Facebook data

1
trasig brada?
#13321 trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

henke15
graphgraph

hallå! e precis hemkommen efter en underbara månad pa bali men när jag öpnnar fodralet till min nya fina bräda här hemma har en del av tailen spuckigt=( inge vidare men hur skall man göra för att laga den och skall man begära pengar av flygbolaget?
tacksam för svar // henke

Logga in för att svara
#13333 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

jakob777
graphgraph

Med stor säkerhet får du ingen ersättning, flygbolagen tar oftast inget ansvar för sådana skador men ska inte säga helt säkert för jag har aldrig betalat för att ta med bräda, om du pröjsat kanske det är skillnad.

Logga in för att svara
#13335 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Flög precis med British Airways o dom betalar alla skador. Ring till ditt flygbolag o fråga o sen ta bara brädan till en surfaffär o få skadan värderad. I Stockholm har de Pontes på söder hjälpt mig.

Logga in för att svara
#13338 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

making airlines pay for dings in surfboards that the traveller should have packed better is an excellent way to make surfboard travel costs more expensive then they already are.

Logga in för att svara
#13339 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

henke15
graphgraph

hade inte betalt för att ta med brädan så chansen är väl liten men sånt e väl livet, flög förresten med finnair... till sharkboy kan jag bara säga att jag hade packat brädan väldigt noggrant så berodde inte på packningen i alla fall och tycker att man borde kunna kräva ersättning eftersom man gör flygbolget uppmärksam på att brädan skall hanteras varsamt och de säger att de skall göra detta så varför inte?!

Någon som kan ge ett bra tips om var jag kan reparera skadan i göteborg?
tack så mycket för svaren // henke

Logga in för att svara
#13340 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

you can leave it to me at Hollywood for repairs,

Did you just have it in your boardbag or did you have bubble plastic as well?

I think if you didn't pay for it to go, then don't expect them to pay. If you demand that they fix a ding for 300 kr. After a while, when more people start demanding that their boards get repaired on the airlines bill, the airlines simply up the cost. KLM charges 80$ per board per way. I bet they wouldn't charge that if no one had ever tried to reclaim a ding on their bill.

80$ per way is alot more then a ding you could have avoided by spending 100kr. on bubblewrap and a potential repair

Logga in för att svara
#13341 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

henke15
graphgraph

jag slog in den i massa kläder och handukar så borde varit okej.. håller dock med om ditt resonemang angående flygbolagen så e la bäst att helt enkelt skita i det och betala själv för lagningen och resa grattis nästa gång=) vilka dagar jobbar du på hollywood och vad heter då så man vet när man kan komma in och får det fixat?

henke

Logga in för att svara
#13342 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

I'll be at the shop this weekend actually, come by with the board and i'll give you an estimate of what it will cost. the guy that repairs it does great work.

peace

Logga in för att svara
#13369 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

markus
graphgraph

sharkboy: tycker det där är en lite konstig synvinkel.... hur många gånger har man (iaf jag) inte sett att de hanterar brädorna som skit? De kastar in dem i planet, lastar tyngre gods ovanpå, tappar dem från bagagevagnar etc...
Jag säger inte att man inte skall packa dem ordentligt, naturligtvis gör man det för att det är drygt att komma fram och börja sin resa med att laga sin bräda som dessutom blir fulare av alla dings.
Dessutom tar bolagen inte ansvar iaf, fick min bräda totalt knäckt när jag kom hem en gång, där hjälpte ingen bubelwrap i världen, efter mycket om och men pungade de ut för min självrisk på hemförsäkringen och då hade jag ändå betalt 300kr för att ta med brädan... kommentaren från flygbolaget "nääeee, vi tar inget ansvar för erat bagage, du har väl en försäkring...?" talar väl ganska bra för sig själv.....

Logga in för att svara
#13371 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

i agree to an extent with you,

but I'd rather not pay at all for airline travel and take that chance, then pay more everytime then what it costs to repair a ding.

A surfboard is fragile, bagage handlers are careless. But the flight companies aren't going to lose money over all of these claims, they raise the price on the customer instead. We end up paying for their carelessness in either case, but if we make them pay for the ding repairs, we end up paying more for travel.

Konstigt synpunkt, or ekonomisk?

Logga in för att svara
#13390 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

markus
graphgraph

nej håller med digg till viss del oxå... vid en liten ding orkar jag inte ens lägga den tid och pengar det tar att få det ersatt, men när vi snackar större dings eller knäckta brädor då är det en annan sak.. eller?!? =)
dessutom tycker jag att man borde få ngt för de pengar man betalar för att ta med brädan... t.ex. ersättning om de kvaddar den....

Logga in för att svara
#13392 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

i agree, if you paid for the board, then you ought to get money back. Also, boards broken in two parts is another story entirely,

if you didn't pay, I say let it go at your own risk.- I'd rather it always go for free at my own risk, then be insured at 80$ per way.

peace

Logga in för att svara
#13412 Svar: trasig brada? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Värre är väl då de som kräver ersättning för en ding som fanns redan innan de checkade in. Det är att jämföra med försäkringsbedrägeri eller bidragsfusk. Tyvärr inte alltför ovanligt... Skäms på er! Så länge det inte handlar om fenboxar (villet ju blir svårt med fenorna av), en knäckt bräda eller en rejäl ding (typ när Bakdörrs-Göran hade ett truckspår på sin bräda) så skit i att kräva något.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!