Facebook data

1
Rip Curl - Company Built for Riding..
#108049 Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

Little and less... Se nu till gott folk att om ni som jag köper ett par 5mm Flashbomb skor, använder dem jävligt flitigt under så kort tid som möjligt så ni inte står där med ett par skor efter ett år som ser ut som skit. Fullständigt spruckna och med trasiga ankelspännen. För sedan går det inte att reklamera dem alls. Att ett par skor som använts ca: 20 ggr är obrukbara tyder ju klart på bra kvalité och uppfinningsrikedom. Jag antar att jag får skylla mig själv när jag handlar på "tvivelaktiga" näthandlares sidor (wetsuitcentre.co.uk). TACK Rip Curl Nordic GM för din hjälp.

"hej igen Karl
Rip Curl har längre en garantitid en 30 dagar! ( 1 år )

Hade du köpt dina skor i Sverige med ett svenskt kvitto så hade jag gärna hjälpt dej men det blir ju så här ibland när man handlar på tvivelaktiga näthandlare för billigaste pris!

lycka till"

Aldrig mer Rip Curl..

Logga in för att svara
#108050 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 2

hane
graphgraph

Exakt samma med mina 5mm flashbomb-skor. Spännena av efter typ tre surf. För jävligt, trodde jsg fått ett måndagsexemplar då jag varit sjukt nöjd med allt annat ripcurl-neopren jag
Ägt. Verkar som att flera har samma problem alltså?

Nåja, nu kör jag bara i getpäls.
Fridens!

Logga in för att svara
#108051 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Tack bra att veta. Xcel,dojorna håller bra tycker jag. Är det nylontyg i remmarna eller bara sån där plast? Har de lossat i infästningen?

Remmarna är ju svåra att laga men lite småskit får man finna sig i när det gäller skor och handskar tycker jag. Det är ju oftast relativt lätt att laga. Mina Xcelboots tex sprack upp i limningen mellan drylock manschetten i toppen och resten av skon nedanför men det tar ju 5 min att laga med en tub aquaseal urethanlim.

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#108052 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

har alltid haft Xcel skor. De har oftast hållit bra. Men jag har med haft sönder ngt rem ibland. Tror faktiskt mer att problemet är att vi oftast kliver å halkar runt bland stenar å skit. Å skorna är nog inte riktigt gjorda för att tåla detta. Så med lite otur så går de sönder mot ngn sten. Medans man ibland med lite tur, kan ha skor i flera år......!?

Men som sagt....Sverigesurf är ju tyvär lite av en material sport. Å det kan bli lite dyrt när saker å skit går sönder. Så jag lider lite med dig där! :/

*handske sönder idag, blev kallt.

Logga in för att svara
#108054 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

Själva remmarna är i gott skicka men det är fästet för "plastöglan" som har pajjat på bägge skor och fästena är av tunn nylon så det tro fan att det går sönder. Tror ni att gummit går att täta med Aquaseal?

Logga in för att svara
#108055 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Dom där j-la remfästena brukar vara svåra att få täta..

Logga in för att svara
#108056 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

Det kan jag tro, tänkte dock mer på gummit på och under tårna som är sprucket?!

Logga in för att svara
#108057 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

KalleLuden skrev:
Det kan jag tro, tänkte dock mer på gummit på och under tårna som är sprucket?!

Vadå har sulan spruckit på dina dojor? Då är det ju nåt helskumt med dom. Har aldrig nånsin sett det på några skor. Lägg ut en bild!

Logga in för att svara
#108062 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

vad säger wetsuitcenter?
mina förra skor(atan 7mm) använde jag flitigt i 5 år. mina oneil m som nu är inne på 3e vintern börjar ge med sig. Atan skona är fortfarande hela, bara blivit lite tunna i sulan. och där av kalla. lutar åt ett par xcel nu när det blir dags för nya. har ett par cskind med splittoe men inte använd de så mycket då de blir väldigt kalla runt stortån så vet inte hur hållbarheten är på dessa.
Handskar däremot går sönder på löpande band. framförallt för man drar hårt i dåm. de brukar spricka någonstans mellan handen och handleden. blir xcel där med.

Logga in för att svara
#108063 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

KalleLuden skrev:

"hej igen Karl
Rip Curl har längre en garantitid en 30 dagar! ( 1 år )

Hade du köpt dina skor i Sverige med ett svenskt kvitto så hade jag gärna hjälpt dej men det blir ju så här ibland när man handlar på tvivelaktiga näthandlare för billigaste pris!

lycka till"

Härligt med företag som värnar om sina Kunder och sitt varumärke.

Har också ett par trasiga Flash bomb skor, höll väl kanske 2-3 månader, körde innan och nu efter med Xcel skor. Första paret höll i tre år och det nuvarande är inne på sitt andra, handskar samma sak där Rip Curls ramlar i bitar Xcels består.

Är dock väldigt nöjd med min E-bomb dräkt

Logga in för att svara
#108067 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

samma sak på bägge skorna

Logga in för att svara
#108068 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

Bra strapsöglor! Samma på bägge skorna

Logga in för att svara
#108070 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Remmarna kan ju gå av osv men detn där gummisulan är ju under all kritik. Kan förstå generalagenten till viss del, kan ju vara problematiskt att ta sig an alla reklamationer för saker som de inte själva importerat. De kunde ju dock uttryckt sig lite smartare..det är ju inte stället du handlade som är felet utan PRODUKTEN!

Logga in för att svara
#108071 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

Instämmer helt!

Logga in för att svara
#108072 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Antar att du redan kollat med wetsuitcentre.co.uk där du köpte den annars kan du ju kolla in den internationella garantipolicyn på den Europeiska Rip Curl ripcurl.eu/warranty.html Det var en hel del krav där som du kan kolla om din produkt kan uppfylla.

Deras reklam högst upp på sidan är:
RipCurl wetsuits have the best warranty and repair service in the industry.
There is an international warranty.
så det kan du hänvisa till.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#108073 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 4 månader sen Stoke: 1

fidde_73
graphgraph

Säger det bara. Atan is the shizznuts!
Har haft mina 5mm i snart 4 år, fortfarande bra värme och läcker inte mer än vanligt.
Dom enda felen är att jag har slitit av strapsen men det var jag själv som drog för hårt.

Har provat reklamera en RipCurl klocka två gånger (köpt i Australien) i Sverige o fick ungefär samma svar.
Tog med den till Bali 1a gången och ser man på, nemas problemas att fixa gratis. 2a gången i England hos Sorted surfshop (generalagenten där), inga problem där heller.
Tror nog det har o göra med att dom som jobbar på Sveriges argentur är för jävla Svenska!

Hade fint!

Logga in för att svara
#108236 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 3 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Har samma problem med mina 7mm flashbomb-skor. Remmen runt spännena håller inte. Min polare som har likadana skor har också samma problem. Jag köper nog inte RC skor nästa gång.

Är f.ö. nöjd med RC våtdräkt och handskar.

Logga in för att svara
#108247 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 3 månader sen Stoke: 1

Hype
graphgraph

Xcel är inte värst mycket bättre. Har 8mm modellen och spännet gick av idag. Tror jag använt dem 5 gånger.

Logga in för att svara
#108252 Svar: Rip Curl - Company Built for Riding.. 11 år, 3 månader sen Stoke: 1

connway
graphgraph

Jag har Billabong SG5 5mm booties och den har rem som har funkat riktigt bra än så länge...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!