|
#1077 |
Resa över jul/nyår 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Yes. Det är tanken. Men shit, tänker inte betala typ 22.000 (!!!) för en
biljett till Sri Lanka eller indo. Galet.
Nån som har några bra tips - Vart kan man ta sig där det är bra, men
inte blir skinnad? Vi tänkte dra då svennebanan firar jul med helgrillad
gris, dvs mellan 22a dec och 5e jan.
|
|
|
|
|
#1079 |
Svar: Resa över jul/nyår 18 år, 6 månader sen |
|
|
|
|
|
#1081 |
Stoke: 6 |
Kman
|
jag har kollat samma sak. indo för 25 papp känns inte aktuellt lixom. dana nämde costa rica runt nyår, har ingen kolla på priser på den men sugen som fan e man ju!
|
|
|
|
|
#1084 |
|
Costa Rica är samma skit, likaså Sydafrika. Damnit! Men springer du, eller dana,
på nåt så droppa en rad i gästboken.
|
|
|
|
|
#1095 |
Stoke: 2 |
dana
|
puerto rico inte costarica Benny man, men det lutar faktist åt marocko just nu.
cobben, ring mig aiit
cosmokatten, agadir alltså, jag kikar på att flyga in till casablanca, fixa bil och köre ner mot agadir, vad tror du om den planen?
dana
|
|
|
|
|
#1112 |
Stoke: 0 |
ice
|
De går ju charter till Cap Verde är de nån som har koll på vilken/vilkaöar som är bra för surf.
Jag kikade lite på wannasurf.com men ingen karta över öarna hade dom.
Dominikanska Rep. funkar väl bra i Dec-Jan, eller? Går ju charter också.
|
|
|
|
|
#1136 |
Stoke: 24 |
|
Cobben  dig har jag inte sett sedan Blå Rummet tiderna i slutet av 90-talet  Bor du kvar på Gotland?? E sugen på att dra på en veckas semester i början av Januari.. det lutar åt Fuerte, men man vet ju aldrig..
Cap verde har jag hört skall vara grymmt!!!
 en liten clean dag på Bubble ( North shore Fuerte ) !!
|
|
|
|
|
#1148 |
Stoke: 6 |
Kman
|
dana skrev:
puerto rico inte costarica Benny man, men det lutar faktist åt marocko just nu.
cobben, ring mig aiit
cosmokatten, agadir alltså, jag kikar på att flyga in till casablanca, fixa bil och köre ner mot agadir, vad tror du om den planen?
dana
hehehehe, jaha vare puerto rico??? ja men fan det låter schysst det också. nu börjar abstinensen. får väl hoppas att nära o kära kanske sponsrar en biljett nu när man blir gubbe om två veckor.
|
|
|
|
|
#1164 |
|
Swingkid, hehe! Ja, det var fan ett tag sen. Blå rummet, det var tider det!
bluebell.a.se, den adressen kommer man ju inte glömma. Mr Linnells verk
om jag inte minns fel?
Nix, Gotland flyttade jag ifrån för 7 år sedan. Varit Sthlm sedan dess, med en
lång avstickare förra hösten till Sydney.
Cape Verde har jag hört ska va grymt, ska kolla upp det. Fuerte lockar också iof,
men har varit där 5 gånger nu och det känns som om det finns andra ställen
att dra till.
|
|
|
|
|
#1197 |
Stoke: 7 |
GZaa
|
Hallå.
Känns som en mer privat åsiktsväxling, men jag måste ändå tipsa om Brasilien som många glömmer när det handlar om att åka o surfa. Egentligen hade jag hellre tipsat om Peru och Ecuador, men det är väldigt dyrt att åka dit. Brasilien kan man hitta för 6-7 tusen. Till Rio eller Sao. Runt rio och Sao finns det många fina spots och locals är otroligt vänliga och hjälpsamma. Det finns mycket surfaffärer och känner man för att handla en bräda finns det många tillverkare och alla brädor där man själv beställer motiv, och modell kostar runt tusenlappen. Där tipsar jag varmt omUbatuba. Kan vara crowded i vissa delar eller ja..väldigt eftersom alla Paulistas (Sao Paulo bor) åker på weekendsemester dit på sommaren, men veckodagar är det lugnt.
Boende e oxå väldigt billigt. Bäst är ifs. Brasil på deras vinter dvs. maj.sept. Men det går bra nu om man åker till Recife. Grymt bra temperatur på vatten, billig mat (om än inte så god) och billigt boende.
Jaja. Har ni bestämt er för Marocco så är det inte heller helt fel. Stanna inte i Agadir bara.
Hööööj!
G
|
|
|
|
|
#1204 |
Stoke: 15 |
|
Det där med locals, tror man får en lite annorlunda behandling som tjej, åtminstone har jag större tålamod och mer leenden om en tjej ligger i vägen, eller om det kommer ut ett nytt ansikte i line-up:en. Man är inte mer än man. 
|
|
|
|
|
#1219 |
Stoke: 7 |
GZaa
|
Ja.
Någon fördel som kvinnlig surfare ska man väl ha. För paddlingen är ju tyvärr inte vår starka ess i vågorna.Eller inte min iaf. har köpt handskar med simhud för bättre paddling, inte så credigt i lineupen, men nu slipper jag se fem-sex killsurfare bara simma förbi i 180 på väg ut mot brytet.
Nåväl. Locals menar jag alla. Restauranger, surfshops, folk på stranden, surfare, tanter på gatan, fiskare...blev bjudna på middag och till kyrkan (alla är kristna i Brasil speciell surfarna verkar det som...) och vi var både kille o tjej .kanske de bara var ute efter att omvända oss?
Ja,ja summan kardemmuman åk till Brasil, om ni får möjlighet!
G
|
|
|
|
|
#1223 |
|
dana, om du får marocko med lite size så kommer du bli nöjd... vågorna vi surfade packar en hel del... men som sagt, det vore sjukt roligt om du hittade en hyfsat billig till sydafrika o hookar upp med mig o okar! vi flög till agadir o hyrde bil där utan problem. tagazhout ligger ju bara någon mil norrut därifrån. men casablanca funkar ju oxå bra om du hittar en billigare resa dit, då får du tillfälle att bränna igenom ett otroligt inspirerande landskap o kan tillbringa en natt eller två i marrakesh.
blå rummet ja... det var gamla goda tider, innan kallsupen kom in o snodde monopolet på surfsverige hehe!
|
|
|
|
|
#1227 |
Stoke: 0 |
|
Kan bara hålla med GZaa, Brasilien e grymt!!
Rio området och Bahia har bra surf... och det ryktas att Santa Catarina i söder är sjukt bra, har inte kollat in än...
|
|
|
|
|