Facebook data

1
(OT)Nån som kan tipsa om ett gratis forum?
#13453 (OT)Nån som kan tipsa om ett gratis forum? 18 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Det ska funka som ett vanligt forum med postande av svar, citeringsmöjligheter osv. Dessutom måste man kunna redigera sina inlägg och bifoga filer (word, excel, pdf) och gärna bilder (utan krav på viss bredd...)

Det ska inte användas i konkurrens m surfsverige eller nåt annat utan det skulle vara ett sätt att effektivisera vårt styrelsearbete i min bostadsrättsförening (vilket i sin tur medför större möjlighet till surf för mig...)

Logga in för att svara
#13456 Svar: (OT)Nån som kan tipsa om ett gratis forum? 18 år sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

varför inte bara skaffa en ftp? O sortera dokumenten i senast ändrade mm

Logga in för att svara
#13459 Svar: (OT)Nån som kan tipsa om ett gratis for 18 år sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Inom Fahlén kör vi Yahoo Groups men Google Groups är nog ännu bättre. Google Groups har dessutom stöd för att editera ett dokument samtidigt flera stycken tror jag via google docs.

groups.yahoo.com/
groups.google.com/
docs.google.com/

Logga in för att svara
#13466 Svar: (OT)Nån som kan tipsa om ett gratis forum? 18 år sen Stoke: 0

pheur
graphgraph

"phpBB" heter väl det mest vanligt använda forumet som sätts upp? Om det har vad du kräver har jag ingen aning om.

En annan variant beroende på dina krav och vad det ska användas till är ju också att använda en Wiki? Eller som de andra tipsat om är ju också varianter som fungerar.

Logga in för att svara
#13524 Svar: (OT)Nån som kan tipsa om ett gratis forum? 18 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Tack för tipsen

FTP låter för avancerat för oss dataanalfabeter

Googlegroups verkar perfekt (men det optimala hade varit om man kunde redigera sina inlägg)

Jag kollade PHPBBPPB eller vad det heter. Det har allt jag behöver förutom möjligheter att bifoga filer.

Skulle nån hitta nåt alternativ som kostar nån hundralapp så kan ni väl hojta till annars låter jag tråden självdö här och nu

Logga in för att svara
#13533 Svar: (OT)Nån som kan tipsa om ett gratis forum? 18 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Nä förresten googlegroups går bort pga att man är tvungen att ha ett gmail-konto för att kunna logga in (samma verkar gälla för yahoo)

Logga in för att svara
#13539 Svar: (OT)Nån som kan tipsa om ett gratis for 18 år sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Google, nä det behöver man inte. Man behöver bara ett google-konto som man sedan kan använda i google toolbar för att alltid ha med sig sina bokmärken etc.

Men själklart behöver man någon form av konto för att kunna identifiera sig och hålla obehöriga borta på både yahoo och google.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!