Facebook data

1
Kanarieöarna okt/nov med småbarn?
#109425 Kanarieöarna okt/nov med småbarn? 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

magma
graphgraph

Jag och sambon, båda under 30, samt lilltjejen då 6-7 månader tänkte ta en vecka i värmen någon gång under okt/nov.

Undrar bara om någon känner till ställen på någon av kanarieöarna där det finns charterhotell á Apollo/Ving etc. med gångavstång till surf och skola passande en färsking att komma igång på?

Erfarenheter och tips mottages tacksamt.

Logga in för att svara
#109426 Svar: Kanarieöarna okt/nov med småbarn? 10 år, 7 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Merparten/alla surfskolor, uthyrare osv. ligger på norrsidan i Las Palmas där det också är vågsäkrast, men ofta mulet och lite småtrist väder. Charterhotellen a´la Ving/Apollo ligger på sydöst/sydkusten som är solsäkrare.

Behöver du inte gå i skola och har lite tur med swellet går det surfa även på sydkusten vid t.ex. piren vid Faro i Maspalomas.

Logga in för att svara
#109442 Svar: Kanarieöarna okt/nov med småbarn? 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

magma
graphgraph

Tack, men hur ser det ut med övriga öar runtom, Fuerteventura, Lanzarote osv.?

Logga in för att svara
#109454 Svar: Kanarieöarna okt/nov med småbarn? 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

snowdriver
graphgraph

Vi bodde en vecka i Corralejo på Fuerteventura. Funkade att gå ner till stranden och surfa där men det är ju bättre och större vågor på andra sidan mot väst (iofs inte långt att åka med hyrbil)

Logga in för att svara
#109456 Svar: Kanarieöarna okt/nov med småbarn? 10 år, 7 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Både Apollo och Ving har flera hotell i Corralejo där det f.ö finns mängder av surfskolor som tar dig till de "bästa" spotsen för nybörjare.
Mail gärna för mer info.
tribesession@hotmail.com

Logga in för att svara
#109460 Svar: Kanarieöarna okt/nov med småbarn? 10 år, 7 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Playa de las americas, Teneriffa, är också ett tips. Mycket charterkänska om du vill gå all in på det + gångavstånd till bra vågor + uthyrning/surfskolor. Det finns mer nog lite mer info att söka i gamla trådar om jag inte missminner mig....

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!