Facebook data

1
Guadeloupe
#112149 Guadeloupe 8 år, 1 månad sen Stoke: 2

Misfit
graphgraph

Ska boka familjesemester vi är 2 vuxna och 4 barn, varit på kanarieöarna tidigare men hitta Guadeloupe för ungefär samma pengar. Fort royal med langley är tanken. Någon som har erfarenheter
Av detta eller guadeloupe i allmänhet? Ligger ett bryt på gångavstånd om mina efterforskningar stämmer eller om det finns andra tips på ställen för familjesemester med surf så mottages det mer än gärna!!

Logga in för att svara
#112150 Svar: Guadeloupe 8 år, 1 månad sen Stoke: 1

Hype
graphgraph

Hej

Jag tyckte Guadeloupe var riktigt bra, reste också med barn. Vi hyrde ett hus utanför Le Moule. Man måste ha bil och det finns sjukt fina stränder som man oftast kan vara själv på. Finns en hel del surfspots, mestadels rev och points. Ligger alltid på tradewinds, så hittar man vindskyddade spots så har du alltid midje till huvudhöga vågor. Sen kommer det in nordligt groundswell med rätt hög frekvens Nov-Mars och då kan det bli riktigt bra.
Langley hotellet ligger på fel ö, Ingen vidare surf där. Mycket möjligt att det finns något, men alla sa att det sög. Det tar strax över en timma att nå bättre spots med bil. Hade jag åkt tillbaka skulle jag nog baserat mig i Saint Francois.

Har surfat lite olika öar i Karibien och är nyss hemkommen från Dominikanska/Puerto Rico. PR har det bästa och det mest frekventa surfet jag varit med om. Stannade 1 månad i PR och det var dålig surf 1 dag, Dock är det ganska crowded och nivån var hög. Men finns så många spots att välja på att det nästan alltid går att hitta något som passar. Bil är ett måste och du kan flyga dit snorbilligt med Norwegian och hyra ett hus.

/Björn

Logga in för att svara
#112266 Svar: Guadeloupe 7 år, 8 månader sen Stoke: 0

vagabondfamiljen.se
graphgraph

Hej,
Jag vet inte om vi är sena och ni redan bokat resa!? Guadeloupe är grymt resmål och vi var där jan-feb 2016 med våra två små barn. Vi bodde nära St Anne och surfade mest vid Petit Havre, vilket är en perfekt strand för surf och strandhäng (med barn). Någon slags våg nästan varje dag!
Vi surfade även Port Louis på nordvästra sidan av grand terre vilket är en helt fantastisk våg, dock mycket mindre frekvent än Petit Havre.
Hade vi åkt tillbaka idag hade vi hyrt en lägenhet vid Petit Havre och haft gångavstånd till surf.
Vi delar med oss av våra Guadeloupeerfarenheter på vår hemsida, vagabondfamiljen.se. Där skriver vi självklart även om de olika surfbryten.
Hoppas att ni har haft/har en härlig resa!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!