlands på em/vm men för resten så verkar ssa inte mycket att ha i min mening. absolut inget ont om gubbarna i ssa men kompisföreningen ssa började på 2000 talet att ta sig på ALLDELES för stort allvar. inget ris utan ros. sm senast var bra pga av att det gick en buss från västkusten och därför vart det ett gäng goa gubbar som dök upp på stenstrand och rev upp. och till sist så vill jag gärna hjälpa till om det skulle behövas vid ett sm om det skulle behövas nån som grillar en jävligt grym korv eller håller i en flagga. im putting my money were my mouth is!!!!!!
|
|
|
|
|
#14441 |
|
Ants skrev:
An I mean it!
That wasn't very nice Ants..to call people who want solitude and peace..loosers.!!!
It's got nothing to do with getting all the waves for yourself...you miss the point totally..
Good on you for promoting surfing..It's a geat sport and better to get kids in the water than on the streets stealing or getting fucked up by hard drugs..
There ain't nothing wrong with people wanting to chill in the water with a couple of mates..Don't call people like me loosers...I have spent my whole life in crowds mate..big crowds..I don't mind 'em I'm veeeeery used to them..there ain't no denying it though..it's nice to turn up to a break and it's just you and your mates and offshore and empty..because we like that, we are not loosers..we're winners and nobody can prove me wrong.. 
|
|
|
|
|
#14442 |
Stoke: 30 |
|
Ants skrev:
An I mean it!
you sound like George Bush, if you aren't with us, you are against us.

|
|
|
|
|
#14443 |
|
Kman skrev:
jag pallar inte crowds därför hittar vi nya ställen att surfa. surfet är jag o vännerna, vågorna, upptäckarglädjen, stoket, ljuget, den obligatoriska surfölen efter etc etc. alla som inte vill vara med i en förening bakåtsträvare? nej nej nej, två fall framåt. ssa e ju skiiiiiiiiiitbra för alla som vill vara med på sm och e bra nog att representera sverige utomlands på em/vm men för resten så verkar ssa inte mycket att ha i min mening. absolut inget ont om gubbarna i ssa men kompisföreningen ssa började på 2000 talet att ta sig på ALLDELES för stort allvar. inget ris utan ros. sm senast var bra pga av att det gick en buss från västkusten och därför vart det ett gäng goa gubbar som dök upp på stenstrand och rev upp. och till sist så vill jag gärna hjälpa till om det skulle behövas vid ett sm om det skulle behövas nån som grillar en jävligt grym korv eller håller i en flagga. im putting my money were my mouth is!!!!!!
bra om ssa får reda på vad "folket" tycker. förbundet ska ju främja surfing i sverige och inte bara "surfeliten"... men jag har kanske missförstått allt?
|
|
|
|
|
#14444 |
Ants
|
Sorry, but I still think your are a looser if you complain about too much crowd. If it's beacuse you can't take the wave or if it's because of your ego and you want to keep it for yourself, it's still looser thinking i believe..
But it should be okay to be a looser also, it's up to you 
|
|
|
|
|
#14449 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
|
|
|
|
#14452 |
Ants
|
Är det bristen på surf? Finns det någon statistik på samband mellan heta forumdiskussioner och "jag har just fått surf" och där abstinensen är som störst 3 dgr efteråt? Vore kul att se en kurva på detta..

|
|
|
|
|
#14454 |
Ants
|
Eller kanske såhär, muhah ah ah ha ha aaaaa

|
|
|
|
|
#14455 |
|
Ants skrev:
Sorry, but I still think your are a looser if you complain about too much crowd. If it's beacuse you can't take the wave or if it's because of your ego and you want to keep it for yourself, it's still looser thinking i believe..
But it should be okay to be a looser also, it's up to you
You love it don't you Ants!!! You just love to get people going!! hahaha
It's funny you writing that if a person likes surfing alone sometimes that they can't get a wave when they get in a crowd..it's classic..if you were in the water with me in a crowd and i wanted to.... you wouldn't get anywhere NEAR getting a wave..it's classic..!!!You are a fool Ants..it shows how little you know about surfing and it's roots and culture...What a child you are...and to deliberately write such inane comments is even more absurd..hahahaha..looser...hahahahaha:P
|
|
|
|
|
#14456 |
|
P.S. I've said my piece now..... I'm done..no point trying to lead a dead horse to water!!!!
|
|
|
|
|
#14457 |
Ants
|
Okej, you like it better like this Ratman

