Facebook data

1
LA/Kalifornien-tips?
#111248 LA/Kalifornien-tips? 8 år, 9 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

Tja!
Jag och tjejen är sugna på en resa i vinter. Jag för att surfa och hon för att se LA. Vi tänkte åka två månader i typ februari-mars.
Hur mycket pengar behöver man för två månader i US? Är bil ett måste? Hur bor man på smidigast sätt? Osv? Allmänna tips (om allt) uppskattas.

Såg tråden som surfspots nedan och det verkar lockande även om jag hört att det ska vara sjukt crowded typ överallt?

Jag tänkte även eventuellt gå en shapingkurs hos någon brädtillverkare. Någon som gjort något liknande där och har tips på ett bra ställe?

Tack på förhand!

Logga in för att svara
#111250 Svar: LA/Kalifornien-tips? 8 år, 9 månader sen Stoke: 1

fidde_73
graphgraph

Tjena. Jag och en polare var där två veckor i februari. Gick väl på ca 15000 per skalle.
Man kan säkert hitta lite billigare boende om man letar lite hårdare än vad vi gjorde, ett tips är ju airbnb.
En bil är ett måste om du vill ta dig runt, man vill helst inte åka kollektivt där=)

Vi hängde mest runt encinitas och oceanside som ligge en timme söder ut från LA. Där är alla sjukt trevliga och man får plenty med vågor även om det kan kännas lite crowded.
Vi hade super tur med vädert. Strålande sol 25C och fina vågor i 10 dagar av 14.

Vi åker helt klart tillbaks igen.

Lycka till.

Logga in för att svara
#111888 Svar: LA/Kalifornien-tips? 8 år, 8 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Gjorde två månader med familjen förra sommaren. Encinitas är ett bra tips tycker jag-"nära" både LA och SD. Det går ett tåg mellan SD och LA så det går nog att ta sig runt en del utan bil men ni lär inte se så mkt så budgetera för bil. Det finns åtminstone ett ställe i SD där man kan gå shapingkurser. Jag kommer inte ihåg vad det heter men de fanns med i såna där gratis Things-to-do-in-San-Diego-tidningar som finns på alla hotell och likn så det kan du lätt hitta när du är på plats om inte google kan hjälpa dig redan nu

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!