Facebook data

1
Maldiverna, var surfa/sova?
#110548 Maldiverna, var surfa/sova? 9 år, 8 månader sen Stoke: 1

torbjörnkillah
graphgraph

Många googletimmar senare blir det en resa till Maldiverna. Så om någon har varit där förut och vet om lite do's & dont's får ni gärna dela med er. Hur funkar logistiken exempelvis, landet är ju 1 cm brett och 700 mil långt. Bara båtar ut till bryten eller?

Högerbryt uppskattas samt boende där det finns lite folk att umgås med mellan skiften, då jag reser ensam.

Ha det gott
Tobias

Logga in för att svara
#110549 Svar: Maldiverna, var surfa/sova? 9 år, 8 månader sen Stoke: 6

Juttz
graphgraph

Var själv inne på att dra till Maldiverna denna sommar, men det blev inte av denna gång. Satt och rekade en hel del och det verkar som att var och varannan ö är privatägd, därmed måste man bo på specifika camps för att få tillgång till vissa bryt. Billigaste alternativet verkar dock vara ön Thulusdhoo med bryten Cokes (höger) och Chickens (vänster) som har ett antal "budget" camps för fem till sexhundra sek helpension. Verkar hyfsat nära Male och det går flera båtar dit varje dag. Vet inget om crowds, men antar att tillgängligheten här kan skapa en del trängsel i vattnet. Annars blir det väl boat trips och kanske de intressantare södra atollerna, men det blir ju också betydligt dyrare. Bästa tiden är vårt sommarhalvår, sen blir det betydligt mer osäkert vågmässigt. Inte alls samma frekvens som t.ex. Indo.

backpackmaldives.wordpress.com/2012/01/30/surfing-on-a-budget/

Logga in för att svara
#110550 Svar: Maldiverna, var surfa/sova? 9 år, 8 månader sen Stoke: 1

torbjörnkillah
graphgraph

Tack för input juttz
Efter lite ytterligare googlande har jag kommit fram till ungefär samma saker. Verkar dyrt och meckigt att ta sig mellan bryten, men hyfsat nära från flygplatsen då det är säsong för norra malé (bland annat). Känns onekligen skakigt att det bara finns två bryt i närheten på Thulusdhoo, speciellt när prognoserna ser skräpiga ut.

Å andra sidan vet man ju inte hur det ser ut när man väl är på plats. Kanske finns billiga ställen, billiga båtutflykter och hela paktetet. Frågan är om man orkar sig på chansningen........................

Logga in för att svara
#110556 Svar: Maldiverna, var surfa/sova? 9 år, 8 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Gubbe, antingen bor du på Cokes surf camp på Thulusdhoo och utkik över viken med surfet. Du kan gå till cokes och åka båt till Chickens. Jag hade dock bott på ett camp vid Jailbreaks, visserligen mest crowded våg men även bäst och mest consistent. Cokes kan va ltie seg om de är onshore osv men Jailbreaks kan du alltid ut och kötta på.
Jag hade bokat camp på förhand och bett dem hämtat dig på airport med båt. annars får du åka båt in till Male och sen föärja ut däriåfrån, meckigt efter en lång flygresa.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!