Facebook data

1
Surfbräda på flyg från Indo till Götet?
#108727 Surfbräda på flyg från Indo till Götet? 11 år sen Stoke: 2

Blomman87
graphgraph

Tjena!
Vet att folk tidigare diskuterat liknande ämnen och har även sett grymma listor med olika flygbolag olika kostnader. Jag ska i juni flyga hem från Indo till Sverige och kollar lite lämpliga flyg varav ett är med Garuda Indonesia som man kan ta med sig brädor gratis med. Problemet är att vid mellanlandningen i Amsterdam så byts bolaget till KLM som verkar väldigt mycket mer strikta. När det är en mellanlandning som sådan får man då betala från Amsterdam till Sverige eller kommer mina brädor smidigt glida mellan planen och jag slipper denna tråkig utgift? Har ni några tips på flygbolag ni använt er av på sådan här resa hem. Indo hem till Sverige känns som en rätt vanlig surftrip?! Tacksam för alla svar.

Logga in för att svara
#108728 Svar: Surfbräda på flyg från Indo till Götet? 11 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

PRova hitta biljett med bolag från Gulfstaterna som Emirates, Qatar osv de brukar ta brädor gratis. Undvik krämarna på KLM in i döden.

Logga in för att svara
#108729 Svar: Surfbräda på flyg från Indo till Götet? 11 år sen Stoke: 0

Lundegren
graphgraph

Ye som ErikG säger, försök resa med typ emirates. Jag har själv åkt med Garuda och bytte till Emirates , då ingick brädan hela vägen hem.

Om du väljer att åka via Amsterdam kommer du endast få en tag från Indo - Amsterdam och där måste du gå till incheckningen igen för att checka in och då betala för brädan.

Good luck

Logga in för att svara
#108730 Svar: Surfbräda på flyg från Indo till Götet? 11 år sen Stoke: 2

Blomman87
graphgraph

Tackar för era snabba svar. Jag drog ett mail till KLM och förklarade min mellanlandning i Amsterdam och de sa att eftersom jag bokar hela resan i "grupp" så kommer mina brädor automatiskt skickas mellan planen och en ny incheckning kommer därför inte att ske. Konstigt att dom skriver det om du Lundegren fick checka in igen och då betala, märkligt!

Logga in för att svara
#108733 Svar: Surfbräda på flyg från Indo till Götet? 11 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kan ju stämma men varför chansa? Köp biljett med ett bolag som fraktar brädorna gratis.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!