Facebook data

1
The advice thread.
#112991 The advice thread. 4 år sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

Ska försöka liva upp forumet igen lite.

Fråga mig gärna något, ingen expert men kan inte hålla käft
 
Logga in för att svara
#112992 Svar: The advice thread. 4 år sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

I vilken del av Norge kommer man i framtiden hitta en ny Maverick liknande våg?
 
Logga in för att svara
#112994 Svar: The advice thread. 4 år sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

ErikG skrev:
I vilken del av Norge kommer man i framtiden hitta en ny Maverick liknande våg?

interessant fråga, djupaste av den centrala kusten, men pga av hur botten contourer blir grundare så är det inte i linjen med längst fetch eller swell riktning. Skulle tipsa på mellan ålesund och trondheim

men hittar jag den ska jag inte outa
 
Logga in för att svara
#112995 Svar: The advice thread. 4 år sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

SharkBoy skrev:
ErikG skrev:
I vilken del av Norge kommer man i framtiden hitta en ny Maverick liknande våg?

interessant fråga, djupaste av den centrala kusten, men pga av hur botten contourer blir grundare så är det inte i linjen med längst fetch eller swell riktning. Skulle tipsa på mellan ålesund och trondheim

men hittar jag den ska jag inte outa


tror du skulle vet bättre än mig
 
Logga in för att svara
#112996 Svar: The advice thread. 4 år sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Jag återkommer, har skaffat båt. Det finns några områden som borde ha enorm potential men egentligen nästan bara kan nås med båt.
Även norr om Trondheim.
 
Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#112997 Svar: The advice thread. 3 år, 11 månader sen Stoke: 40

timpal0l
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Hur stor chans är det att åka fast vid surf på södra Askö? Tänkte testa åka dit med båt. Men tydligen lite pang-pang som gäller där ibland..
 
Logga in för att svara
#112998 Svar: The advice thread. 3 år, 11 månader sen Stoke: -1076

IST
Inlägg: 798
graphgraph
offline
Donerat Brons

timpal0l skrev:
Hur stor chans är det att åka fast vid surf på södra Askö? Tänkte testa åka dit med båt. Men tydligen lite pang-pang som gäller där ibland.. Pang pang pang. Om någon vaktar när just du åker dit beror ju på om de övar just då. Men du kan ju åka vidare lite söder om och kolla in den hemliga ön som nämns.
 
Logga in för att svara
#112999 Svar: The advice thread. 3 år, 11 månader sen Stoke: -1076

IST
Inlägg: 798
graphgraph
offline
Donerat Brons

Fråga till Sharkboy, om jag fattat rätt så är du numera inom filmbranchen även yrkesmässigt. Därför undrar jag om du känner du till om det finns någon liknande arrangör inom Europa med liknande filmfestivalupplägg eller fokus som Save The Waves Film Festival?

Arrangören är placerad i Kalifornien och beskriver sig själv som "Save The Waves Coalition is a California-based nonprofit with a mission to protect surf ecosystems across the globe", förutom filmfestivaler har de även en ordinarie verksamhet.

De typer av filmer de visar på filmfestivalerna är inom " surf adventure, ocean conservation, activism, plastic pollution, climate change".

Årets filmfestival är endast online pga COVID-19 och pågår istället under fyra veckor, första veckan är på gång nu där flera kortfilmer visas som; "The Man & The Sea", "Malloy Bros", "Creators: Leah Dawson", "The coast", "Urchin Hunter", "Widerstetche Doch Der Sunde", "Forgiving Pipeline", "Poco a Poco", "Last Flight To Agadir", "The Sun Also Rises" . För mer info om Save The Waves kolla här.
 
Logga in för att svara
#113004 Svar: The advice thread. 3 år, 9 månader sen Stoke: 13

Kribz
Inlägg: 191
graphgraph
offline

Hur stora kan vågor i östersjön bli? Vi snackar brytande surfbara vågor inne vid land. Har själv sett vågor som jag uppskattar till knappt 3m face, men aldrig större.
 
Ändrat av Kribz
Logga in för att svara
#113010 Svar: The advice thread. 3 år, 8 månader sen Stoke: 13

Kribz
Inlägg: 191
graphgraph
offline

Wow Sharkboy! We're really bringing this place back to life!
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!