Facebook data

1
Surfing västkusten + danmark + brädor
#10811 Surfing västkusten + danmark + brädor 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

MarreGBG
graphgraph

Hej!

Jag är en tämligen grön surfare, men inte desto mindre entusiastisk. Nyligen hemkommen från NZ och Australien och med en sprillans ny Rip Curl steamer i resväskan vill jag fortsätta här hemma på västkusten. Så:
1. Var är de bästa ställena för att fånga några vågor på västkusten. Åsa har jag förstått, men var i Åsa.
2. Vet ni några bra ställen i Danmark där de har surf? För en Göteborgare är det ju enkelt att kvista över dit på en helg.
3. Jag har ännu inte införskaffat mig en bräda, så alla tips om bra inköpsställen mottages tacksamt.
Jag är evigt tacksam för alla tips, nästa gång kanske jag själv kan bidra med något.

Marre GBG

Logga in för att svara
#10812 Svar: Surfing västkusten + danmark + brädor 18 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Strackan Klitmoller till Thyboryn ar helt ok.

Allt fran 1meter swell o ingen vind och uppat har du surfbara vagor. Finns en rad pirar som skydar vid olika vindriktingar.

T.ex Nordvast kuling med 4-5 meter swell finns en trevlig hoger pa norra sidan av thyboron inloppet bakom en pir.

Logga in för att svara
#10813 Svar: Surfing västkusten + danmark + brädor 18 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det finns ok vågor i Danmark men inte mer. Danska kusten är långgrund och suger kraften ur vågorna innan de bryter. Det finns inte heller några egentliga rev att tala om.

Jag och en polare åkte över på ett riktigt superrent svall från Norska havet och det var ok-ganska bra med lite småtuber men riktigt bra tror jag aldrig det blir.

Kan säkert vara helt ok för nybörjare med minimals och longboards

Logga in för att svara
#10815 Svar: Surfing västkusten + danmark + brädor 18 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Tjenare. Om du bor i Götet så måste du kontakta Sharkboy på Hollywood i göteborg, killen vet vad han snackar om. Du kan ju alltid ta turen till varberg och få lite surf om du vill. Lycka till

Logga in för att svara
#10817 Svar: Surfing västkusten + danmark + brädor 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Håller med cederholm, snacka med sharkboy på Hollywood. Han hjälpte mig fixa en custom bräda till ett bra pris. Behöver du hjälp kan han tipsa dig om vilken slags shape som passar dig osv. Men du ska nog fråga någon annan om spots runt gbg

Logga in för att svara
#11701 Svar: Surfing västkusten + danmark + brädor 18 år sen Stoke: 0

Sami
graphgraph

Kolla med med surfersparadise i Varberg, de ska tydligen ha lite kampanj på grejer från förra året bl a så där kan du säkert hitta nåt. www.surfersparadise.nu

När du ändå hör med surfers kan du ju titta in på fahlén. Affärerna ligger med gångavstånd mellan varandra. www.fahlensurf.se

Om du ändå ska över till Denmark och åker vi Helsingör, kan du ju stanna till här. www.darkblue.dk

Sen finns det väl en del affärer i Göteborg som säljer det du skulle behöva.

/
Sami

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!