Facebook data

1
Vet inte var jag ska åka nästa vecka, hjälp!
#110538 Vet inte var jag ska åka nästa vecka, hjälp! 9 år, 8 månader sen Stoke: 1

torbjörnkillah
graphgraph

Go kväll

Tänkte göra ett ryck på lördag och åka med mig själv till något surfbart ställe i ett par veckor. Har funderat lite snabbt men kan bara se följande alternativ hittills (orkar inte åka hela vägen till australien/hawaii):

Sri Lanka
- Fördelar: Vågsäsong, billigt, mkt turister
- Nackdelar: Halvbra vågkvalitet, förorenat, ev. inbördeskrig
Kalifornien
- Fördelar: Vågsäsong, kul folk troligtvis
- Nackdelar: Dyrt boende/hyrbil etc, mkt folk i vattnet
Sydafrika
- Fördelar: Vågsäsong, hyffsat billigt, folktomt i vattnet
- Nackdelar: Kallt, hyfsat folktomt på land troligtvis
Indonesien
- Fördelar: Vågsäsong, billigt att leva
- Nackdelar: MÅNGA tidigare besök, dyr flygbiljett, mkt folk i vattnet
Syd/centralam.
- Fördelar: Vågsäsong, billigt
- Nackdelar: Stökiga ställen i största allmänhet, mkt folk i vattnet

Någon som har några andra tips som jag har missat, alternativt tänker jag fel angående något av ställena ovan?

Mvh
Tobias

Ändrat av torbjörnkillah
Logga in för att svara
#110541 Svar: Vet inte var jag ska åka nästa vecka, hjälp! 9 år, 8 månader sen Stoke: 4

Le Birró
graphgraph

Jag drack en flaska vin samt två glas rom i natt och sen spontanbokade jag Portugal. Inte lika uppställd och strukturerad process som din men kanske kan va värt att testa om du inte kommer vidare.

Logga in för att svara
#110543 Svar: Vet inte var jag ska åka nästa vecka, hjälp! 9 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det finns ju ställen i Indo där det inte är så mycket folk i vattnet.

Logga in för att svara
#110544 Svar: Vet inte var jag ska åka nästa vecka, hjälp! 9 år, 8 månader sen Stoke: 1

torbjörnkillah
graphgraph

Tror att Portugal faller bort tyvärr pga att det är lite för osäkert på vågfronten såhär års, dock riktigt trevligt ställe i övrigt.

Ja, har funderat på möjligen G-land eller Nias men vet inte om det känns helt hundra. Har taskig koll på öarna dock, vet inte hur exempelvis Java ser ut. Vill helst att det är lite liv och rörelse på land också (inte enbart av urbefolkning).

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!