Facebook data

1
Wavepark i Varberg?
#108485 Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 0

Hank
graphgraph

Logga in för att svara
#108486 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Kör bara kööööör !!!!

Eller? Vad säger Erik exempelvis, hehe..

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
#108487 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

En till källa
hn.se/nyheter/varberg/1.1576308-fun-city-tvingas-ta-till-drastiska-atgarder
och de som är prenumeranter på hn kan läsa intilliggande artikel. Vad jag fattar så är företaget som vill utveckla vågliknande fenomen vattenlandet funcity.

Oj här fanns en annan artikel som var läsbar
hallandsposten.se/nyheter/halland/1.2806119-kan-fa-jattebassang-for-vagsurfing
dock inga detaljer den är stort sätt identisk med länken i tjatlådan skillnaden är bildskissen . Företaget ska först söka bygglov.

Logga in för att svara
#108488 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

La upp det på subsurfers.se och spred runt på facebook för att dra ihop en arbetsgrupp för att få till detta i Stockholm också,
www.subsurfers.se/2014/02/05/gp-gt-hp-wavegarden-till-varberg/

Ändrat av Ants
Logga in för att svara
#108489 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Ants skrev:
La upp det på subsurfers.se och spred runt på facebook för att dra ihop en arbetsgrupp för att få till detta i Stockholm också,
www.subsurfers.se/2014/02/05/gp-gt-hp-wavegarden-till-varberg/

Vill du att Sverige ska bli som UK med två wavegarden inom en kort geografiskt sträcka?

Logga in för att svara
#108490 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Nä det tror jag inte! Han vill nog liksom mig att det ska finnas minst lika många waveparks i sverige som det finns skateparks:-)

Logga in för att svara
#108491 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Ja så kan det nog vara att han vill o du .
Tänkte bara att det är rätt mycket investering ekonomiskt sätt för att locka fler besökare till ett vattenland. Det måste ju vara fler än de redan existerande surfarna i Sverige som ska besöka parkerna för att gå med vinst.

Om det blir fler vågparker så ökar ju intresset för surfing och då kanske det blir folktommare i de riktiga vågorna vid kusterna eller så blir det massinpaddling även där. Finns alltid + och minus.

Logga in för att svara
#108496 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Tycker det här är ju skitbra, bara hoppas att det inte snålar med konstruktion så att det blir en äksta anläggning , saker där satsen är halvdan brukar då resultaten oxå var och kan var skadliga för framtids projekt.

Det här borde vi alla se till att stöta som fan så att det blir gjort o bli gjort rätt

Jag kan tänka mig att redan pledga lite peng eller betala årskort innan om det skulle hjälpa detta att bli av

Och jag ber en böna att vågen blir större än den som ha visats på nätet (wavegarden)

Logga in för att svara
#108502 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Finns det något wavegarden i kommersiell drift idag? Vad kostar de och surfa?

De vore så jävla överfett om detta gick i lås!

Logga in för att svara
#108504 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 1

connway
graphgraph

Om detta sker kan jag tänka mig att många kommer vilja flytta till härliga Varberg! Som jag tex!

Logga in för att svara
#108590 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Lite förvånad att det inte är mer intresse på forumet för detta

Undrar också lite över vilken som är bäst, Wave garden, den utanför dubai eller detta :

www.surfertoday.com/surfing/9938-australias-first-artificial-wave-pool-will-open-in-queensland

Logga in för att svara
#108591 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det är säkert jättekul med en vågpool.

Logga in för att svara
#108593 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Det vore kalas med en vågpool i Sthlm. Om någon vågpoolsentreprenör läser detta kan jag lova direkt att köpa årskort. Undrar vad det skulle kosta per användare för att gå runt... På torö om somrarna verkar det finnas ett ganska bra kundunderlag här.

Logga in för att svara
#108594 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag har försökt få några olika kommuner intresserade av denna pool. Men icke. Varberg är ju ett mecka för vattensport i Sverige, så det låter väl passande. Men jag kan å andra sidan redan se kön till poolen och trängseln i vattnet framför mig.. The vibe is gone, eller?

