Facebook data

1
Cote de basque!
#13256 Cote de basque! 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Stenk
graphgraph

Hej hej,

Jag ska ner till Baskien för fjärde sommaren i rad nu och såg att Sterling tagit bort rutten Sthlm - Bordeaux vilket gör det hela ganska meckigt och dyrare.
Har kollat Ryanair via London till Biarritz, Ryan till Paris och sen tåg, kelkoo.se Stockholm - Bordeaux/Biarritz/Bilbao/San Sebastian. Allt hamnar närmare 3000kr bara för resan och blir som sagt ganska krångligt. Har jag missat att kolla någon vinkel? Har någon något tips? Vill såklart minimera restiden, speciellt eftersom jag bara har en dryg vecka på mig.
Skulle uppskatta all hjälp jag kan få enormt mycket, känner mig smått desperat nästan.

Logga in för att svara
#13257 Svar: Cote de basque! 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

mrlau
graphgraph
Donerat Silver

flynordic flyger till bordeaux. sen flyger sterling till biarritz från köpenhamn eller oslo.

Logga in för att svara
#13259 Svar: Cote de basque! 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Hej
Kommer just från Biarritz. Åkte med Fly Nordic Stockholm- Bordeaux. Det är dock mellanlandning i Tolouse vilket gör att resan tar ca 5 h. Sedan är det ju transporten till arlanda och hyrbil från bordeaux.
resan kostade 2400 och bräda 200 tur och retur. Surfen var riktigt bra!

Logga in för att svara
#13260 Svar: Cote de basque! 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Stenk
graphgraph

Just det, det glömde jag. 2700 för den veckan nu. Det var ju positivt att brädan var billig att ta med. Grymt med förslagen, skicka gärna mer!

Logga in för att svara
#13261 Svar: Cote de basque! 17 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Ja du kan ju alltid göra som jag gjorde förra sommarn... Åkte bil hela vägen från Stockholm. Tog 3 dagar, och 3 tillbaka. Satan vilken träsmak jag hade sedan, och billigt blev det inte heller.

Logga in för att svara
#13262 Svar: Cote de basque! 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Alex, körde du själv eller var ni flera som delade på det, isf borde det ju inte bli så dyrt eller? Funderar själv på att ta bil med några kompisar till baskien i sommar nämligen. Hur mkt gick det på med bensin, båtar, vägtullar och allt?

Logga in för att svara
#13263 Svar: Cote de basque! 17 år, 11 månader sen  

[c]

jag tog tåg förra året. inte så farligt dyrt och väldigt flexibelt. lite bökigt att byta tåg i paris, annars väldigt smidigt. och miljövänligt. men det tar ett dygn

Logga in för att svara
#13266 Svar: Cote de basque! 17 år, 11 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Kanske lite stökigt för er "08:or" *duckar* men Sterling flyger Oslo-Biarritz och Köpenhamn-Biarrtiz. Bokat en biljet för €101 enkel Biarrtiz-Oslo. Tror de tar 170:- för brädan.

Flugit med Ryan två ggr, lite meckigt, men jag hann med en connecting flight från Stanstead med 3min marg. till Gbg, hade jag inte haft brädan hade jag nog klarat det med 20min.

Att köra ner, om man är fyra stycken, kan löna sig, framförallt har man hela centrala Frankrike att utforska på vägen ner, hopps på lite swell näst nästa vecka, så man kan få surfa Lacanau.

Logga in för att svara
#13268 Svar: Cote de basque! 17 år, 11 månader sen Stoke: -4

lena
graphgraph

Hej Stenk
Jag brukar flyga med Ryan Air via Dublin till Biarritz, det brukar vara väldigt billigt (fast jag flyger utan surfbräda, vet ej hur det är att flyga med bräda). mearsk brukar oxå vara billigt, men de flyger från Köpenhamn. Lycka till
ps. hur gör jag för att klistra in en bild?! Det funkade inte när jag försökte.

Logga in för att svara
#13269 Svar: Cote de basque! 17 år, 11 månader sen Stoke: -4

lena
graphgraph

ehh , ursäkta det funkade visst. Det är en bild från min hemma-våg, La Nord:-D

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!