Facebook data

1
Extreme board makeover
#12991 Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Jag har fått tag på en gammal sliten minimal och har lite planer på att försöka bygga om den till en fish. Brädan sjukt är tjock och bred så det finns lite marginaler att jobba med. Misstänker att det finns någon som försökt sig på liknande projekt tidigare så jag vore tacksam om någon ville dela med sig av sin erfarenhet. Är det någon ide att försöka eller kommer jag bara förstöra brädan?

Logga in för att svara
#13004 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

LimeSTone
graphgraph

Håller själv på med ett liknande projekt. Ser ut att kunna funka. Tänk på att rockern på brädan ändras och förmoligen blir den lägre så det blir ju ingen storvågsbräda av den ialflall

Kör på säger jag!

Logga in för att svara
#13005 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

if you like the board skip it, but if you are not using it you'll get a hell of a lot more out of shaping it.

For the record I just took apart a 6'5" x 19.5" x 2.5" Webbermini gun from the 80's and am currently shaping it into a 5'10" flyerish quad.

peace

Logga in för att svara
#13007 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Hey Sharkboy,
What's the best way to get the old glass job off the board? I'm also thinking about revamping an old mal that's missing one fin and the other two are crooked.

I appreciate the help,

/Kribz

Logga in för att svara
#13008 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

LimeSTone
graphgraph

Själv sågade jag ut formen av den nya brädan och sen drog jag bara av glaset då det inte satt fast i kanterna längre. Det sitter inte speciellt hårt på skumet och det var minimalt med skum som följde med.

Logga in för att svara
#13010 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

såga bara ett snitt i plasten längs med hela sen drar du bara av plasten...
Lycka till!!

Logga in för att svara
#13015 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Tack för tipsen! Brädan jag funderar på är rätt gammal och sliten plus att jag aldrig surfat den så det är rätt lugnt. Fick den av en slump så jag har inte så mkt att förlora på att exprimentera lite. Men måste jag laminera om hela skiten? Blir det inte rätt svårt att ändra stringerns shape och därmed rockern så här i efterhand? Hade tänkt mig att i princip bara kapa, shapa om tailen (plus railen sista biten) och sätta fenor men det kanske är meningslöst?

Logga in för att svara
#13016 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kolla upp hur mycket rocker du vill ha i tail och nos, såga sen ut brädan där du kommer närmast dessa mått.
Justera rockern med hyvlar och sandpapper på en rektangulär träbit bredare än brädan.

Glasa brädan, det är lite lurigt men läs allt du kan komma över på nätet så grejar du det nog.
Ta hjälp av en eller ett par polare första gången så du hinner väta ut kanterna innan platen härdat.
Eller greja uv-härdare om du skall använda polyester, då har du obegränsat med tid innan plasten härdar.
Du jobbar inomhus fritt från solljus när du använder uv-katalyserad polyester, det är som dingfix på ett ungefär.
Gå ut med brädan i solljus, den härdar på nån minut..

Logga in för att svara
#13017 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Jake om du låter mig blanda härdare får du oxå obegränsat med tid

Logga in för att svara
#13022 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Haha, jo tack Remo men det vore ju kul om man fick klar brädan till sommaren...

Du kanske kan fixa ett block du oxå så kan vi hjälpa varandra att bygga?

Uv-härdare låter ju väldigt smidigt att jobba med, skönt att ha lite extra tid att jobba med tanke på att man är rätt grön på området men jag antar att det är rätt dyrt oxå.

Ska sätta mig och läsa på lite så får vi se vad jag hittar på. Tack för tipsen.

Logga in för att svara
#13136 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

vi byggde om en fet jävla vindsurfingbräda till en rescusledd -02 och det blev hur bra som helst. tror fortfarande den hjälper folk i nöd!?
lycka till!!
/johan

Logga in för att svara
#13166 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Tackar, är bara rädd att man ska sabba hela skiten. Fast man måste ju våga för att vinna...

Logga in för att svara
#13167 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Varför är du rädd för att sabba en gammal sleten minimal???

Vågar du så är du hjälte!!!

Logga in för att svara
#13173 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Ragge
graphgraph

någon som vet vart man få tag på polyester med uv-härdare? Sitter själv i extreme board makeover planer...

Logga in för att svara
#13177 Svar: Extreme board makeover 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Hehe, ok sverre, jag ska ta tag i mig själv och få det gjort men du vet det är ju nästan som gravskändning att hacka upp en neonrosa/turkos 80-talare...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!