Facebook data

1
Hus på Bali
#1114 Hus på Bali 18 år, 6 månader sen Stoke: 6

schlook
graphgraph
Donerat Guld

Är ju 30+ och det viskas i än det ena örat än det andra om köp av sommarställen. Tyvärr ryser jag över tanken om ett torp i skogen med de där myggen, mörkret och igenväxta snårstigar till dasset då tanken slog mig... Man borde ju kunna investera i ett litet hus på Bali eller med fördel någon annan ö i indo.

Folk köper ju hus i Thailand med pool å hela skiten för 250 000 så ett anspråkslöst hus på Bali som man t.o.m. kunde hyra ut då man inte är där borde väl inte vara helt orimligt.

Kanske är knasigt men jag kan inte riktigt släppa tanken! Är det någon där ute som har någon kunskap, kännedom eller kontakter beträffande detta?

Sonny! Du har väl en polare som köpt hus utanför Kuta?

Oj oj oj... hur skall det gå...

Logga in för att svara
#1121 Svar: Hus på Bali 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

sonny
graphgraph

O vad är det för fel på lite skog o mylla. Myggen skrämmer du med lite dub!
Ska du köpa hus på Bali köper du arrenden på upp till 25 år. Man kan hitta supersofta kåkar i många prisklasser. Har du 250 loppor hittar du något du kan trivas i.
Men har du inte tänkt vara där väldigt mkt kan du lika gärna hyra en fet villa med pool för några tusingar i månaden.

.......PS. Ge mig reservnyckeln om du köper något

Logga in för att svara
#1126 Svar: Hus på Bali 18 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Hur länge kommer du vara där varje år tror du?
Är de bara 2-3 månader kan du lika gärna hyra..

Är du inte indosnubbe får du inte äga land utan måste bli god vän med någon som får stå på kontraktet, Sen skriver du kontrakt med han. Finns väl iofs firmor som du köper/hyr hus direkt av men då blir de mkt dyrare. Polarn köpte land på västsidan av Bali förra året, 500m till havet kasnek men ingen havsutsikt och de kostde faktiskt en hel del, dyrare än vad man kan tro men sen att bygga kostar ju inget bara att de tar tid. Sen att hyra ut ger nog inte så mkt utan tar mest tid..

/Lars

Logga in för att svara
#1132 Svar: Hus på Bali 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

mrlau
graphgraph
Donerat Silver

det är dyrare än man tror på bali. iaf om man vill vara vid havet. en australiensisk polare fick ett erbjudande på nusa lembongan förra året att köpa in sig på en bungalow av en warung. jag har för mig att det var summor runt 50000 usd. kommer inte ihåg exakt. en warung höll på att bygga upp en massa bungalows och han kunde köpa en och sen skulle dem ta hand om den när han själv inte var där. så att båda tjänar pengar när den hyrs ut. sen gäller det att hitta någon man litar på därnere...

Logga in för att svara
#1143 Svar: Hus på Bali 18 år, 6 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

de e inte bara å köpa hur som helst, kräver lite advokater också
2 polare som köpte land å hus där, tog dom ett halvår med advokater å få igenom skiten
för annars kanske staten bara kommer å sparkar ut dig

Logga in för att svara
#1211 Svar: Hus på Bali 18 år, 6 månader sen  

baliråtta

www.houseofbali.com kan man sätta planerna i verket eller bara drömma sig bort..

i kuta. finns det löjligt billig mark. o då menar jag på lombok där ny internationell flygplats kan va på g.
men som tidigare sagt, osäkerheten-kontrakt-trasslet.

Logga in för att svara
#1497 Svar: Hus på Bali 18 år, 6 månader sen Stoke: 6

schlook
graphgraph
Donerat Guld

Tack för alla svar och information. Det verkar inte vara helt okomplicerat att köpa hus eller Dessutom blir det nog inte mer än 2-3 månader om året.

Logga in för att svara
#102366 Svar: Hus på Bali 12 år, 10 månader sen Stoke: 12

miloman
graphgraph

Om någon är sugen på att hyra ett hus på Bali...
www.hyrahusbali.com

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!