Facebook data

1
Surf Malaga
#10973 Surf Malaga 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

socra79
graphgraph

Ska ner två veckor till Nerja, några mil öster om Malaga, i början på juni. Är det någon som vet hur det är med surfmöjligheter där omkring eller måste jag bege mig över på västsidan.
Tack på förhand!

Niklas

Logga in för att svara
#10975 Svar: Surf Malaga 18 år, 1 månad sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

va där och spela golf i februari för ett år sen och då bodde vi iof i Marbella då blåse det som fan Onshore och vi åkte förbi en strand där det rulla in en del swell med bra size men krävs nog att det blåser satan också.

Logga in för att svara
#10983 Svar: Surf Malaga 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

O´boy
graphgraph

Det finns ett spot som kan funka i Nerja till höger om utsiktsplatsen och ett secreto lite utanför som kan få riktigt fina vågor när det börjar blåsa upp. Mycket hardcore locals som vill bevara detta spot så om du hittar dit visa respekt. Har hus i La Herradura som kan leverera ok vågor när "Levante" vinden ligger på. Finns även lite spots i Malaga och mot Fuengirola som kan vara ok, mest beachbreaks med relativt korta rides..

Logga in för att svara
#10999 Svar: Surf Malaga 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Inte surfat i Malaga men väl Barcelona. Och eftersom det är vindvågor i hela medelhavet så torde samma regler gälla. Under sommaren blåser det väääääldigt sällan mer än en fjärt. Senhöst, vintern och tidig vår är däremot riktigt bra, med svenska mått mätt.

Logga in för att svara
#11000 Svar: Surf Malaga 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Eftersom alla redan sagt allt jag kunde bidra med tänkte jag bara lägga till en länksamling om surf i Medelhavet:
www.surftgn.com/paginas/extras/enlaces.html

Logga in för att svara
#11035 Svar: Surf Malaga 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Mac
graphgraph

Tänkte stjäla tråden och passa på och fråga om barcelona när ni ändå håller på. Ska dit om en vecka ungefär och stanna i nio dagar. Någon som har några tips om spots och liknande? Kommer att bo hyffsat nära barceloneta.
Har kollat lite på www.funkysurfing.com/ och det verkar lagom nice.

Logga in för att svara
#11152 Svar: Surf Malaga 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

socra79
graphgraph

Stort tack för svaren!

Niklas

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!