Facebook data

1
Kap verde eller Fuerteventura?
#110545 Kap verde eller Fuerteventura? 9 år, 8 månader sen Stoke: 0

wessborg
graphgraph

Hej Allesammans!

Jag och en kär vän till mig tänkte bege oss iväg på en härlig surfsemester till hösten (November) och har spanat lite på Kap Verde och Fuertaventura.

Tänkte då att jag slänger iväg ett inlägg här för att se om det finns folk med erfarenhet från någon utav platserna och isf kan ge lite feedback.

Uppskattar all information jag kan få och har ni tips om andra ställen man kan åka till på höstkanten så tar jag gärna emot de med.

Cheers!

Ändrat av wessborg
Logga in för att svara
#110546 Svar: Kap verde eller Fuerteventura? 9 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kap Verde är ju en hel ögrupp. Jag har varit på ön Sal ett par gånger och surfat. Det kan vara perioder med för mycket vind eller för litet svall. När det väl kommer svall kan det bli rätt stort. Reven är grunda och det är lätt att knäcka fenor och få skärsår. Speciellt när det är smått. Relativt dåligt med surfshopar så ta med extra fenor. Det finns vindsurf och kitecenter.
Ganska dyrt på Sal, hyrbilar är dyrare än på Kanarieöarna. Överlag lite varmare både i vattnet och på land än kanarieöarna.
Det finns surf på fler öar, men infon är rätt dåligt spridd.
Överlag relativt trevligt ställe men naturen är knastertorr och rätt jävlig. Köp billig fisk som landas på piren i Santa maria på dagarna, det gjorde jag och stekte på trangiakök själv. Pinfärsk o god.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!