Facebook data

1
Gällande surf på västkusten!
#107676 Gällande surf på västkusten! 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Pepper
graphgraph

Hallå där! Ny här på forumet

För inte så längesen blev jag helt fast i vågsurfing, och nu känner jag att jag behöver lite råd.
Jag bor i närheten till Göteborg, och jag skulle behöva tips på ställen att bege sig till som inte ligger alltför långt bort. Har kört på Apelviken innan, fast jag vet att det finns en del andra ställen i närheten. Nu vet jag ju att det inte är så jävla populärt att outa halv-hemliga spots, men skulle uppskatta om nån kunde säga några som är "kända" iaf (eller skriva i pm) så man vet nånstans där man kan surfa.

Sen hur är det med våtdräkter på vintern? Är det så att man behöver en extra tjock plus boots, handskar och en huva typ?

Logga in för att svara
#107679 Svar: Gällande surf på västkusten! 11 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja precis, det blir kallt, så kolla in utbudet på surfers.se !

Logga in för att svara
#107727 Svar: Gällande surf på västkusten! 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Pepper
graphgraph

Ja, herregud, är en del att köpa för att kunna åka året runt..
Är det många som surfar nov - feb typ? När är det högsäsong i Sverige egentligen, våren till hösten?

Logga in för att svara
#107732 Svar: Gällande surf på västkusten! 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

pesone
graphgraph

snarare hösten till våren.
Västkusten kan du surfa hela vintern, köp varma skor.....

Surfspots hittar du på wannasurf.com. Fråga efter spots här e som att predika till döva..

Logga in för att svara
#107758 Svar: Gällande surf på västkusten! 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Pepper
graphgraph

Haha okej, tack så mycket!

Logga in för att svara
#107763 Svar: Gällande surf på västkusten! 11 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Fråga efter spot här är som att köra bräda utan bräda heheheheheeee

Logga in för att svara
#107799 Svar: Gällande surf på västkusten! 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

Jag bor i Falkenberg och vi surfar mest runt i Halland. Du har ju Åsa i Kungsbacka. Vid hamnen, kåsa i Varberg. Södra näs funkar ibland ute vid den lilla ön, träslövsläge utmed vågbrytarna, har själv aldrig surfat där men en polare brukar göra det. Steninge på vägen mot Halmstad fungerar fint. Sandhamn i Halmstad e ett fint spot men ganska mycket folk från o till. Dalen utanför Båstad e väldigt bra ställe. Sen har du ju Mölle o skärret som är förmodligen västkustens mest kända bryt

Lite tips till dig

Logga in för att svara
#107814 Svar: Gällande surf på västkusten! 11 år, 5 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Hmmm, konstigt att du inte nämner några spots i Falkenberg . OBS! En hel del av de spots som Daniel nämnde är ju inte alls lämpade för nybörjare. Bara så du vet… Är få bra spots i Sverige som är det faktiskt. Är oftast bryt mot hällar, klippor eller stenar.
Kåsa är ju ingen hemlighet och där bjuds sandbars i a f. Även Läjet är snällt på södra sidan. Håll dig undan från de sista tre spotsen (mest för din egen skull) tills du fått riktigt bra koll.
Köp 7 mm skor och 6 mm dräkt med huva samt lobster gloves så kan du rippa hela vintern utan problem! Pce
daniel.t skrev:
Jag bor i Falkenberg och vi surfar mest runt i Halland. Du har ju Åsa i Kungsbacka. Vid hamnen, kåsa i Varberg. Södra näs funkar ibland ute vid den lilla ön, träslövsläge utmed vågbrytarna, har själv aldrig surfat där men en polare brukar göra det. Steninge på vägen mot Halmstad fungerar fint. Sandhamn i Halmstad e ett fint spot men ganska mycket folk från o till. Dalen utanför Båstad e väldigt bra ställe. Sen har du ju Mölle o skärret som är förmodligen västkustens mest kända bryt

Lite tips till dig

Ändrat av above_the_law
Logga in för att svara
#107862 Svar: Gällande surf på västkusten! 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Pepper
graphgraph

Tack som fan grabbar, nu vet man några spots iaf!
Tackar för tipset om vinter-gear också above-the-law

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!