Facebook data

1
Mojo surf camp Byron bay
#107677 Mojo surf camp Byron bay 10 år, 5 månader sen Stoke: 0

hannam21
Inlägg: 5
graphgraph
offline

Tjena!
Har snackat med Kilroy om ett surf camp i Byron Bay, sydney, Australien. De har bland annat en surf instruktörsutbildning på 3 månader. känns dock lite flummigt att man blir level 1 istruktör efter bara 3 månader osv? Någon som vet något?
Dessutom undrar jag lite om campet osv, Tror det hette Spot X,(företaget heter mojo surf camp)
Någon som varit där berätta gärna?
Tänkte dra mig i september, men funderar om jag ska börja med 3-4veckor på bali sedan iväg till Australien. Vad är bäst?? Har surfat lite tidigare bara så är fortfarande nybörjare. Vill lära mig fort och bra och helst surfa så mycket som möjligt, Tipsa om allt ni vet.
 
Logga in för att svara
#107678 Svar: Mojo surf camp Byron bay 10 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Just info fr en polare på Bali som åkte över t Aussieland för instruktörsutb. Hon återvände efter tre dagar t Bali igen.. Ska kolla vad campet hette.
 
Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
#107682 Svar: Mojo surf camp Byron bay 10 år, 5 månader sen Stoke: 0

hannam21
Inlägg: 5
graphgraph
offline

Så hon återvände till Bali för hon va missnöjd med campet eller?
 
Logga in för att svara
#107686 Svar: Mojo surf camp Byron bay 10 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Ja. Det verkade minst sagt oseriöst.
 
Logga in för att svara
#107691 Svar: Mojo surf camp Byron bay 10 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Fick höra nu att min polare var på samma ställe, alltså Spot X Mojo. Stället är nerdekat och hon hälsar att du ska skita i att åka dit och hitta något annat alternativ istället.
 
Logga in för att svara
#107693 Svar: Mojo surf camp Byron bay 10 år, 5 månader sen Stoke: 0

hannam21
Inlägg: 5
graphgraph
offline

Kör på bali 3-4veckor istället då!! Kände på mig att de inte va så seriöst, av att bara kolla på deras hemsida osv. Tack för svar!!
 
Logga in för att svara
#107741 Svar: Mojo surf camp Byron bay 10 år, 5 månader sen Stoke: 0

philipjungegren
Inlägg: 4
graphgraph
offline

Spot X ligger strax norr om Coffs Harbour i Arrawarra och har en hel del sjyssta breaks i området. Bodde där några månader i vintras då jag jobbade på farm i närheten och kunde surfa de flesta dagarna. Bodde granne ett tag med några som jobbade/utbildade sig till instruktörer på mojo campet och fick intrycket att dom vänder sig till backpackers som vill supa, knulla och pröva på vågsurf så inte direkt seriöst nej. Campet åsido så är området grymt med massa fina spots och generellt väldigt lite crowd så jag rekomenderar att göra som vi, hyr ett hus några månader, skaffa ett jobb lr bara lev och surfa varje dag.
 
Logga in för att svara
#107743 Svar: Mojo surf camp Byron bay 10 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Mm.. Verkade vare en del folk där som inte var helt hundra. Min polare träffade en person som varit där i ca 2 år och liksom försökte ta sig därifrån. Say whaaat??
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!