Facebook data

1
Filippinerna i December
#110670 Filippinerna i December 8 år, 7 månader sen Stoke: 0

annacarlsen
Inlägg: 1
graphgraph
offline

Hej!

Jag är på jakt efter ett perfekt ställe i Filippinerna att surfa göra yoga och chilla på runt December efter plugget är klart här i Singapore. Jag har surfat endel innan, men anser mig verkligen inte duktig. Jag föredrar lätta spots runt 4feet. Har kikat mycket på Siargao, men vet inte om det är för avancerat i december (verkar vara säsong då). Om ni har tips, dela gärna med er

/Anna
 
Logga in för att svara
#110699 Svar: Filippinerna i December 8 år, 6 månader sen Stoke: 0

Krigh
Inlägg: 3
graphgraph
offline

Tjena Anna!

Har vart på Siargao 2 gånger förut varav en av dom i december och vi hade både lugna dagar med 2-3 fot och andra där det nästan var för stort för att hoppa i vattnet, som det brukar vara med surf helt enkelt. Bryt finns det uppsjöar av och bara att välja det som funkar bäst för dagen. Känner du dig osäker så finns det många duktiga locals guidar dig runt blands öns bryt för en billig penning! Jag åker ner om några veckor och kommer stanna tills i slutet av Januari så vill du ha hjälp med nått på plats så hör av dig.
 
Logga in för att svara
#110701 Svar: Filippinerna i December 8 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
Inlägg: 675
graphgraph
offline

Tjena,

Hur är det i januari då? Trodde säsongne vara okt-dec men vill ju åka någonstans över jul & nyår, typ mitten av december till mitten januari.

Är Siargao lämpligt då? Vad kostar boende? och hur är trafiken?

Krigh skrev:
Tjena Anna!

Har vart på Siargao 2 gånger förut varav en av dom i december och vi hade både lugna dagar med 2-3 fot och andra där det nästan var för stort för att hoppa i vattnet, som det brukar vara med surf helt enkelt. Bryt finns det uppsjöar av och bara att välja det som funkar bäst för dagen. Känner du dig osäker så finns det många duktiga locals guidar dig runt blands öns bryt för en billig penning! Jag åker ner om några veckor och kommer stanna tills i slutet av Januari så vill du ha hjälp med nått på plats så hör av dig.
 
Logga in för att svara
#110703 Svar: Filippinerna i December 8 år, 6 månader sen Stoke: 0

Krigh
Inlägg: 3
graphgraph
offline

Januari börjar det bli osäkert med väder och vindar, när vi var där för 2 år sen så började det runt 15 Januari och sen höll det i sig till mitten av Mars men det kan lika gärna vara helt ok väder som det var förra våren. Känns ganska trisst att chansa om man har en månad bara..
Boende finns det uppsjöar av till varierande priser, googla runt lite får du se. Kan tipsa om Kawili som ägs av en svensk kille.
Inte allt för mycket trafik på ön men som vanligt när man är i Asien så gäller det att vara uppmärksam!
 
Logga in för att svara
#110704 Svar: Filippinerna i December 8 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
Inlägg: 675
graphgraph
offline

Tackar!

Hur tar man sig dit enklast/bäst?
 
Logga in för att svara
#110706 Svar: Filippinerna i December 8 år, 6 månader sen Stoke: 0

Krigh
Inlägg: 3
graphgraph
offline

Brukar sluta med att man har 3-4 byten innan man är ute på ön, vi har 26 timmar innan vi är i Cebu sen därifrån är det bara 40 min med ett mindre plan därifrån.
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!