Kanske inte helt otippat...
Försöket till att förklara anledningen till att han drar sig ur låter inte särskilt troligt i mina öron.... (Men det kanske är för att jag inte förstår vad som egentligen står i inlägget)
För övrigt är jag ganska skeptiskt till informationen som ges i slutet.
Från Surfmagics facebook:
Lite nyheter angående surfanläggning i Himle:
Det har kommit till Surf Magics kännedom ca en månad sedan, att en sopstation sa byggas precis intill den plats surfanläggningen skulle vara. Surf Magic fick reda på detta av en slump då en person ringde och frågade vad vi tyckte om det, att en sopstation ska byggas där. Inga bra nyheter. Surf Magic känner inte bara oro över hur en sopstation som granne påverkar en turist/nöjes attraktion negativt.
Surf Magic kommer inte att fortsätta planera med en surfanläggning i Himle, utan koncentrera på andra projekt. Om ägarna till tidigare Fun City fortsätter eller inte med planerna att bygga surfanläggning kan inte jag inte svara på.
Lite positiva nyheter är att Surf Magic utvecklat en egen våg genererings teknik och sökt patent på den och planerna nu är att utveckla, och sälja den till de som vill bygga surfanläggning i sin egen trädgård, resort, eller nöjespark. Surf Magics vågteknik har utvecklats för att vara anpassningsbar till olika miljöer, havet, sjöar, trädgårdar eller bassäng. Den är inte lika beroende av väldigt stora arealer som tillexempel Wavegarden är och kan generera många vågor samtidigt medans Wavegarden kan bara producera en våg per gång med mera. Mer information om den kommer!
|