Facebook data

1
Kanarieöarna i slutet på september.
#109210 Kanarieöarna i slutet på september. 9 år, 9 månader sen Stoke: 4

Danne E
Inlägg: 45
graphgraph
offline

Hej.

Skall ned med två kompisar till någon kanarieö i slutet av september.
Till saken hör att de har aldrig surfat men gärna vill plaska lite på dagen när alkoholen gått ur kroppen.
Själv hoppas jag på att kunna köra en kombo med bira och bra surf, gärna med gångavstånd från hotell eller liknande. Har egna brädor men hur ser uthyrningens urval ut? Jag har aldrig vart där så alla tips är välkomna.

Tack på förhand
/Daniel
 
Logga in för att svara
#109211 Svar: Kanarieöarna i slutet på september. 9 år, 9 månader sen Stoke: 24

Swingkid
Inlägg: 951
graphgraph
offline

Fuerteventura, Corralejo. Alla hotel ligger vid stan/havet. >Det finns massvis med surfbarer, restauranger, surfbutiker, surfskolor, uthyrning m.m. Hyr brädor billigast på Paradise som ligger vid Supermarket Hiper Dino där ni f.ö köper den billigaste ölen ( 40-50 kr för ett flak av den billigaste varianten / WULD ). Nära byn finns en hel del spots. Tar man bussen så tar det 10 min så har ni 5km med beach breaks ute vid La oliva beach/ las dunas. De flesta surfskolor kör dessutom safaris till västkustens lite större/tyngre vågor. I corralejo är det mkt rev bryt men de är alla ganska softa. På strandpromenaden ligger banana bar där en öl kostar 1 euro för en stor stark Bäst live musik hittar ni på Rock Island och goast mat på DA Uli, Los Compadres, Avenida. Bäst frukost har dom på La ola som ligger precis vid surfbrytet Harbour wall ( underbar vänster )

Good luck o hälsa alla / Juanito
 
Logga in för att svara
#109212 Svar: Kanarieöarna i slutet på september. 9 år, 9 månader sen Stoke: 6

Angie
Inlägg: 46
graphgraph
offline

Även på Teneriffa finns det bra surf, surfskolor, brädor att hyra, öl att dricka samt ett och annat disco för den dansante. Har skrivit ihop en liten guide här; surfsyster.se/min-guide-till-teneriffa/
och hör gärna av dig om det är ngt mer specifikt du vill veta om ön!
 
Logga in för att svara
#109215 Svar: Kanarieöarna i slutet på september. 9 år, 9 månader sen Stoke: 4

Danne E
Inlägg: 45
graphgraph
offline

Tack för svaren det värmer!
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!