Facebook data

1
Tips på hotell i Kuta, Bali
#108498 Tips på hotell i Kuta, Bali 11 år, 2 månader sen Stoke: 0

erike
graphgraph

Kom till Kuta igår och ska stanna här i nästan 4 veckor. Bor nu på ett ganska dött hotell som ligger drygt 10-15 minuters gångavstånd till Kuta Beach. Hotellet är dock ganska dött och nästan inga engelsktalande...

Så nu vill vi gärna ha lite tips på hotell som ligger nära Kuta Beach (gärna bara några hundra meter bort). Kom gärna med tips på hotell där det hänger mycket skandinaver!

Att det ska vara hyfsat billigt behöver jag kanske inte nämna. Just nu bor vi för 70 kr/natten per person, men betalar utan problem det dubbla för att komma lite närmare beachen och för att träffa lite skönt folk...

Ändrat av erike
Logga in för att svara
#108499 Svar: Tips på hotell i Kuta, Bali 11 år, 2 månader sen Stoke: 1

Joakimbuller
graphgraph

Jag har bott rätt mycket på New Arena som ligger in på en tvärgata från poppies 1, det är nära stranden. Inte det bästa stället och folk tycker väldigt olika om det. Har dock spenderat rätt mycket tid där och om man vill att det ska va folk kring sig så tycker jag det är grymt, billigt är det, minns inte helt nu men typ 125-150 000 natten (dom sänkte priset i somras typ så minns inte helt) och då har du stor pool, ac och tv vilket är lyx för bali Min bror var nere nu i julas och bodde på Masa inn som ligger på poppies 1, han sa att det va bra. Vill man betala lite mer så tycker jag de kubu eller suji bungalows som ligger på samma gata som new arena är rätt soft. Snackat med rätt mycket folk som gillar Anemone på samma gata med, vet dock att det är litet så inte så mycket skandinavier.

Logga in för att svara
#108501 Svar: Tips på hotell i Kuta, Bali 11 år, 2 månader sen Stoke: 1

wilslol
graphgraph

Bo inte på new arena, folk får pengar o dylikt stulna, bara att läsa på tripadvisor. Ta en dag imellan surfet o gå på gatorna o kika lite efter boende, ska ni stanna 4 veckor kan ni pressa priserna rejält på boende. Hade jag varit er dock hade jag dragit till canguu o sedan moppar till kuta när man känner för de. Bättre o lugnare stämning i canguu. Men pavilion hotel eller warrung coco gillar jag iaf i kuta finns på agoda

Logga in för att svara
#108509 Svar: Tips på hotell i Kuta, Bali 11 år, 2 månader sen Stoke: 0

erike
graphgraph

Tog en sväng igår och kikade in några hotell och fastnade för Satriya Cottages som ligger på Poppies Lane 2. Riktigt fint och verkade även bo en del yngre där.

Någon som har bott där?

Logga in för att svara
#108510 Svar: Tips på hotell i Kuta, Bali 11 år, 2 månader sen Stoke: 0

erike
graphgraph

Bali Sandy resort menade jag...

Logga in för att svara
#108511 Svar: Tips på hotell i Kuta, Bali 11 år, 2 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

Un's hotell på benesari street tycker jag e oslagbart. 2 min till stranden, sjukt bra personal, 40% rabbatt på rummen om du bor där en månad. Ägarn är en jäkligt duktig surfare, ( eller ägarns son egentligen, men han som verkar driva det nu) är det tävlingar, eller stora swell på ingång så är det packat med proffs och massa andra surfare på the balcony (ställets restaurang) vilket gör att det blir rätt skönt häng. Tycker även att benesari street e bästa gatan i kuta då det e nära till stranden och mer surftare och mindre fylleturister än poppiesgatorna, för hur trevligt det än är med bintangen så vill man ju efter några stycken kunna sova utan ett jäkla liv på hotellet hela natten, för att sen va först i vågorna.

Logga in för att svara
#108512 Svar: Tips på hotell i Kuta, Bali 11 år, 2 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

Missa inte att ta er bort från (för säsongen) skitvågorna i kuta heller. Geger e grymt om ni har paddelarmarna, annars Serangan som vid rätt förhållande e helt jäkla magiskt. Sen finns det hur många ställen till, kända och hemliga som den här årstiden är var ni ska va.

Logga in för att svara
#108514 Svar: Tips på hotell i Kuta, Bali 11 år, 2 månader sen Stoke: 0

Nordan
graphgraph

Gora beach inn på poppies 2 brukar va ett klassiskt ställe. Billiga rum, skandinaver och gött poolhäng(ofta inkluderat bintang).

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!