Vart ska man resa i höst eller vinter för att får bra surf. Har surfat sammanlagt 3 veckor tidigare och har tagit gröna vågor själva samt att jag kan svänga. Jag kan även paddla runt i en lineup och förstå när jag är i vägen eller inte.
Vi hade bestämt oss för Barbados i december (fixat semster från jobbet osv) med friends of aloha men när vi ska boka så verkar det vara fullt. Har pratat med dem och de skulle återkomma men jag har inte hört något så jag antar att den dörren är stängd.
Vi har även sneglat på Kalifornien med surfakademin i oktober. Men det jag är rädd för här är att det är crowded som fan och sen att vädret samt vattnet inte är speciellt varmt, vi var ju inställda på att köra utan våtdräkt och leva avslappnat ö-liv. Sen är vi väl inte as taggade på longboard då vi hellre vill köra med funboards.
Utöver dessa två finns ju Sri Lanka, men vad jag förstått här så är det om man har otur väldigt smutsigt i vattnet (olja/avlopp) plus att det kan vara crowded.
Vi vet att Costa Rica är poppis och det låter nice men resan dit tar ju för fan mer än två dygn innan man faktiskt är framme vilket känns jävligt värdelöst.
Så vad för tips har ni. Vi behöver inte bo på surfcamp men vill gärna ha en skola i närheten bara för att ta några lektioner de första dagarna. Helst värme, surf utan våtdräkt och sköna avslappnade personer att hänga med.
|