Facebook data

1
Flytta till Portugal - bota surfångesten
#108660 Flytta till Portugal - bota surfångesten 11 år, 1 månad sen Stoke: 0

MoaL
graphgraph

Jo, jag måste ta tag i surfångesten och göra något åt det, kan ju inte sitta här hemma och längta dag ut och dag in...

Mina planer sedan ett tag tillbaka är att plugga till arkitekt, MEN jag står faktiskt inte ut i detta mörker. Jag vill känna vind, hav, värme, glädje ju! Därför håller jag på med en ansökan till ett universitet i Lissabon nu inför kommande höst.

Det vore kul att höra lite röster från någon som bor i Lissabon/varit där mycket.
Hur är surfen i närheten av staden? (Har surfat i Centralamerika i 2 år, så lite erfarenhet har jag allt!). Hur är Lissabon som stad, bra vibbar? Andra saker som är bra att veta?

Kram!

Logga in för att svara
#108661 Svar: Flytta till Portugal - bota surfångesten 11 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Fy fan vilken bra idé. BARA DRA !!

Logga in för att svara
#108667 Svar: Flytta till Portugal - bota surfångesten 11 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#108680 Svar: Flytta till Portugal - bota surfångesten 11 år, 1 månad sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

Hejsan!

Läser själv inom arkitektur/bygg och söker nu praktik längs hallands kust och hoppas väl på i framtiden kunna vara mer egen försörjande, styra med tiderna själv. Tex externt arbeta med olika projekt, tex vara ritare för olika hustillverknings firmor kan nog funka. Framtiden får utvisa hur det går.
Så länge man kan styra lite med tiden själv kan man få ihop rätt bra med dagar i Sverige. Bor nu i Varberg och är tillfreds med surfdagar per år.

Iaf. Har bott en 4-5 mån i Portugal, och en liten stund i Lissabon och surfade nåt bryt rätt nära stan, typ en 20 min från centrum. Finns en del bryt runt stan men bil är att föredra skulle jag tro. Mitt intryck av Lissabon/Portugal är att de drabbats ganska hårt av ekonomiska kriser som svepte över Europa. Många byggen som bara stannat av då de inte finns pengar helt enkelt, dåligt planerad budget/bygge.
Så hur det är med jobb där nere vet jag inte, kan nog va rätt kämpigt och lönerna är inget vidare.
Åk ner och känn efter själv är väl det bästa och reka lite.
Men för utbilda dig så absolut, vackra kvinnor också.

Logga in för att svara
#108773 Svar: Flytta till Portugal - bota surfångesten 11 år sen Stoke: 0

MoaL
graphgraph

Tack snälla för pepp och info Det lutar åt ett utbytesår i Portugal och tills dess får jag huttra i Salusand

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!