|
|
|
|
|
#14460 |
|
Haha! SM i bydalen: Blå sprayfärg i pipen: "Svenska skidförbundet super"
|
|
|
|
|
#14461 |
|
perry skrev:
sverre, you losin' it?
Jag vet...
Saken är den att frugan börjat bli orolig för mig. Hon säger att jag försummar mitt riktiga liv pga surfsverige. Hon tog hit en psykolog som varit här o haft ett samtal med mig i 3 timmar. Vi kom överrens om att jag måste trappa ner lite på tiden här. Frugan är ute just nu så jag har smitit in en stund här nu.
För övrigt har jag jobb i tre veckor framåt nu, ska hjälpa en kille på sopförbränningen. Är grymt, jag får ta grejer! Tog ett badkar igår, jävligt nice.
För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras!
|
|
|
|
|
#14462 |
|
Promoting surf as a goal in itself is not for surfers but for promoters = Ants
Provocation simply tells us how little that person respects himself = Ants
|
|
|
|
|
#14463 |
Ants
|
Jag vet att jag är för mycket ju mer jag är
Men, jag behöver ett badkar, någon som har ett att skänka?
|
|
|
|
|
#14464 |
|
Ants skrev:
Eller kanske såhär, muhah ah ah ha ha aaaaa
intressant! Det verkar vara två kategoriers folk som tar lite olika abstinens vägar... Den gruppen som ligger högre verkar få en dipp men de åker omedelbart tillbaka igen upp.. ?
VA FAAN DET ÄR JU EN KUK! Inte konstigt att det gick upp o ner 
|
|
|
|
|
#14465 |
Ants
|
Jonasurf skrev:
Promoting surf as a goal in itself is not for surfers but for promoters = Ants
Provocation simply tells us how little that person respects himself = Ants
Nu kommer den attityden upp igen. Du ska inget försöka, ingen ide, du ska inte tro du är nåt osv.. Så du menar att du vet vad som driver mig eller varför och om nu jag vill riskera att blotta en del av mig här, vem är du att bedöma det?
Suck, men är det bara jag som inte uttrycker åsikter om annan person öppet i forum? Tycker så synd om er som försöker slå lågt, det om inte något tyder på sämre självförtroende eller inget att komma med = loosers
|
|
|
|
|
#14466 |
Ants
|
It's funny you writing that if a person likes surfing alone sometimes that they can't get a wave when they get in a crowd..it's classic..if you were in the water with me in a crowd and i wanted to.... you wouldn't get anywhere NEAR getting a wave..it's classic..!!!You are a fool Ants..it shows how little you know about surfing and it's roots and culture...What a child you are...and to deliberately write such inane comments is even more absurd..hahahaha..looser...hahahahaha:P
Gäller dig med Råttmannen. Du känner inte mig men du bedömer mig öppet. Jag känner inte dig, men jag har inte sagt ett enda ord öppet om dig som person.
|
|
|
|
|
#14467 |
|
ha ha ha! Faan va skadade ni är.
|
|
|
|
|
#14469 |
Stoke: 30 |
|
Ants skrev:
Gäller dig med Råttmannen. Du känner inte mig men du bedömer mig öppet. Jag känner inte dig, men jag har inte sagt ett enda ord öppet om dig som person.
no but you did call him a 'looser' (I guess that means loser) or did you forget about that while busy being a hypocrite?
|
|
|
|
|
#14471 |
Kman
|
Ants skrev:
Är det bristen på surf? Finns det någon statistik på samband mellan heta forumdiskussioner och "jag har just fått surf" och där abstinensen är som störst 3 dgr efteråt? Vore kul att se en kurva på detta..
fan helt apropå så har jag inte sett dig på stenstrand sen sent 90-tal tror jag. ere ryggen eller egot som har vuxit ur den gamla våtdräkten hehehehehe?
jävligt på: bajen spöar guliganerna gröna o vita på lördag!
jävligt av: att springa runt i hammarbyhöjden med nordkläder på sig!
|
|
|
|
|
#14473 |
|
Det här är ju för kul för att vara sant!!!! Hahahahaha!!
|
|
|
|
|
#14474 |
Ants
|
He he, sa jag verkligen att jag inte gillar loosers (ha ha stavas jo med ett o) som surfar ensamma, ha ha? Nee hursomhelst menade att den som inte gillar crowd är en förlorare! DET STÅR JAG FÖR. Wöuuuuu
|
|
|
|
|
#14476 |
|
Ants skrev:
He he, sa jag verkligen att jag inte gillar loosers (ha ha stavas jo med ett o) som surfar ensamma, ha ha? Nee hursomhelst menade att den som inte gillar crowd är en förlorare! DET STÅR JAG FÖR. Wöuuuuu
DET GÖR DU INTE ALLS!
|
|
|
|
|
#14479 |
|
|
|
|
|
#14485 |
|
Jaha så då e man en loser då, enligt Ants. Det var ju tråkigt att läsa. Är kanske lite dumt att komma med ett utalande som det när man ska representera ssa.
Kan inte riktigt känna mig som en loser för att jag gillar att surfa med mina kompisar på bra spots utan att trängas med andra, det är ju en del av charmen med surfing, att hitta ett ställe med perfekta vågor och inget folk. ja ja alla e vi olika, vissa mer udda än andra.
|
|
|
|
|
#14487 |
|
Ants: Vilken uppgift har du i ssa?
|
|