Facebook data

1
Fixa ding hemma - var köpa material?
#108914 Fixa ding hemma - var köpa material? 11 år sen Stoke: 3

akabei
graphgraph

Sista dagen surf på Sri Lanka förde med sig två nya fina dingar. Tänkte försöka fixa själv då de är rätt små.
Men var får jag tag på typ glasfiber, reson och kanske något att fylla upp hålet med?

PS. Gaffa-tejp är ej långsiktig lösning;)

Logga in för att svara
#108918 Svar: Fixa ding hemma - var köpa material? 11 år sen Stoke: 6

powe
graphgraph

biltema har resin och glasfiber. Lagat många dingar med grejer därifrån och det har hållit fint. Glöm inte att köpa sandpapper med olika korntätthet och att de ska vara vattentåliga. Gör stor skilnad på hur slutresultatet blir om man kan slipa tilldet fint. Kolla in några klipp på youtube innan.

lycka till!

Logga in för att svara
#108919 Svar: Fixa ding hemma - var köpa material? 11 år sen Stoke: 3

akabei
graphgraph

Tackar!

Gissar på att jag inte behöver annat än resin och glasfiber om det är mindre dingar? Behöver inte fylla upp något känns det som.

Logga in för att svara
#108920 Svar: Fixa ding hemma - var köpa material? 11 år sen Stoke: 6

powe
graphgraph

Om dubehöver fylla i "innankrom" så finns denna produkt biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Ovrigt/Mikroglasballonger-252130/. Har köpt själv, men aldrig använt. Pulvret en gåraktig färg, så kan vara en ide att köpa någon färg om man villha det riktigt snyggt

Logga in för att svara
#108945 Svar: Fixa ding hemma - var köpa material? 10 år, 12 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Biltema har, såvitt jag vet, inte tillräckligt lätt glasfiberväv. De har 300g/m2, men till surfbrädor bör man ha runt 125g/m2. Tyngre kan funka, men är tråkigt/svårt att forma bra, och blir lätt för tjockt om man ska ha flera lager (vilket en bra dinglagning bör ha).

Hittade den här sidan på en annan tråd www.bhp-glasfiberprodukter.se/ de verkar ha allt man kan behöva.

Logga in för att svara
#108977 Svar: Fixa ding hemma - var köpa material? 10 år, 11 månader sen Stoke: 3

akabei
graphgraph

Köpte ett paket på båtaffären och det blev bra!
Det blev inte snyggt, men det duger! Nästa gång skaffar jag vit epoxy

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!