Facebook data

1
Rip Curl Sverige?
#11136 Rip Curl Sverige? 18 år, 1 månad sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

hej hej

har lite problem med min rip curl classic och har förgäves försökt få kontakt med jonas å daniel (eller vad f*n de heter) som det hänvisas till på ripcurl.com.

någon som vet vad dessa "ansvariga" håller på med!? tror inte R.C. skulle bli helt nöjda om de fick reda på hur deras varumärke representeras här i Sverige (trots micro-marknaden).

tips på vart man kan vända sig annars för att få sin dräkt reparerad genom garantin?

Logga in för att svara
#11137 Svar: Rip Curl Sverige? 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Kontakta Europa/USA kontoret kanske?

Jag tror du kan skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka. Bättre än att få den lagad... Klistrar in ett meddelande jag skrivit på en annan tråd som förklara varför: nästan hela förra årets sortiment returnerat pga kvalitetsproblem.

::::::::::::::::::::::::::::

Jag har letat ganska febrilt efter Ripcurls dräkter och varit förvånad över att många affärer och siter här inte har dem. Tyckte det var ganska mystiskt. Jag var ganska insnöad på att jag skulle ha en av dem eftersom de verkar bättre formade för min kropp. Till sist fick jag tag på en butiksägare som berättade att han själv tycker bäst om dem, men att hela fjolårets sortiment blev returnerat mer eller mindre, eftersom de gick upp i sömmarna osv på en gång. Och pga av detta fatala fabriksbytemisstag, är det en massa affärer som inte tar in Ripcurls nu.

Med andra ord... var försiktig...om hållbarheten spelar någon roll för dig...

Kanske bättre att välja annat märke tills de styrt upp kvaliteten igen...?

Logga in för att svara
#11151 Svar: Rip Curl Sverige? 18 år, 1 månad sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Prova maila dem på <rip-curl<->swipnet.se>

Logga in för att svara
#11169 Svar: Rip Curl Sverige? 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Jooonas
graphgraph

Fungerar utmärkt att reklamera dräkten om du har garanti pappren kvar.

Skicka den inkl kvitto / Garanti och din adress till

Rip Curl Sverige
Hängpilsgatan 6
42677 Västra Frölunda

Mvh.
Jonas
RC

Logga in för att svara
#11190 Svar: Rip Curl Sverige? 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Jonas, tar ni även emot dräkter köpta utomlands om man har kvitto kvar? Har ingen att skicka in just nu men sitter på bl a en E-bomb och det var väl lite kända för att rasa samman.

Logga in för att svara
#11231 Svar: Rip Curl Sverige? 18 år, 1 månad sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Ok dåså. Skulle vara bättre om ni svarade på email istället för att man ska behöva bli förbannad och plötsligt/oväntat få svar här. =\

"garantipappren" består av den pappbit man fick med våtdräkten (med amerikansk address framtill) samt inköpskvitto då eller?

mvh emil

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!