Facebook data

1
Costa Rica vs Bali - inputs plz
#110990 Costa Rica vs Bali - inputs plz 8 år, 8 månader sen Stoke: 1

Fröken Löf
graphgraph

Aloha och Gott Nytt År allihopa:)

Jag gjorde min första surfresa i oktober förra året till Bali. Var där dryga månaden men surfade bara en dryg vecka. Trots detta hann jag bli hooked och sitter nu och klurar på när och vart nästa resa skall bära hän.
Valen står mellan Costa Rica eller att åka tillbaka till Bali. Vet fortfarande inte när jag kan komma iväg, men våren eller hösten lär det bli. Det finns ju massor av "pros and cons" med båda.
Jag har inte varit i CR än men vad jag läst är att det är nästan lika dyrt som i Sverige men som Asien var förr innan turismen övertog (SKÖNT!). Bali o andra sidan är ju grymt i lågsäsong och billigt, fantastiskt på många sätt. Skulle ju iof kanske vara kul att se något nytt och öva upp spanskan igen.

Jag tar gärna emot alla tips som ni kan ge kring detta. Vill gärna höra från er som varit där. Kanske någon varit på båda ställena och kan jämföra. Andra restips mottages även tacksamt:)

Jag vill gärna vara borta minst 2 månader så är det någon som är sugen på att ev dela boende eller vet något om hus/homestays/lägenheter/rum billigt så hör även av er krig detta.

Kram och kärlek!

Logga in för att svara
#111010 Svar: Costa Rica vs Bali - inputs plz 8 år, 7 månader sen Stoke: 4

Le Birró
graphgraph

CR är en lång resa om man ska till västsidan (oftast en dags transfer med buss från östsidan där flygplatsen ligger). Vackert som sjutton och härligt häng. Nu har jag inte varit i Bali men vad jag hört verkar Bali väldigt mycket mer crowded om man inte är riktigt vass och kan surfa större/snabbare/farligare bryt. CR (iaf i Santa Theresa) är mest beach breaks. Beror väl en del på vad du surfar också, gissar att Bali är mer shortboard och CR mer longboard.

Logga in för att svara
#111037 Svar: Costa Rica vs Bali - inputs plz 8 år, 7 månader sen Stoke: 1

Fröken Löf
graphgraph

Wow! Vad kul med svar äntligen!

Har en känsla av att flera här på forumet varit i CR men av någon anledning inte skriver något. Well well.

Långa resor är inget problem för mig. Schysst om det är mindre crowded än Bali men då jag var där, mitt i brytet av säsong, upplevde jag ej att det var så himla crowded faktiskt.

Beach breaks är ju bra för en nybörjare;) Just nu surfar jag vad som erbjuds, haha. Så blir det CR får det väl bli longboard då.

Stämmer det att CR blivit väldigt dyrt på sista tiden?? Eller går det att komma undan billigt där också?

TACK!

Logga in för att svara
#111039 Svar: Costa Rica vs Bali - inputs plz 8 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Inse hur stort Indonesien faktiskt är, lite mer än bara trängseln på Bali kanske?

Logga in för att svara
#111042 Svar: Costa Rica vs Bali - inputs plz 8 år, 7 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

En annan fördel med indo är maten. Vill man leva lite billigare i CR blir det bönor och ris tills det rinner ur öronen på en. I indo kan man äta gott och nyttigt men fortfarande billigt. Hela central Amerika var lite av en besvikelse gällande maten faktiskt och är man ute efter surfa-äta surfa-äta-surfa-öl-surfa-livet är maten iaf ganska viktig enligt mig.
Jag själv har bara surfat på Bali och Lombok i indo men som skrivs här ovan. Indonesien är hur stort som helst.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!