Facebook data

1
Mexico ni som vet
#108723 Mexico ni som vet 11 år, 1 månad sen Stoke: 1

wilslol
graphgraph

Hade behövt lite hjälp om surf i Mexico! Vart bör en medel surfare som vill leva billigt söka sig till i Mexico? Har ni några pris exempel, vart bör man flyga till? Via Mexico city sedan buss eller flyga direkt, har förstått att landet är stort och att buss tar lång tid. Hyr man moppar som i asien eller hur tar man sig runt? tips på ställen hade varit guld värt .Vi har cirka 2-3 månader på oss och hade gärna försökt hinna med costa rica, Nicaragua på samma trip så vad är en lämplig budget ?! Oehört tacksam gör svar! Surfs up / wilslol

Logga in för att svara
#108735 Svar: Mexico ni som vet 11 år, 1 månad sen Stoke: 0

pg_peter
graphgraph

Längs mer eller mindre hela stillahavskusten finns grymt bra surf i Mexico, maj-september är det framförallt sydlig riktning på swellen(och störst) då funkar Oaxaca bäst(flyg inrikes till Puerto Escondido/Huatulco), under vinter swellen är det västlig riktning så då funkar delstaterna norrut bättre (Jalisco, Michocan, Colima (flyg till Guadalajara)). Åk till ett spot som verkar ok för er utifrån era preferenser och vad seaweed/wannasurf etc säger och fråga folk på plats, finns som sagt löjligt mycket spots som inte listas. Mexico är billigt och bra, ofta kan man tälta eller sova i hängmatta gratis mot att man käkar på en viss restaurang. Generellt kostar måltider 20-100 peso beroende på vad och hur man vill äta(finns givetvis både billigare och dyrare mat). Hostel brukar ligga på 60-150 peso per natt i dorm och det är alltid billigare om man stannar längre. Bil är det ultimata då det ofta är ganska långt mellan bryt och/eller långt från highways, belöningen är mindre folk i vattnet. Men det går alltid att ta sig mellan städer och de flesta byar med bussar eller colectivos. Lifta funkar också riktigt bra! Mitt främsta råd är att lära sig lite spanska, det hjälper oerhört mycket! Nu var det ett tag sen jag var i både Nicaragua och Costa Rica men Nicaragua tyckte jag var sjukt bra(billigt, lite folk) medan jag uppfattade att CR hade alldeles för mycket hype och alldeles för många amerikaner och allt vad det innebär(dock ska tilläggas att det säkert är en ganska orättvis bild till följd av för kort tid där, vet att det finns jättebra surf och man kan säkert både få höra lite spanska samt surfa glesare lineups även där). Lycka till!

Logga in för att svara
#108736 Svar: Mexico ni som vet 11 år, 1 månad sen Stoke: 2

marie_froslin
graphgraph

Hola Wilslol! Jag bor i Puerto Escondido sá om du vill kan du fá info av mig Maila mariefroslin@hotmail.com Vad beträffar flyg sá brukar det billigaste flygalternativet vara till México City och sen inrikes med Mexikos "Ryanair": www.vivaaerobus.com/ Alternativt kan du áka med Charterplan till Cancún och bussa dig hit till Puerto (láááááááng resa)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!