Facebook data

1
filippinerna i februari?
#107650 filippinerna i februari? 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

daggen
graphgraph

Morsning !!

Jag o hööken tänkte dra iväg till filippinerna i februari i ca 3 veckor. Vi är ute efter sjyssta surfställen, var är bästa ställena att åka till, har läst en del om Siargao och e rätt sugen på det.

Vad vi kan förstå ska vädret vara okej i februari, nån som har erfarenhet? Alla tips är välkommna, är det dessutom fler som ska dit kan det vara kul och veta det så man kanske kan balla ur ihop!

Var är det bäst att flyga till, är det Manilla som gäller?

Logga in för att svara
#107651 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Du kan antingen flyga till Manila eller Cebu om du ska till Siargao. Brukar dock vara billigast till Manila när jag kollat. Därifrån tar du ett proppellerplan till ön med Cebu Pacific Air.
Vågkvaliten varierar rätt på mycket på Siargao men det brukar ofta finnas något bryt som funkar för dagen. Har varit där i Jan-Feb och i Augusti. Du kan läsa mer om vädret och vågorna här:
www.lowpressure.co.uk/surftravelplanner/region.aspx?region=192

Kan tipsa dig om Kawili resort, det är en svensk kille som driver stället.

Logga in för att svara
#107659 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 5 månader sen Stoke: 1

wilslol
graphgraph

Befinner mig på kawili resort just nu faktiskt. Shysst resort för helt ok peng! Finns mycket spot att välja mellan, båt eller paddla ut till. Får se om man överlever morgondagens typhoon hehe

Logga in för att svara
#107670 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Nordan
graphgraph

Jag landar 6:e mars i Manila. Då blir det en månad i Philippinerna och en i Indo. Vad får ni punga per natt på Kawili, wilslol?

Logga in för att svara
#107672 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 5 månader sen Stoke: 1

wilslol
graphgraph

Jag bor i de billigare alternativet så 1500p finns för 2500 också. Tror dem har en hydda för en person men den får du maila om priset om boenden är inte som på Bali här, finns nästan bara resorter o dem är ju generellt lite dyrare tyvärr . Men mycket svenskar på kawili

Logga in för att svara
#107684 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Rummet på Kawili ovanför köket ligger på 500p per natt har jag för mig. Finns även en surflodge utan toalett som ligger på 1000p om Roberg ägaren själv inte huserar där.

Ett annat alternativ är Paglom hostel, det är nyöppnat ställe som driv av en svenska, Sanne och hennes pojkvän Cocoy. Typ 200p per natt.

Logga in för att svara
#107685 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Nordan
graphgraph

Tackar, tackar! Hur klarade ni er från stormen, wilslol?

Logga in för att svara
#107698 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 5 månader sen Stoke: 1

wilslol
graphgraph

Jo den slog inte så hårt på siargao men vi evakuerade ifrån resorten o blev utan ström en dag, annars igen fara för oss men tråkigt för resterande delar av filli

Logga in för att svara
#107964 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Surf n Smoke
graphgraph

Kan rekommendera att bo hos Ninebar, billiga nybyggda rum som startar på 300p/pers. Finns även lyxigare rum för ca:2000p/två pers, har även beachfront stugor från typ 1500p/natt. Nice strand!

Logga in för att svara
#108004 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Nordan
graphgraph

Lät ju lite som livets mening! Är du bosatt på Siargao, surf n smoke?

Logga in för att svara
#108044 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Surf n Smoke
graphgraph

Har varit till o från i nio år, men inte fullt bosatt. Grymt jävla ställe!

Logga in för att svara
#108606 Svar: filippinerna i februari? 11 år, 1 månad sen Stoke: 0

Nordan
graphgraph

Nu börjar det närma sig för mig och tjejen. Någon annan som kommer befinna sig på Siargao om ca. 2 veckor? Någon som har några andra bra resmål i Filippinerna att rekomendera, typ Cebu? (behöver alltså inte vara surf)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!