Facebook data

1
Spelfilmer med "bakgrundsvågor"
#110963 Spelfilmer med "bakgrundsvågor" 9 år, 3 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Ni kanske känner igen er: Filmens stjärnor går längs med en strand, kanske hand i hand. De diskuterar händelserna som lett dem hit: viktiga saker, som är avgörande för förståelsen av handlingen.

Men sen tänker du, vänta, vad var det där? Surfet i bakgrunden går ju AV!

"Kan du spola tillbaka älskling? Jag missade det där sista". Men mest vill du bara se den där vågen igen och försöka lista ut var de spelade in filmen och vilken håll swellet kommer ifrån.

Så nu vill jag höra era tips om filmer och serier med grymma bakgrundsvågor, men där själva filmen eller serien inte handlar om surf.

Här kommer några egna till o börja med, har dock inte hitta graalen än.

Lost (spelades ju in på Hawai'i)
Pirates of the Caribbean filmerna (lite beachies och en nice point, har jag för mig)
Baywatch (dock sällan det är mer än höfthögt)

Logga in för att svara
#110965 Svar: Spelfilmer med "bakgrundsvågor" 9 år, 3 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

Jag vet precis vad du pratar om. För ett par år sedan pluggade jag i Aus, kom hem efter 6 månader. Mitt i vintern. Mådde skit. Hade precis kommit igång med surfet - steget över totalt värdelös men fortfarande långt kvar till 'kan-bli-snyggt-på-bild-ibland'-bra. Surfabstinensen var på heroinabstinens-nivå.

Koppla av med en film är en bra idé. Först Cast away. Fina stränder, vågor och rev. Ganska väntat kanske, jag borde förutsett den. Men sen dagen efter såg jag Karate Kid. Den första tror jag det är. Kalifornien, på 80-talet dessutom, strandhäng, longboards och konstant sol - jämfört med Göteborg 2a januari 2012.. snyft..

Logga in för att svara
#110967 Svar: Spelfilmer med "bakgrundsvågor" 9 år, 3 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Ja, Castaway har ju värsta tropiska tuberna! Jag hade ägnat all tid som inte gick åt till matsamlande till att bygga en surfbräda av det som fanns på ön... Jesus, Tom, get you priorities straight.

Logga in för att svara
#110985 Svar: Spelfilmer med "bakgrundsvågor" 9 år, 3 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Såg Alvin och gänget 3 med ungarna och såg en massa outer reefs, men det var mest en tease, för man såg inte så bra.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!