Facebook data

1
Gran canaria i Februari
#112042 Gran canaria i Februari 8 år, 4 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

Tjo, morsan fyller år så vi ska till Gran canaria nere i den "solsäkra" södra ändan. Jag har aldrig varit där så vet inte så mycket om det.

E det värt o ta me bräda. Nån som vet hur fritidsresor ställer sig till brädor?
Fungerar södra änden över huvud taget i februari?

Alla tips mottages med stor tacksamhet

Logga in för att svara
#112043 Svar: Gran canaria i Februari 8 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ja det kan komma stora svall från V som funkar där nere vid Maspalomas och västerut. Det finns surf runt hela ön i princip, men ffa nordkusten som är prima.

Logga in för att svara
#112044 Svar: Gran canaria i Februari 8 år, 4 månader sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Ta med bräda, Maspalomas kan funka men där är det svårt att hyra bräda. Det går dock att hyra bräda i Playa del Ingles men det är inga kvalitetsbrädor direkt. Ska själv dit på höstlovet och kommer att hyra bräda från Quicksilverbutiken uppe i Las Palmas.

Logga in för att svara
#112063 Svar: Gran canaria i Februari 8 år, 4 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

ok, då vet jag. Tack för svaren. För kolla med Jettime hur det är med brädor. Kanske inte e lönt o släpa på. Har mest tänkt surfa nån kväll, e ju en familjeresa i första hand. Kan ju va trevligt o plaska runt på en longboard ett par timmar också

Logga in för att svara
#112064 Svar: Gran canaria i Februari 8 år, 4 månader sen Stoke: 0

El pistolero
graphgraph

Maspalomas "fungerar" alltid i princip. I våras var surfrapporten flat 0,5meter hela den veckan vi var där. Det funkade och var till och med bra alla 7 dagar. Kolla in reven till höger om fyren, de går av lite olika beroende på tidvattnet. Ta med bräda kostar inte så mycket med Jettime har jag för mig.

Logga in för att svara
#112068 Svar: Gran canaria i Februari 8 år, 3 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

El pistolero
Dat låter ju toppen. E ju i maspalomas vi ska bo också

Logga in för att svara
#112133 Svar: Gran canaria i Februari 8 år, 2 månader sen Stoke: 1

HåkanB
graphgraph

Hej!

Jag skrev detta tidigare i tråden om familjesurfsemester. Hoppas ni får det bra och med surfbara vågor.

Igår kom jag hem efter en vecka på Maspalomas. Det var fullt surfbart de dagar jag var vid stranden och lördagen var tydligen riktigt bra. Då var jag på utflykt till Las Palmas där jag fick se vågor på tre meter!
Dagarna innan avresa kollade jag en del prognoser och kom fram till att inte ta med någon bräda. Det här med att förstå prognoser har jag inte så lätt för. Det blev till att hyra bräda och våtdräkt på stranden under en irländsk pub.
www.surfmaspalomas.com
Surfet ligger på båda sidorna om piren och har potential då det har pointbreak. Jag var på strandsidan. Den andra sidan har mer klippor.

Mina barn, sambo och svärmor trivdes även bra i Maspalomas. Vi får se vart nästa familjesurfsemester går..

Logga in för att svara
#112140 Svar: Gran canaria i Februari 8 år, 1 månad sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

Tack HåkanB. Låter toppen, Tar nog me min våtdräkt ner men hyr nog bräda. Orkar inte släpa på den och såg att utbudet ändå va helt ok där nere när jag googlade lite

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!