Facebook data

1
Köpa bräda för att träna paddling
#109301 Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

Jockej
graphgraph

Jag och min tjej funderar på om vi ska skaffa en varsin bräda som vi först och främst kan använda för att öva upp paddlingen med. Vi har varit i portugal och surfat ett par gånger och vi kan båda ta gröna vågor på softboards ( vi kommer troligtvis inte köra softboard på nästa surf resa).
Det vi som sagt är ute efter är en varsin bräda som vi kan träna upp vår paddling med samt att det alltid är en skön känsla att bara ligga på brädan i vattnet. Det kan hända att vi tar med brädorna någon gång för att surfa i sverige. Dock bor vi i Solna och har ingen bil så det är verkligen mer sällan än ofta.
Är det någon ide att köpa en varsin ny mini malibu eller ska man välja en billig beggad bräda eftersom vi kommer använda dem för paddlingen mest. Det finns ju inte jätte mycket på begagnat marknaden och det är absolut ingen panik på själva köpet men vi är jäkligt sugna på det. Eftersom vi mest ska använda dem för paddlingsträningen ska vi då bry oss lika mycket om vilka brädor vi skaffar eller är det bättre att gå så billigt som möjligt och köpa en bräda som funkar?

Logga in för att svara
#109302 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 2

Misfit
graphgraph

Halloj!

Jag hade beställt en softboard ifrån Surfers.se om paddla är det enda ändamålet.
Men å andra sidan så kanske ni kommer börja att surfa i Sverige och då kanske det är lika bra
Att köpa det ni vill ha ifrån början!?

Good luck

Logga in för att svara
#109303 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

Jockej
graphgraph

Jo var lite inne på en softboard ifrån surfers.se då den är billig. Men samtidigt om man nu skulle få en chans att dra ut och fånga lite vågor här i Sverige eller om vi nu skulle skaffa bil ( vilket inte är så troligt) så kanske en funboard är bättre.
Tack för svaret

Logga in för att svara
#109304 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Köp en luftmadrass på Rusta för böfvelen!

Logga in för att svara
#109306 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

Jockej
graphgraph

Grejen med en madrass är ju att det bara funkar för goofy åkare och vi är båda regular. Så tyvärr faller det alternativet bort då.

Logga in för att svara
#109307 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 2

hane
graphgraph

Jockej skrev:
Jo var lite inne på en softboard ifrån surfers.se då den är billig. Men samtidigt om man nu skulle få en chans att dra ut och fånga lite vågor här i Sverige eller om vi nu skulle skaffa bil ( vilket inte är så troligt) så kanske en funboard är bättre.
Tack för svaret

Jag säljer en shortboard åt en kompis som har haft förmånen att flytta till Australien.
Hur stor/lång är du? Det är ingen nybörjarbräda, men absolut ett bra alternativ till en softboard då du kommer ha något att utvecklas på.

Är du intresserad och storleken passar dig kan vi säkert komma överens om ett pris.

Logga in för att svara
#109308 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

Jockej
graphgraph

Vet inte om en shortboard är det bästa att hoppa på då jag faktiskt lutar lite åt longboard hållet, eller mer att glida och njuta av vågorna än att plocka vågor för farten och storlekens skull. Jag är 176 lång och väger runt 75-80 nånstans. Men självklart är en bräda bättre inget du kan väl skicka lite info om brädan och vad för pris du tänkt i ett pm?

Logga in för att svara
#109309 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Om du vill träna upp din paddlingsteknik bör du ja en svårare bräda än den du hade i Portugal som var en softboards o de brukar vara rätta långa. Och svårare kan både vara en longboards eller minimals, fish o shortboards. På surfmarknaden finns även longboards kanske kan ni dela en o samma. Shortboards e ju definitivt jobbigaste att paddla med p.g.a mindre flytmaterial sen när du o tjejen ska surfa igen kan ni ju hyra igen någon längre. Ni skulle ju mest paddla i Solna mest så blir ju ändå inte så mycket ståtid där.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#109310 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

Jockej
graphgraph

Jo det blir nog ingen softboard då de inte ger så mycket, det bästa känns som att det skulle vara en minimal men eftersom det egentligen handlar om ren träning så kan ju även en shortboard funka. Dock vill vi kunna vara i vattnet samtidigt för att pusha varandra så det bästa skulle vara två billiga brädor, gör ju inte så mycket om de är slitna heller om vi skulle köpa beggat.
Vi kommer definitivt att hyra brädor när vi drar till Portugal nästa gång.
Kan passa på och fråga finns det olika sorters softboards? Vi har nämligen kört på olika brädor den ena är verkligen som en flytande frigolit bit medans de andra brädorna var tunnare såg mer ut som riktiga brädor men de kändes ändå lite mjukare på ovansidan än tex en epoxy bräda. Man kände även att dessa brädor var mer konvexa.

Logga in för att svara
#109328 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 3

akabei
graphgraph

Köp en longboard i epoxy.
En softboard kommer bara bli riktigt tråkig och du kommer att ha den stående i garaget i resten av ditt liv.
Longboarden däremot kan du ju använda på riktigt

Logga in för att svara
#109336 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Säljer en Water Cooler fr (Oz), 8.0 Malibu med shape som longboard (LB är det ju från 9.0) och sidebites/thrusters för en tusing om intresserade. Centerfenans box har fått sig en törn så jag glasade fast den. I övrigt en del ordentligt lagade dings men det spelar ju knappast någon roll.
Billig och lätt att paddla samt lära sig köra obrutna vågor. Haft mycket roliga stunder i Åsa när vågen varit för rund t ex...
Finns i Billdal/Göteborg.
/Nicco Schiller
0727236490

Logga in för att svara
#109368 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

Elhess
graphgraph

Har du kvar brädan så är jag seriöst intresserad Nicco. Slår dig en signal i morgon.
/Henrik

Logga in för att svara
#109369 Svar: Köpa bräda för att träna paddling 10 år, 8 månader sen Stoke: 11

carlos
graphgraph

Henrik!

Köp vår nsp 8.6 för 3.500 som jag säljer pga lite lågt cashflow... Verkar vara perfekt för er tycker jag. Finns i Sthlm. Kan komma och lämna den i Solna i helgen om ni inte har bil. Kolla på instagram @rubniksurfclub. Finns även lite annat men 7.2an är bokad.
//nik 0739405772

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!