Facebook data

1
Gran Canaria?
#109636 Gran Canaria? 10 år, 5 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Någon som surfat på Gran Canaria och kan ge lite tips?

Hur är de jämfört med resten av kanarieöarna?

Logga in för att svara
#109637 Svar: Gran Canaria? 10 år, 5 månader sen Stoke: 0

Järleklint
graphgraph

Vi va fyra snubbar som hyrde en husbil och drog runt där en vecka, hade för jävla kul med absolut en hel del bra surf och en del fest.
När vi va där låg swellet på från norr, mest surfat blev las canteras. Ett vanligt beachbreak, kunde bli sjukt strömt utåt vid vissa tillfällen men helt okej.
Runt hörnet från las canteras surfade jag kanske min bästa session på El lloret, helt själv och hyfsat långa, cleana högervågor.
När swellet ökade en dag drog vi bort till Vagabundos som funkade på lite tyngre. Fick surfat ett par riktigt stora vågor, inte särskilt hollow utan ganska flacka men ändå roliga.
Vi sökte oss ner mot sydspetsen några gånger bland annat för att kolla Arguineguin som enligt vad jag läst ska kunna bli riktigt sjysst, ska även finnas någon lighthouse våg där i krokarna som kan bli riktigt epic men vi hade inte swellet med oss. Blev att vi festade på playa ingles istället, riktig turisthåla men levererade ändå bra galej för fyra törstiga svennebananer.

Sist men inte minst, och då är detta inte bara skitsnack, fan vilka löjliga locals. Många av dom fullkomligt hatar gringos. Man kan följa varenda regel och visa hur mycket respekt som helst, för vissa är du ändå inte värd ett skit och dom kommer droppa in på dig, ropa saker åt dig och bete sig illa oavsett.

men du kommer ha de fint, tja!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!