Facebook data

1
5 mm eller 7 mm flash bomb handske?
#110959 5 mm eller 7 mm flash bomb handske? 8 år, 8 månader sen Stoke: 2

Jimmy
graphgraph

Hej, väljer mellan 5 mm eller 7 mm rip curl flash bomb handske. Vad har du och hur funkar det? Någon som har 7 mm och kan avgöra om det samlas vatten i den del man har fyra fingrar i? Hur funkar 5 mm när det är riktigt kallt i vattnet? Hur är storlekarna? Tacksam för all input.

Logga in för att svara
#110960 Svar: 5 mm eller 7 mm flash bomb handske? 8 år, 8 månader sen Stoke: 5

henx
graphgraph

Tjenare!
Ingen erfarenhet av Rip curls handskar men jag kör med ett par 5mm Xcel drylock. Lobster varianten. De har varit grymt täta och rejält varma i 4-6 gradigt vatten. Kallare än så har jag inte hunnit testa dom i

Logga in för att svara
#110961 Svar: 5 mm eller 7 mm flash bomb handske? 8 år, 8 månader sen Stoke: 1

Hype
graphgraph

Hej

Nu är det fortfarande relativt varmt både i luft och hav och mina 2mm 5 fingers dawn-patrol från Rip Curl har funkat fint för mig (körde för några dagar sedan). Nu är jag inte så frusen av mig och ogillar starkt tjocka vantar, så jag håller ut in i det sista innan jag tar på mig ett par 5mm lobster från Rip Curl. Säkert skönt med 7mm när det är riktigt kallt, men har en känsla av att de skulle kännas tungt att paddla.

Logga in för att svara
#110964 Svar: 5 mm eller 7 mm flash bomb handske? 8 år, 8 månader sen Stoke: 2

hane
graphgraph

Min erfarenhet av rip curls handskar är att kvaliteten är usel. Har haft sönder flera stycken inom någon vecka efter att jag köpt dem. Samma gäller deras skor. Bytte till Excel drylock för nåt år sen och är otroligt nöjd. Kör 5 mm lobster hela vintern. Fungerar utmärkt!

Logga in för att svara
#110966 Svar: 5 mm eller 7 mm flash bomb handske? 8 år, 8 månader sen Stoke: 2

Jimmy
graphgraph

Tack för all input. Angående Xcel så har en kompis lobster varianten och hans gick sönder snabbt. Jag har femfinges Xcel som läcker som ett såll. Jag har även lobster 5 mm Oneill som det gick hål på rätt snabbt. Så nu tänkte jag testa rip curl eftersom jag är supernöjd med deras våtdräkter. Men det verkar inte vara lätt att hitta en handske som håller. Någon som testat patagonia hanskar?

Logga in för att svara
#110968 Svar: 5 mm eller 7 mm flash bomb handske? 8 år, 8 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Köp inte rip curl, de är usel kvalite som även nämns här ovan.

Logga in för att svara
#110973 Svar: 5 mm eller 7 mm flash bomb handske? 8 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

7 mm har jag aldrig använt ej heller modellen som är vante. Trefingers hummerklo funkar bäst.

Xcel drylock är absolut bästa handskarna, de är täta och lastas inte upp med en massa tungt skvalpande vatten.
Har ALDRIG lyckats få hål i några Xcel handskar, ni som får det kanske är för våldsamma när ni tar av /på dom?

Logga in för att svara
#111049 Svar: 5 mm eller 7 mm flash bomb handske? 8 år, 7 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Grymt nöjd med mina 7mm flash bomb-handskar.
Tar inte in mycket vatten och mina frusna fingrar fryser ingenting ner till 0-gradigt vatten!
Blir ju lite klumpigare vid pop upen med 7mm, men det är det värt.
Mina är så pass nya att jag inte kan säga något om kvallan!

Logga in för att svara
#111051 Svar: 5 mm eller 7 mm flash bomb handske? 8 år, 7 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Mina Xcel lobster (de med det organgeflammiga luddet på insidan) är 5 mm och funkar fint i 3 grader vatten. Rätt storlek och täta så räcker 5 mm.

Har dessutom ett par Gul 4mm fingervatnar som är supertäta och med ludd och varmare än mina gamla billabong 5mm lobster (som läcker som ett såll i sömmarna).

/JB

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!