|
#111922 |
Sri lanka i dec 8 år, 7 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Nån som har tips på boende/ alt. ska dit i nov/dec?
kollat lite på ahangama och runt där, Första gången på ön. Är det bra att boka boendet innan eller styr jag det bäst på plats?
|
|
|
|
|
#111924 |
Svar: Sri lanka i dec 8 år, 7 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Sho!
Jag var där förrförra året i slutet på november - början december. Hur gött som helst med bra väder och vågor och lite folk i vattnet i jämförelse med Januari då det var betydligt mer crowded. Jag var också just i Ahangama-området.
Alla är vi olika men mitt tips hade varit att inte boka. Det finns en hel massa ställen att bo på, i olika prisklasser och bekvämlighetsklasser och det är bara att gå rätt in och be om ett rum.
Mycket billigare än att boka innan, plus att du kan välja guldpärlan när du har den framför dig istället för att ha bokat något som ser bra ut på bild.
Lycka till!
|
|
|
|
|
#111943 |
Svar: Sri lanka i dec 8 år, 7 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Kolla Sanford Guest House i Ahangama! Nybyggt hus med fräscha rum till ett billigt pris. Du har en skön point med en lång högervåg å en brant vänster precis utanför! Och The Rock är bara en 5-10 min promenad längs stranden. Saman som driver stället kan hjälpa dig med allt du behöver. Han fixade moped till mig och en bra pris på en cykel som jag sedan flög hem till Stockholm.
Jag gjorde som CharterNils rekommenderade å droppade förbi några ställen å jämförde lite priser när jag var där. Dock var det i mars/april. Jag har hört att det kan fyllas upp rätt snabbt där nere under jultiden då det är deras peak säsong.
|
|
|
|
|