Logga in för att svara
#108595 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

NSM visade på deras facebooksida en artikel där den projektansvarige/intiativtagaren presenterades.
Den där initiativtagaren Björn från Varberg har han konto här? Eller har någon lokalbo som surfar kontakt med honom för att föra samtal om sina tips?

Nån som vet om bygglovet läst av Varbergs kommun än?

Angående konsekvensen kön till vågpoolen tror jag det optimala är tidsbokning så som det är utanför Dubai. Men detta är en väldigt liten detalj och finns säkert flera lösningar.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#108689 Svar: Wavepark i Varberg? 11 år, 1 månad sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Dubai pool park suger! Jag var där för några dagar sedan. Hade ringt dom i 3 dagar flera gånger per dag för att boka tid. När vi väl kom fram till stället efter 1 1/2 timmas körning genom öknen sa dom att de var fullbokade tills april. Inget stod på deras hemsida eller sades på deras telefonsvarare. Det kostar ca 200kr för att surfa en timma. Man kan max vara 6 personer i samtidigt. Skall man hyra den till att ha själv så kostar det ca2500kr. Vilket är skumt då 6*200=1200kr. Men men. Otrevliga var dom också. Kan ej rekommenderas. Deras system hade dessutom varit kasst i det senaste så de sa att poolen bara funkade till 70 % av sin kapacitet.
En Wavegarden i Varberg hade ju vart perfekt. Så lite surf som vi får på sommaren vore det gött med ett alternativ vid sidan om. Hellre någon form av surf än inget surf. Ingen tång, inga brännmaneter dessutom Föredrar havet alltid! Men när havet är platt kör jag hellre wavegarden än plaskar runt på en SUP

Logga in för att svara
#109143 Svar: Wavepark i Varberg? 10 år, 10 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

What happened to this project?

Logga in för att svara
#109151 Svar: Wavepark i Varberg? 10 år, 10 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

har hört rykten om att det inte blir något i Varberg men att det kan bli på annan västkustort.

Logga in för att svara
#109244 Svar: Wavepark i Varberg? 10 år, 9 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Bygglovspapper tydligen inlämnat i dag så att nu händer det något..

Logga in för att svara
#109944 Svar: Wavepark i Varberg? 10 år, 3 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Någon här som är insatt i planeringen för vågparken nära Varberg?
Bygglovet har jag läst är fixat, men sen ska ja allt annat ordnas. Vore ju optimalt om det byggs miljövänligt.

I UK och vågparken Surf snowdonia har planeringen skötts av konsulter de lyckades kamma hem pris i Planning for the Environment award för att de fokuserat på ekosystemet och miljön. Den parken öppnar ju i år är det planerat. källa http://www.surfsnowdonia.co.uk/surf-snowdonia-projects-wins-two-awards/

Logga in för att svara
#109978 Svar: Wavepark i Varberg? 10 år, 3 månader sen Stoke: 1

torbjörnkillah
graphgraph

Måste väl vara världens smalaste sak att få en sådan här park att gå runt i stockholm om kommunen stöttar med lite mark i närheten av stan? Känns snarare som att problemet kommer att vara att det blir för mycket folk.

Vore skitkul dock oavsett pris och väntetider. Surfa utan våtdräkt i sverige, bara det..

Logga in för att svara
#109997 Svar: Wavepark i Varberg? 10 år, 2 månader sen Stoke: 0

Mitox
graphgraph

Det känns faktiskt som ett projekt som kommer bli av, det ska stå klart 2016 och man kan redan nu boka "Surf hours" 1h för 200kr eller 10h för 1000kr. Det kommer även att finnas stugor att hyra (förmodligen kvar från FunCity) så att man kan bo där och surfa varje dag.

Sen finns det ju även surfbutiker och ganska bra surf i Varberg City, så om man åker långt är det nog värt en övernattning under sommaren.
Deras hemsida är inte den bästa, men där finns lite information iaf.
www.funsurftown.com/

Ändrat av Mitox
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!